[quote=csvens|89939848]
Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Absolut inte, fullt möjligt i mitt tycke. Helt i linje med hur man skulle resonera inom vittnespsykologin. Människor går inte omkring och memorerar hur folk är klädda och var dom befinner sig.
Jag har inte skrivit posten.Det har blivit något knas och som datorilliterat så är jag skyldig till strulet,men be mig inte förklara exakt hur jag klantat mig..för det fattar jag inte..:-)
Husromhelst,det förslagna förloppet är helt min egna kopp med The.
Jag tror att Grandmannen följt efter LOP hela vägen från Grand fram till mordplatsen.
Jag tror att den s.k Tensonmannen är liktydig med gärningsmannen.
Att Nicola F inte observerat eller registrerat Anders B är inget konstigt i sammanhanget.
Det finns en hel drös med människor som måste passerar honom på sin väg söderut som inte heller har gjort det.
Faktum Paktum som gamle Chrille P brukade uttrycka sig,så har INGEN observerat Anders B på Sveavägen innan mordet har begåtts efter det att han skiljts åt från sina "bankomatpolare".
Detta behöver förklaras,och jag gör det genom antagandet att han stått så pass till att ingen observerat honom alternativt i kombination med att vissa kan ha sett honom men det inte har registrerats medvetet i den okomplicerade gatubild som Sveavägen utgjorde innan det att skotten avlossades.
En egen liten teori jag ibland jonglerar med att han stått skymd inne i Dekorimas varuintag,eller Chrille Ps godisbod som Hinsehäxan úttryckte lokaliteten ifråga.
Detta passar dessutom relativt väl med Anders Bs egna berättelse om att han bara promenerat ett kort stycke bakom en trio individer i direkt närtid till det att mordet utförs.
Det skulle också kunna förklara varför Inge M aldrig observerar honom.Inge om någon borde ju faktiskt gjort det annars kan man tycka.
Detta kan även då eventuellt erbjuda viss förklaring till varför han inte har registrerats av någon av alla de personer som de facto bör ha passerat honom.
Som sagt,lägger man till att vissa individer kan ha sett honom trots allt,men inte minns detta efteråt..så blir möjligen gåtan med den osynlige Anders Björkman lite mindre.
Eventuellt.