Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Personligen har jag samlat på mig lite onödigt mycket fiat så jag satte för ett par veckor sedan igång en DCA med ett automatiskt mikroköp varje vecka. Detta trots att jag redan ligger på cirka 98 procent av portföljen i bitcoin. Jag ser inte något bättre och lika smidigt alternativ för fiatöverskottet.
Jag kommer att låta denna auto-DCA ligga kvar, åtminstone så länge vi inte har brutit ut uppåt ur det numera halvårslånga konsolideringsmönstret.
Vid ett hypotetiskt ras ned under 200 WMA kommer jag att tiodubbla storleken på det återkommande veckoköpet.
(FB) Bitcoin - trading och analys
Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Jag ändrade igår min måttfulla vecko-DCA till en måttlig daglig DCA i stället. Den är inte större än att jag kan låta den ligga tills vidare eller tills vi åter börjar slå nya ATH, då jag troligen kommer att avbryta den.
För kännedom för intresseklubben, så kommer jag att avbryta min mini-DCA nu, vilken jag påbörjade i augusti. Det ser ut som att vi kommer att slå nytt ATH inom några dagar. Inväntar baissemarknaden och priser under 200 veckors glidande medelvärde innan jag sätter igång köpandet igen, då med en större DCA.
Eftersom jag har handlat dessa bitcoin på en KYC-handelsplats (Revolut), så kommer jag att föra över hela bitcoinmängden till en separat plånbok som jag nogsamt håller isär från mina övriga bitcoin. Jag ska fundera på hur jag ska använda dessa KYC-besmittade bitcoin och/eller eventuellt söka sopa igen spåren på blockkedjan framledes.