2024-10-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Även när den Ryska flaggan hissas i Kiev kommer ni ha ursäkert för varför Ryssland förlorade..

Så en erövring av Ukraina är målet med den lilla tredagarsoperationen? Har ni ändrat er?
Citera
2024-10-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
En hamn rakt ut i Atlanten. Nästa fråga.
Det går inte att försvara en sån hamn så det är meningslöst. Den skulle vara bortblåst av Nato efter tio minuter. Ryssland anses ha svårt att försvara Kaliningrad, och en hamn på svenska västkusten...
Man har varken folk eller stridskrafter för att behålla kontrollen över Sverige.
Citera
2024-10-28, 19:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du har feltolkat situationen fullständigt. Vad jag och de flesta andra pro-Ryssar har gemensamt är att vi vill se väst förlora, absolut.. men ju snabbare väst förlorar ju mer "kraft" kommer väst ha kvar när röken har lagt sig. Ju längre Ryssen tar på sig ju mer pengar och lögner måste väst spendera och ju mindre pengar och tillit kommer de ha kvar.

Jag menar, tänk att vara en person som läste om konflikten i krigets början och tänkte "Ja minsann, om tidningen påstår att Ryssland har missiler för 2 veckor kvar, Putin har cancer/aids/hjärtinfarkt/osv osv, när som helst förlorar Ryssland, Rysslands ekonomi kraschar" och såhär 3 år senare FORTFARANDE lita på vad man läser/hör från samma "källor", ja ännu är inte den sista idioten född.

Men lyckligtvis har många, väldigt många, förstått att de blev förda bakom ljuset och det gör folk förbannade.

Så, Ryssland får gärna fortsätta dra ut på det i 20 år till, för då är chansen överväldigande att väst och globalismen kommer dö en smärtsam död, tills dess kan vi fortsätta skitposta på internet om huruvida x eller y vinner.. men just nu ser det väldigt dystert ut för Ukraina.

Vad var det jag läste, 8 städer på 3 dagar?

Välkommen till Gökboet, där verkligheten är spegelvänd. Ryssland ska döda väst? Lol, förbered dig på ännu ett i raden av ditt livs misslyckanden.
Citera
2024-10-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det är ryskt språkbruk. Det betyder "Hon är en kvinna jag inte tar på allvar, en kvinna, ni fattar va".

Att skratta är generellt ett oseriöst beteende i rysk politisk kultur.

Alltså. Om man vill diskutera politik i Ryssland med ryssar så måste man först ha läst böcker - riktiga böcker av riktiga författare. Inte bara sett filmen. De räknar med att om du aldrig har läst en bok där det framkommer två olika sanningar om samma sak och att detta skall kunna debatteras, så är du inte intellektuellt mogen att debattera överhuvudtaget. Då kan du bara använda skymford och hån.

Jag har inte hört någon från Kreml påstå något om tidpunkter. Västmedia brukar fastställa tidpunkter och gränser för vad som får göras eller inte. Ryssland brukar varna.
Det sista jag hörde var att Ryssland skulle använda sina supermissiler och ta ner Hollywood. Ta ner det som representerar Amerika. Hm?
Citera
2024-10-28, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Du tror att världen fungerar som Ryssland. Men så är det inte. Varje medlemsland bestämmer över sig självt. Jag förstår att det kan vara svårt att fatta om man är van vid det ryska synsättet, men i Väst fungerar det faktiskt så att varje land har egen beslutanderätt.
Vad fan pratar du om din tönt. Varför skulle jag vara van vid det ryska synsättet din jävla idiot?
Citera
2024-10-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Senast jag var inne i tråden var för ca 2 veckor sedan. Då var det stora rubriker om att Pokrovsk snart skulle falla till ryssen. Nu två veckor senare har ingenting hänt. Oktober är nu snart slut och det verkar inte som att ryssen har lyckats med något av värde.

Vad snackar du om? Ryssarna lägger ny mark bakom sig varje dag på östfronten. Det är städer och samhällen som tas från Ukraina varje dag nu i princip. Tror du att Ukraina ger upp det utan hård strid? Striden om Pokrovsk kan vara fram till nästa vår om de försvarar sig framgångsrikt.
Citera
2024-10-28, 19:20
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Intressant.. Kan du berätta om Musks fadäser i Ukraina? Du anser inte att 10 000 terminaler och gratis uppkoppling för privatpersoner, sjukhus, skolor, militär va tillräckligt? Det ansåg inte Zelensky heller, så sannolikt har ni gått i samma "skola".

Jag kan inte berätta om Musk fadäser.
Men Jake kan.

För den som tvekar kring Musk, eller glömt bort eller vill fötränga vad människan står för.

Varsågod. En bra presentation.
Börjar vid 14:55.

https://youtu.be/vyP9JsQg1kw?si=CMs1JsRbBgQaeCtr
Citera
2024-10-28, 19:24
Medlem
Citat:
Kvittar hur lång tid den kommer ta, det viktiga är att varje ny stad/by som nämns i denna tråd eller bland MSM är ännu närmare Kiev än den förra.

Sen att det ger Ryssland fler tillfällen att förgöra västerländskt skrot så de eventuellt slipper göra det vid ett senare tillfälle är bara en bonus för Ryssen..
Det kvittar inte alls hur lång tid det tar. 21% ränta, hundratusentals döda och skadade, sanktioner från alla civiliserade länder klarar inte ens Ryssland i längden.
Citera
2024-10-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Alltså. Om man vill diskutera politik i Ryssland med ryssar så måste man först ha läst böcker - riktiga böcker av riktiga författare. Inte bara sett filmen. De räknar med att om du aldrig har läst en bok där det framkommer två olika sanningar om samma sak och att detta skall kunna debatteras, så är du inte intellektuellt mogen att debattera överhuvudtaget. Då kan du bara använda skymford och hån.
Att diskutera politik i Ryssland, och att ha en annan uppfattning är förenat med stora risker. Det vet du också.
Citera
2024-10-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet

Jag har inte hört någon från Kreml påstå något om tidpunkter. Västmedia brukar fastställa tidpunkter och gränser för vad som får göras eller inte. Ryssland brukar varna.
Det sista jag hörde var att Ryssland skulle använda sina supermissiler och ta ner Hollywood. Ta ner det som representerar Amerika. Hm?

Citat:
Ursprungligen postat av kvinnabuske
Att diskutera politik i Ryssland, och att ha en annan uppfattning är förenat med stora risker. Det vet du också.
Man diskuterar inte politik i Ryssland alla. Dom byter samtalsämne direkt och om någon ändå tar upp tråden är det i mycket försiktiga ordalag. Inte ens för 15 år sedan gick det fråga vad dom tyckte om Putin och det lär inte vara bättre nu.
Citera
2024-10-28, 19:43
Medlem
Turkisk soldat strider för Ukraina. Får $4,800 i lön.

Pengarna spenderas i CS:GO:

https://x.com/clashreport/status/1850966506269794651
Citera
2024-10-28, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Vad fan pratar du om din tönt. Varför skulle jag vara van vid det ryska synsättet din jävla idiot?

Det vet jag inte. Men du utgår helt uppenbart från att stater inte kan fatta egna beslut. Det är den ryska synen, att stora stater ska bestämma över mindre. Men här i Väst är det inte så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in