2024-10-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Stackars barn. Hoppas fadern är stabil.

Tror aldrig hon haft vårdnaden och att det är 2 olika fäder men kan ha fel.
Citera
2024-10-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Är det så? Bergendahl är för mig ett ovanligt namn.

Mellan 800-1000 pers i Sverige gissar jag med det efternamnet.
Citera
2024-10-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag undrar för jag tror jag stött på eller känt henne förr. Kan bara inte minnas tillräckligt. Likaså har jag haft kännedom om vissa i Bergendahl-släkten i Helsingborg.

Inte alls omöjligt då hon rört sig mycket i Helsingborg. Kunde man fått mer info om pappan tex kanske man även kunde knyta de till en specifik släktgren.
Citera
2024-10-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockersnackan
Jag förstår . Jag är inte så duktig på sånt och vill helst inte råka röja min bekantas identitet så hen får någon skit ifall det framkommer vem det är , för man är väl offentlig när man ber tingsrätten om sådana handlingar ? Har du lust kan du kanske göra en förfrågan till dom och se om det kostar något . Moders personnummer borde väl finnas på ratsit eller mrkoll tänker jag .

Har lite mer info i fallet med mamman.
Det hela rör sig inte om något brottsmål utan är ett konkursmål samt en ansökan om rekonstruktion av företaget. Det förefaller som de ej betalt och en sökande Micha*la Ryn*gård Ald*n *=e lämnar då in en konkursansökan i januari 2016.

Caroline B agerar ombud för sin mor, som står för företaget, i namnet Pella Estelle CAROLINE Möller. CB benämns även som dotter till V-AB i namnet Caroline Nilsson. All kontakt/ kommunikation går alltså via CB.

Ärendet är från 2016/2017 och mamman är vid tidpunkten hela 82/83 år gammal. Det är även efter denna vurpa CB sen beger sig över till Danmark i på hösten 2017.

Intressant detalj i det hela är att advokaten begär att C Möller ska avlägga ed.
Citera
2024-10-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Har lite mer info i fallet med mamman.
Det hela rör sig inte om något brottsmål utan är ett konkursmål samt en ansökan om rekonstruktion av företaget. Det förefaller som de ej betalt och en sökande Micha*la Ryn*gård Ald*n *=e lämnar då in en konkursansökan i januari 2016.

Caroline B agerar ombud för sin mor, som står för företaget, i namnet Pella Estelle CAROLINE Möller. CB benämns även som dotter till V-AB i namnet Caroline Nilsson. All kontakt/ kommunikation går alltså via CB.

Ärendet är från 2016/2017 och mamman är vid tidpunkten hela 82/83 år gammal. Det är även efter denna vurpa CB sen beger sig över till Danmark i på hösten 2017.

Intressant detalj i det hela är att advokaten begär att C Möller ska avlägga ed.
Framgick det vad det var för ett företag?
Citera
2024-10-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazoid
Framgick det vad det var för ett företag?

Nej har tyvärr ingen mer info för tillfället. Hoppas kunna återkomma med fler detaljer i ärendet.
Citera
2024-10-24, 11:30
Medlem
På Bolagsverket kan man även se att mamman stått för ett enskilt företag ”Gammalt
och Nytt” som registrerades 2000-03-03.
Det är avfört enligt 17 § Handelsregisterlagen 2010-05-11

Adress: Kalmargatan 11, 252 51 HELSINGBORG
Säte: Helsingborg kommun, Skåne län
husikon
Företagsform: Enskild näringsidkare

Om det är detta företag eller något annat konkursansökan gäller låter jag vara osagt.
Citera
2024-10-24, 12:56
Medlem
Citat:
På Bolagsverket kan man även se att mamman stått för ett enskilt företag ”Gammalt
och Nytt” som registrerades 2000-03-03.
Det är avfört enligt 17 § Handelsregisterlagen 2010-05-11

Adress: Kalmargatan 11, 252 51 HELSINGBORG
Säte: Helsingborg kommun, Skåne län
husikon
Företagsform: Enskild näringsidkare

Om det är detta företag eller något annat konkursansökan gäller låter jag vara osagt.

Hoppas verkligen mer framkommer i detta fall . Allmänheten behöver få info för att själva inte bli utsatta och hon ska inte komma undan .

Ingen som vet något annat ? Om famlijen , hennes barn , osv ?
Är ju fruktansvärt tyst .
Citera
2024-10-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Hon heter i dagsläget Hanne Rasmussen och bor i Lund.

https://mrkoll.se/person/Hanne-Charlotte-Rasmussen-Dag-Hammarskjolds-Vag-8-C-Lund/dYQauerAsqqkpuhQcYfrsqqkmUxacYfrkyqRaQsqqksqqkuerA

Flyttade in hos Il*ari för två år sedan. In i hans bostadsrätt. Il*ari heter M*öller i efternamn. Ett av de efternamn C har kallat sig,

Vidrig jävla människa denna C
Citera
2024-10-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Flyttade in hos Il*ari för två år sedan. In i hans bostadsrätt. Il*ari heter M*öller i efternamn. Ett av de efternamn C har kallat sig,

Vidrig jävla människa denna C

Känner du till dessa omständigheter något närmre?

Såg även hon använt efternamnet Möller redan 2019 när hon svindlar uppe i Skagen i samband med någon pianobar hon försöker öppna. Hon verkar ha plöjt igenom stora delar av Danmark på några år tills hon återvänder till Sverige igen. I filmen ser det ut som 2024? Därför är jag lite förvånad att hon är i Lund 2022.

Men ja uppenbarligen har hon många järn i elden.
Totalt opålitlig.

Ser på Mr Koll att det är denna damen vi har att göra med även här.

Står ”Hette tidigare Pella Estelle Caroline i förnamn
Inget byte av mellannamn
Hette tidigare Möller i efternamn
Hette tidigare Hjertshagen i..”

https://mrkoll.se/person/Hanne-Charlotte-Rasmussen-Dag-Hammarskjolds-Vag-8-C-Lund/dYQauerAsqqkpuhQcYfrsqqkmUxacYfrkyqRaQsqqksqqkuerA
Senast redigerad av viperstyle 2024-10-28 kl. 23:25.
Citera
2024-10-28, 23:19
Medlem
Tydligen ska hon ha flera Facebook profiler där hon tidigare postat och lagt upp massa bilder på olika projekt.

Står bla om det här i:

https://kanalblokhus.dk/pella-estelle/
Citera
2024-10-29, 07:10
Medlem
Citat:
Känner du till dessa omständigheter något närmre?

Såg även hon använt efternamnet Möller redan 2019 när hon svindlar uppe i Skagen i samband med någon pianobar hon försöker öppna. Hon verkar ha plöjt igenom stora delar av Danmark på några år tills hon återvänder till Sverige igen. I filmen ser det ut som 2024? Därför är jag lite förvånad att hon är i Lund 2022.

Men ja uppenbarligen har hon många järn i elden.
Totalt opålitlig.

Ser på Mr Koll att det är denna damen vi har att göra med även här.

Står ”Hette tidigare Pella Estelle Caroline i förnamn
Inget byte av mellannamn
Hette tidigare Möller i efternamn
Hette tidigare Hjertshagen i..”

Det sista namnet du skriver Hje.... hette hon säkert inte men kallade sig så. Det namnet stavas dessutom inte med Hj utan endast J....

Han den Bo Jerts.... är och var en framgångsrik företagare. Det var mot honom och hans familj som dödshot enligt deras uppgift uttalats. Han var nog den störta fisken hon hade på kroken. Men han släppte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in