2024-10-29, 13:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommisarieSjalvgod
Ja, jag är jätte avundsjuk över att Chrippa har en iphone (sarkasm). Han belånar sig upp över öronen och leker rik.

Det är som inläggen efter mitt antyder, att han medvetet planterar den där som är det komiska. Precis som han gjorde direkt efter han blev släppt där han visar att han käkar ryggbiff och kollar på tv. För honom är det viktigaste att visa en fasad av "rikedom" som egentligen inte finns

Den här gubben borde studeras av psykologer
Det komiska är att du TROR att han medvetet placerat asken där - för det berättar att det är någon som DU kan tänka dig att göra.

Nej, för honom fungerar det nog så enkelt som att livet tågar på - man sover, äter, skiter, tränar, ser på TV, gökar och gäspar som vanligt. Livet stannar inte för människor som inte drunknar i sin egen självömkan.

Du får dock gärna berätta hur ryggbiff och TV är tecken på rikedom? Det är nog bara så det framstår för dig för att det ligger utanför din ekonomiska förmåga.

När det gäller pengar så tycker jag du lyssnar på Anjos sista intervju med Julia - de påstår sig sitta på bevis om miljonrullning på Chrippas konton -- så ekonomi verkar han ju ha.
Citera
2024-10-29, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommisarieSjalvgod
Ja, jag är jätte avundsjuk över att Chrippa har en iphone (sarkasm). Han belånar sig upp över öronen och leker rik.

Det är som inläggen efter mitt antyder, att han medvetet planterar den där som är det komiska. Precis som han gjorde direkt efter han blev släppt där han visar att han käkar ryggbiff och kollar på tv. För honom är det viktigaste att visa en fasad av "rikedom" som egentligen inte finns

Den här gubben borde studeras av psykologer

Han är som ett barn som vill visa upp sina julklappar på nätet för att visa de andra barnen. Sen att julafton var ensam för att han inte har ett normalt känsloliv som de andra barnen förstår han inte själv. De som är flacka i känslolivet förstår inte att det saknas något. De vet inte vad det är. Det är det som gör tråden intressant: när brister tråden?

Han tänjer på den där tråden hela tiden. Till slut brister den. Han har en match med eko och ska vinna över dem.

Tyvärr har han en match om Lillen också. Han använder henne och hennes glädje för att visa vad han kostat på henne.

Och Julia har sina problem vad gäller barnet. De är lättare att åtgärda så jag hoppas att soc kan hjälpa henne med att utvecklas som förälder och hitta en stabilitet i sig själv. Att hon har flippat ut nu är ju mycket för att hon levde med Chrippa som inte ville att hon skulle jobba mm. och hon tappade bort sig själv. Hon måste hamna på banan igen.

Chrippa säger ofta om Linnea att "du är ju bra med klubban he he he" och antygder att hon är duktig sexuellt, visar upp Linnea med dyra kläder och när Linnea är på dyra resor och i dyra sviter.

Det smiter in en del lögner också, som att vi bor i hotellets största svit men vid en check så finns det flera större sviter på just det hotellet. Så Christoffers liv räcker inte, han måste ljuga om det också för att han ska få sina kickar.

Nu skaffade han sig en kick genom att förvägra Julia sin vecka. Detta genom någon idé om att Lillen ska vara skyddsplacerad hos honom och att han har rätt att bestämma att hon inte får ha barnet. Det är också att han drar och slirar på sanningen för att få en KICK.

Chrippas kickar måste bli större nu. Så förvänta er något fantastiskt utspel den nästkommande månaden.
Citera
2024-10-29, 13:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Jag MENADE att jag bara har lexbase och jag vet hur det fungerar där.. så behöver ingen info om det.. att jag talade om det, de var till den jag "skrev" med där o då.. handlade inte om något annat
Ok, då missförstod jag dig.
Jag uppfattade det som om du trodde att häktningsframställan skulle synas där.
Ibland blir det tokigt
Citera
2024-10-29, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, då missförstod jag dig.
Jag uppfattade det som om du trodde att häktningsframställan skulle synas där.
Ibland blir det tokigt

Ingen fara därför jag uppgav att man kunde ringa TR i Linköping osv, eftersom de är där allt sker o skett =)
Citera
2024-10-29, 13:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han är som ett barn som vill visa upp sina julklappar på nätet för att visa de andra barnen. Sen att julafton var ensam för att han inte har ett normalt känsloliv som de andra barnen förstår han inte själv. De som är flacka i känslolivet förstår inte att det saknas något. De vet inte vad det är. Det är det som gör tråden intressant: när brister tråden?

Han tänjer på den där tråden hela tiden. Till slut brister den. Han har en match med eko och ska vinna över dem.

Tyvärr har han en match om Lillen också. Han använder henne och hennes glädje för att visa vad han kostat på henne.

