2024-10-28, 14:51
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bevis på ingenting med andra ord.

Julias historia - stort skratt.
Har hon ens anklagat honom för misshandel .. det var hennes andra kille som misshandlade henne.
Tönt

Julia har polisanmält Chrippa för misshandel.

Tönt
Citera
2024-10-28, 14:52
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Har Julia någon snubbe intatuerad på halsen?
Wtf

Japp. Hon mår verkligen inte bra. Christoffer bidrar ju inte till det bättre heller.
Citera
2024-10-28, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jo, men han tjänade inte direkt stora summor i början.
Absolut att han måste betala skatt för det han tjänat under 2024. Men måste han betala det nu? eller kan han betala det i januari 2025?

Man skattar väll varje månad?
Citera
2024-10-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Bröderna Bergs kanal startade för 7 år sedan ( den kanal han nu döpt om till Chrippa 2.0). Sin egen gamla kanal som blev raderad hade han åtminstone när de bodde i Spanien och lilla C var bebis, kanske före också. Gissar att han hade den kanalen 3-4 år

Ja så de handlar ju inte om småsummor direkt,..
Citera
2024-10-28, 14:54
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja precis. Det finns bevis på att Julia är misshandlad vilket är anmält.

Jag anser också att det finns bevis på barnmisshandel av Chrippa och Linnéa när dom förvägrigade Julia att hämta flickan på ett mycket olämpligt sett.

Sen har grannar vittnat om massa högljudda bråk mellan dom inför flickan vilket är barnmisshandel enligt lagen.

Barn ska inte bevittna sånt. Lag.

Och det är väl själva fan att denna Chrippa har lyckats manipulera vissa till att försvara honom i banne mig nära nog allt. Jag fattar inte vad det är som får de att göra så. Jag skiter fullständigt i att de någon ynka gång på 500 inlägg säger en liten kritik.
Det kan omöjligt vara att han är trovärdig.

Jag väntar fortfarande på att få veta vad den enda gången han ljugit handlade om.

De försvarar Christofer pga Linnea. När Linnea slänger han under bussen kommer de vända. Du kommer få se.
Citera
2024-10-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det där om skyddsplacering och soc vet jag om.
Men varför Julia inte anmälde det och fick hjälp att hämta lilla C är det jag inte förstår.
Om Chrippa håller lilla C ifrån Julia olagligt finns det hjälp att få, och den är oftast snabb och enkel.

Julia verkar ha fått tillbaka lilla C först nu när Chrippa blev gripen.

De är inte så enkelt att de hämtar barnet för de tyvärr. De båda hade samarbetssvårigheter och de visste soc om. Men han kan säga att han skyddar C från sin mamma och då kan de inget göra
Citera
2024-10-28, 14:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Julia har polisanmält Chrippa för misshandel.

Tönt
För vadå - att han stängde dörren när hon satte foten emellan och försökte ta sig in?
Lycka till med det.
Citera
2024-10-28, 14:57
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Bevis på ingenting med andra ord.

Julias historia - stort skratt.
Har hon ens anklagat honom för misshandel .. det var hennes andra kille som misshandlade henne.
Tönt

Du ska nog ta och lyssna när hon var hos Anjo sist. Det handlar om Christofer och strypgrepp flera gånger i Spanien 2022 och en armbåge på halsen. Ingen annan!
Citera
2024-10-28, 14:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
De är inte så enkelt att de hämtar barnet för de tyvärr. De båda hade samarbetssvårigheter och de visste soc om. Men han kan säga att han skyddar C från sin mamma och då kan de inget göra
Hon måste gå via socialtjänst och TR för att få igenom en handräckning från polisen.
Precis som Chrippa hade varit tvungen att göra när hon - utan beslut från Socialtjänsten - stängde honom ute under utredningen.

Det är så det fungerar - och det visste ju Julia om.
Citera
2024-10-28, 15:00
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:

Man skattar faktiskt preliminärt till kommande år. Det är 2025 skatten ska vara inne 2024.
Citera
2024-10-28, 15:03
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Du har väl klart för dig att den sista jag lyssnar på är Julia.
Att hon efter hand hittar på nya saker är ju hennes varumärke. Tidigare har hon sagt att han psykiskt förtryckte henne, men inte var fysisk.

Det är Julia säger är bevis för att Julia öppnat munnen - inget annat. Och om hon själv säger att hon öppnat munnen så kan man inte tro det - utan man får utgå från att man ser att hon öppnar truten och rör på läpparna. Hennes trovärdighet är noll och intet.

Kom inte och säg vem som misshandlat Julia när du inte ens bemödar dig att lyssna.
Citera
2024-10-28, 15:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Skatt på lön dras för att människor inte skall bli skuldsatta när det kommer en stor skatteinbetalning i en samlad summa.
Det man själv som inte går via en arbetsgivare deklarerar man normalt en gång om år som privatperson.
Säljer du på blocket för 100k är det alltså något du tar upp i deklarationen och inget som du behöver betala in innan slutskatten räknas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in