2024-10-29, 19:14
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rune-Sten
S*mroeng I*mchaeng: https://www.op.se/artikel/enkat-hur-vill-du-utveckla-brunflo

Synd att det inte blev någon bowlinghall i Brunflo.

Det var väldigt svårt för mamman att anpassa sig till det nya livet i svensk obygd.
Citera
2024-10-29, 19:15
Medlem
meas19s avatar
För att åklagaren inte kunde visa att det var hon som sköt. Hon sade att det kom fram en person som sköt killen, och hon visste inte vem det var. Hennes uppgift var bara att locka dit BO!

Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Varför ville tingsrätten fria henne?
Citera
2024-10-29, 19:20
Medlem
JustTrollings avatar
Det känns bättre med hovrättens dom än tingsrättens, som jag tyckte var rätt skev med friandet för mord. Har inte läst domen än men uppenbart görs bedömningen att bevisen räcker för mord.

HD kan ta upp mordfall, men det är inte det vanliga. Förmodligen stannar resan här med hovrättsdom.
Citera
2024-10-29, 19:25
Medlem
DenGamleKaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Finns det något i detta fall som är oklart och skulle utgöra grund för prejudikat om det behandlas i HD? Om inte, nej det lär inte tas upp där.

Tror inte det är helt osannolikt att HD meddelar prövningstillstånd eftersom HR:s bevisvärdering i min mening går aningen utanför normen. Skulle gärna se att HD prövar och fastställer så vi kan få se färre galenskapsfrianden eftersom svenska domstolar drar gränsen för "rimligt tvivel" vid om det finns en 4k video där gärningspersonen begår brottet och samtidigt högljutt skriker att denne absolut har uppsåt.

Om HD faktiskt skulle meddela prövningstillstånd tror jag dessvärre att de kommer gå i motsatt riktning hur befängt jag än tycker det är. Å andra sidan kanske tiden är mogen att faktiskt låta rimligheten åter träda in i svensk straffrätt. Men vad fan vet jag egentligen.
Citera
2024-10-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Min tjej säger att det inte är en tjej utan att det är en ladyboy då bara killar kan bära det thailändska namnet khwanchai. Stämmer detta?
Hen har i alla fall ett kvinnligt personnummer.
Citera
2024-10-29, 19:56
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Att skicka in en ung tjej på livstid känns osvenskt, ja

Men det är ju inte det som hänt. Verkligheten är avgörande, inte ord. Finns inte något i dagsläget som talar för att hon kommer att sitta genomsnittstiden på 16 år eller längre. Hon är ung och tidigare ostraffad. Om 10 år har hon första chans till prövning. Hon har dömts till ett straff om minst 10 år. Några föräldrar har förlorat sitt barn för alltid. Känns svenskt. Även du känns svensk som utgår från ord istället för verklighet.
Citera
2024-10-29, 20:06
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuedenog
Va fick saffranstrynet för att göra det? 100-200??
Sitta 15-20 år sen betala skadestånd oxå matematik är inte hennes starka ämne

Gissar att hon sitter under 15.
Citera
2024-10-29, 20:29
Avslutad
Citat:
Min tjej säger att det inte är en tjej utan att det är en ladyboy då bara killar kan bära det thailändska namnet khwanchai. Stämmer detta?

Frågade precis min flickvän som också talar thailändska när jag såg din kommentar och hon bekräftar det din tjej sa.
Citera
2024-10-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autismo
Frågade precis min flickvän som också talar thailändska när jag såg din kommentar och hon bekräftar det din tjej sa.

Stämmer, men det kan också bero lite på den thailändska stavningen.

ขวัญใจ (Kwanjai) är för kvinnor och ขวัญชัย (Kwanchai) för män. Kan ju vara översättningen till latinska alfabetet.

Bara en gissning. Kan ha fel då jag inte är thailändsk själv, och har bara pluggat språket under min tid som boende i Thailand.

Kanske kan era flickor kan ge mer information och rätta mig...
Senast redigerad av CrAcKmAn 2024-10-29 kl. 20:59.
Citera
2024-10-29, 20:52
Medlem
att misstänkt posar på fotona polisen tagit, sjuukt
Citera
2024-10-29, 20:53
Medlem
Citat:

Isåfall blev hon ladyboy väldigt tidigt då hon åtminstone som 9-åring var av det kvinnliga könet.

https://www.op.se/artikel/enkat-hur-vill-du-utveckla-brunflo
Citera
2024-10-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Isåfall blev hon ladyboy väldigt tidigt då hon åtminstone som 9-åring var av det kvinnliga könet.

https://www.op.se/artikel/enkat-hur-vill-du-utveckla-brunflo

Nej precis, hon är inte ladyboy. Dessutom så kan man inte ändra juridiskt kön i Thailand, och i Sverige är det en lång process som tar minst två år och efter man fyllt 18.

Så hennes personnummer säger kvinna, och det har hon fått med grund av hennes Thai pass som också med säkerhet är kvinna. Alltingen har de valt ett pojknamn, eller så är det översatt fel till latinska alfabetet.
Senast redigerad av CrAcKmAn 2024-10-29 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in