Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
ännu mer svammel
Jag vet inte varför du svamlar vidare. Du skrev ordagrant såhär:
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
För att man ska kunna göra uppdelningen av raser inom en art så krävs betydligt större genetiska skillnader än de som finns hos människan.
Även om jag skulle vara överens med dig om att man inte kan göra en meningsfull uppdelning av människan i raser, så är det du skriver ovan fel. Man gör nämligen uppdelning i både raser och underarter, där genetiska de genetiska skillnaderna är MINDRE än mellan mänskliga populationer.
Således, det du skriver, att FÖR ATT man ska KUNNA GÖRA uppdelningen så KRÄVS större genetiska skillnader är helt enkelt inte korrekt (dessutom är det inte genetiska skillnader man beaktar, utan heterozygositet, men skit samma). Ditt påstående är svammel - helt fel. Fortfarande. Eftersom du inte vet vad du pratar om. Om man vill sätta sig in i varför det är fel kan man läsa här:
(FB) Vad är raser i djur och människor?
Jag orkar inte skriva med dig mer eftersom du börjar prata om annat. Det enda jag vände mig emot var ditt påstående om att skillnaden är för små.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Fan vad pinsam du är. Det här var uppenbarligen inte din kopp te.

Återkom om du faktiskt vill diskutera. Att kalla mig pinsam m.m. är i praktiken att erkänna förlust.