2024-10-28, 17:40
Medlem
Jag är mest förvånad över att de väljer en kvinna igen. Public service om någon borde väl satsa mycket på jämlikhet? Letade lite efter vilka som varit VD historiskt, men hittade ingen bra sida.
Citera
2024-10-28, 17:42
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatTren
Läkare, historiker, statsvetare, psykologer, moralfilosofer etc som är insatta i den senaste forskningen hade varit väldigt intressant att lyssna på

Problemet är de inte vet hur de ska behandla forskning. Antingen är forskaren ett absolut facit (som deras användning av Sarnecki i årtionden) eller en kritiserad hel-eller halvparia (som deras behandling av Sanandaji).

De verkar inte alls ha koll på grundläggande saker som att det kan finnas olika läger, att olika ämnen har olika storlek och tyngd (små ämnen som kriminologi har mycket lättare att utvecklas till sekter) och så vidare.
Citera
2024-10-28, 17:56
Medlem
Vänsternazisterna släpper inte greppet om staziTV.

Same, same med Lagercrantz..
Citera
2024-10-28, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmaskinen
Jag är mest förvånad över att de väljer en kvinna igen. Public service om någon borde väl satsa mycket på jämlikhet? Letade lite efter vilka som varit VD historiskt, men hittade ingen bra sida.

Mycket bra synpunkt av dig. Jag kollade upp detta och kollade de 5 senaste VDarna för SVT och alla har varit kvinnor.

Anne Lagercrantz, Hanna Stjärne, Eva Hamilton, Christina Jutterström, Viveka Hansson

Någon bör lyfta detta. Hur kan SVT förespråka jämställdhet och anställa minst 5 kvinnor i rad som VD? Kan man anmäla någonstans att man har synpunkter på det?
Citera
2024-10-28, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Det vi kan säga med 100% säkerhet är att nästa VD kommer att vara en kvinna.
Positiv särbehandling..
Citera
2024-10-28, 19:37
Medlem
Synd att kvinnor fick rösträtt.
Citera
2024-10-28, 19:49
Medlem
Ännu en judinna. Anne Lagercrantz, född Bergman. Gift med författaren David. Han hade en mordserie på SVT för några år sen vill jag minnas.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmaskinen
När SVT blev ett självständigt bolag, fick de en egen chef. Vd:n utses av SVT:s styrelse.

Magnus Faxén 1978–1981
Sam Nilsson 1981–1999
Maria Curman 2000–2001
Christina Jutterström 2001–2006
Eva Hamilton 2006–2014
Hanna Stjärne 2015–2024
Anne Lagercrantz 2024–
Senast redigerad av HORSVERIGE 2024-10-28 kl. 20:00.
Citera
2024-10-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Mycket bra synpunkt av dig. Jag kollade upp detta och kollade de 5 senaste VDarna för SVT och alla har varit kvinnor.

Anne Lagercrantz, Hanna Stjärne, Eva Hamilton, Christina Jutterström, Viveka Hansson

Någon bör lyfta detta. Hur kan SVT förespråka jämställdhet och anställa minst 5 kvinnor i rad som VD? Kan man anmäla någonstans att man har synpunkter på det?

Som jag förstår det har alla sedan år 2000 varit kvinnor. SVT själva verkar inte problematisera detta, vilket är lite förvånande. Det kanske har slumpat sig som så att endast kvinnor har sökt positionen? Kanske också svårare att hitta män som är lika politiskt korrekta och "styrda" av gällande konsensus? Frågorna är många.
Citera
2024-10-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbocken
Statlig Tv VD har högre lön än Statsministern.

Sjukt! Är det detta vi tvångsskattefinansierar?

Ska kanske ta en whiskey och se på Henrik Jönsson eller Aron Flam när de strider mot public service.

Finns det någonstans vad SVT har för tittarsiffror nuförtiden? Hur länge ska vi behöva dras med denna dinosaurie?
Citera
2024-10-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulllen
Sjukt! Är det detta vi tvångsskattefinansierar?

Ska kanske ta en whiskey och se på Henrik Jönsson eller Aron Flam när de strider mot public service.

Finns det någonstans vad SVT har för tittarsiffror nuförtiden? Hur länge ska vi behöva dras med denna dinosaurie?
Ja, nog fan är det sjukt och man frågar sig varför. Självklart ska folk inte tvingas betala för SVT om de inte vill ha SVT. De kan spärra sina sändningar som alla andra gör. De vet dock att majoriteten tittare kommer att skita i att glo på SVT och då får de inte sina roffarlöner. Det är vad det handlar om. Lever lyxliv på utpressade skattebetalare.
Citera
2024-10-28, 20:32
Medlem
flashbockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulllen
Sjukt! Är det detta vi tvångsskattefinansierar? .

Kan man lugnt säga, SVT borde läggas ner eller finansieras av reklam istället för tvångsmedel.
Citera
2024-10-28, 20:38
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Är David Lagercrantz jude? Hittar ingenting vid en snabb sökning som säger det men jag har för mig att han är det. Han verkar ömma judarna väldigt mycket iaf.

Alla som är födda Lagercrantz har judeblod i sig..
Sedan är det väl inte så att alla av dem framhäver just det faktumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in