Och Julia har sina problem vad gäller barnet. De är lättare att åtgärda så jag hoppas att soc kan hjälpa henne med att utvecklas som förälder och hitta en stabilitet i sig själv. Att hon har flippat ut nu är ju mycket för att hon levde med Chrippa som inte ville att hon skulle jobba mm. och hon tappade bort sig själv. Hon måste hamna på banan igen.

Chrippa säger ofta om Linnea att "du är ju bra med klubban he he he" och antygder att hon är duktig sexuellt, visar upp Linnea med dyra kläder och när Linnea är på dyra resor och i dyra sviter.

Det smiter in en del lögner också, som att vi bor i hotellets största svit men vid en check så finns det flera större sviter på just det hotellet. Så Christoffers liv räcker inte, han måste ljuga om det också för att han ska få sina kickar.

Nu skaffade han sig en kick genom att förvägra Julia sin vecka. Detta genom någon idé om att Lillen ska vara skyddsplacerad hos honom och att han har rätt att bestämma att hon inte får ha barnet. Det är också att han drar och slirar på sanningen för att få en KICK.

Chrippas kickar måste bli större nu. Så förvänta er något fantastiskt utspel den nästkommande månaden.
Den där kicken att vilja att barnet inte släpas runt bland kompisar och nya ligg är det nog många föräldrar som skulle ha faktiskt.
Hon har inte kvar sin bostad och flyttar till nya liggets hemort, men där har inte barnet (eller Julia) någon förankring eller etablerad tillvaro.
I Karlskoga hade hon åtminstone sin mormor - som Julia kunde dumpa barnet på.

Jag tror vem som helst skulle reagera på det Julia sysslar med. Chrippa gjorde och Socialtjänsten gjorde det .. inte konstigt alls om man prioriterar barnet före Julia.
Citera
2024-10-29, 13:37
Medlem
Citat:
Den där kicken att vilja att barnet inte släpas runt bland kompisar och nya ligg är det nog många föräldrar som skulle ha faktiskt.
Hon har inte kvar sin bostad och flyttar till nya liggets hemort, men där har inte barnet (eller Julia) någon förankring eller etablerad tillvaro.

Jag tror vem som helst skulle reagera på det Julia sysslar med. Chrippa gjorde och Socialtjänsten gjorde det .. inte konstigt alls om man prioriterar barnet före Julia.

Ja det är jättebra om Julia får hjälp att bli en bättre förälder. Jag tror att hennes situation blev svår för hon inte fick jobba för hon skulle vara resesällskap närhelst Chrippa ville resa och sen Chrippas otrohet och att han kom tillbaka och lämnade Julia igen förvirrade henne. Hon behöver nu ha hjälp för att kunna vara en bra förälder. Jag hoppas hon får det. Annars kanske barnet har det bättre hos Chrippa - förutsatt att han inte sitter inne. Men vem ska han lämna barnet till när han ska resa när barnet går i skolan är frågan. Men han löser nog det.
Citera
2024-10-29, 13:37
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf

Enastående analys
Citera
2024-10-29, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Japp. Hon mår verkligen inte bra. Christoffer bidrar ju inte till det bättre heller.
Om det inte är pr då?

Tänker att hon senaste år/åren har haft två relationer med en som nu sitter, och en annan som eventuellt riskerar straff + gemensamt barn på det. Allt som är/har varit detta år samt en påstådd graviditet och missfall. Enormt med sorg, trauma, rättegångar, anmälningar, bråk, en dotter som flänger runt som en påse. Hur har man ens haft ork eller motivation att träffa nya, och nu göra såna stora beslut. Tatuera in barnets namn istället. Jösses…
Citera
2024-10-29, 13:48
Medlem
Finns det bevis på att de blivit anhållna eller är det bara skitsnack
Citera
2024-10-29, 13:49
Medlem
Citat:

Hur blev barnet hjälpt anser du genom Chrippas reaktion och hans och Linneas handlande när Julia kom dit för att hämta barnet på sin vecka. Soc hade ju inte sagt något åt henne om att hon inte fick ha barnet och de sa inte de heller när hon ringde och kollade.

Så vad handlade det där om för barnets bästa?
Citera
2024-10-29, 13:51
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame

Chrippa erkänner det
Video ekos tillslag
Han och Linnea var borta i 36 timmar
Citera
2024-10-29, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame

Nej det finns inga bevis alls. Det troliga är att de inte alls blivit anhållna. Det är påhitt av micro bara.

Däremot så skryter Christoffer ofta, han är ju inte så gammal, över att Linnea tillfredsställer honom sexuellt. Han säger ju det ofta så det är inte bara skitsnack. Hon tillfredsställer honom, han är helt nöjd med sitt sexliv. Han säger det ofta på sina resor. De har stora sviter, bra sex, stor TV, Lillen får kläder för 10 000, Linnea gör en haul, och de kommer hem till Svedala och vantrivs och då flyttar de igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in