Citat:
Ursprungligen postat av
Skaffern
Världens största mångkultur Ryssland, med hjälp av kommunister, gulingar, negrer och islamister bedriver alltså ett korståg mot ett vitt och kristet grannland.
Och svenska nazister hejar på avnazifieringen utan att fatta varför folk ser på dem som gravt C.P-skadade
Jävlar. Pro-rysk bingo på det. Med det menar jag hur de där äcklen ser på saker och ting.
Därav mina personliga åthutningar mot både kommunisjävlar och nassesvin som hyllar ryssar och deras folkmord.
Den där patetiska fascistoida neo-boljevistiska ryssens reaktion gällande det jag skrev tidigare inlägg angående att finska staten konfiskerar rysk STATLIG egendom när det gäller skuld till ukrainska Naftogas.
Den finska utsökningsmyndighetens beslut att beslagta det ryska statsägda vetenskaps- och kulturcentret skapade stora rubriker i ryska medier. Om verkställigheten skrev Helsingin Sanomat tidigare i dag. Det rapporterades också av ukrainska Kyiv Independent. De viktigaste ryska medierna citerade artikeln i Helsingin Sanomat. Kulturcentret ligger i Övre Tölö i Helsingfors, på adressen Nordensköldsgatan 1.
Enligt tidningarna är beslaget relaterat till krav på ersättning från Ukrainas statliga gasbolag Naftogaz.
...
De ryska medierna var i regel neutrala. Den Kreml-kontrollerade ryska statliga nyhetsbyrån Tass skriver dock om Naftogaz "påstås ha förlorat" tillgångar. Enligt Tass skulle den ryska ambassaden i Finland inte ha fått någon underrättelse från de finska myndigheterna om beslagtagandet av rysk egendom.
Enligt Tass ska ambassaden ha hört talas om saken genom media.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010793744.html
Nu till saken: Hur saker och ting fungerar i Finland, är inte som i skithålan rysseriet. Har en myndighet bestämt sig för något, så kan inte en annan myndighet ändra det. Detta gäller både Sverige och Finland. Personligen är jag så jävla glad att Finland är trots allt inte som rysseriet där det går allt ordna via mutor. Summa summarum: Sug kuk, ryssjävlar. Naftogas vann denna strid.