2024-10-28, 15:05
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För vadå - att han stängde dörren när hon satte foten emellan och försökte ta sig in?
Lycka till med det.

Eller bla en armbågad käke

Är snäll o länkar.. tid från 29:53

https://youtu.be/ttNpndYakio?si=tw4McstvUAeGp1zt

Varsågod
Citera
2024-10-28, 15:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Kom inte och säg vem som misshandlat Julia när du inte ens bemödar dig att lyssna.
Jag har lyssnat - och om hon nu hittat på nya lögner så är det inget jag tror på.
Hon har tidigare sagt att han handlat om psykiskt -inte fysiskt - för det stod H för.

För övrigt säger det väl bara ännu mer hur skev i huvudet hon är - hon avtalar om tvångssamboskap med någon hon påstår misshandlar henne .. Trovärdigt - not.
Citera
2024-10-28, 15:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Nej men kan man bortse från det i sin helhet?
Du kan inte säga att någon är skyldig till ett brott bara för att dem blivit häktade. Du kan dock tro att dem är skyldiga.
Men man kan inte prata som om personen blivit dömd i domstol bara för att dem suttit häktade.
Citera
2024-10-28, 15:08
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Jag har lyssnat - och om hon nu hittat på nya lögner så är det inget jag tror på.
Hon har tidigare sagt att han handlat om psykiskt -inte fysiskt - för det stod H för.

För övrigt säger det väl bara ännu mer hur skev i huvudet hon är - hon avtalar om tvångssamboskap med någon hon påstår misshandlar henne .. Trovärdigt - not.

Du vet uppenbart inte hur våld i relationer fungerar. Med din logik borde alla lämnat vid första slagen men så ser det inte ut.

Julia var rädd för Christofer, beroende av honom och ett barn i bilden.

Du är skrämmande.
Citera
2024-10-28, 15:10
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Du kan inte säga att någon är skyldig till ett brott bara för att dem blivit häktade. Du kan dock tro att dem är skyldiga.
Men man kan inte prata som om personen blivit dömd i domstol bara för att dem suttit häktade.

Jag listade upp "bevis" inte vem som är skyldig. Du vantolkar som vanligt. Hejdå.
Citera
2024-10-28, 15:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Man skattar väll varje månad?
Om du får in pengarna på ett företag och betalar ut lön så skattar man varje månad. Men chrippa får inte ha företag, pengarna hamnar direkt hos honom. Och jag vet inte om det finns någon lag som säger att man måste skatta varje månad, eller om man kan betala det som en klumpsumma.
Citera
Medlem
Citat:
Skatt på lön dras för att människor inte skall bli skuldsatta när det kommer en stor skatteinbetalning i en samlad summa.
Det man själv som inte går via en arbetsgivare deklarerar man normalt en gång om år som privatperson.
Säljer du på blocket för 100k är det alltså något du tar upp i deklarationen och inget som du behöver betala in innan slutskatten räknas ut.

Okej ser säkert olika ut om man jobbar som han för i mitt fall dras ju skatt automatiskt varje månad men isåfall om hans ska deklareras en gång per år så är ju inte de han tjänat år 2024 inräknat i detta brott som han blivit misstänkt för utan är väll youtube då
Citera
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Du vet uppenbart inte hur våld i relationer fungerar. Med din logik borde alla lämnat vid första slagen men så ser det inte ut.

Julia var rädd för Christofer, beroende av honom och ett barn i bilden.

Du är skrämmande.

Tack
Jag orkade inte skriva det du skriver för mottagaren är uppenbart känslostörd och enkelspårig.. som att prata med en vägg.
Citera
2024-10-28, 15:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Eller bla en armbågad käke

Är snäll o länkar.. tid från 29:53

https://youtu.be/ttNpndYakio?si=tw4McstvUAeGp1zt

Varsågod
Både jag och Clue frågade - och du sa NEJ

Sorry, människan har ingen trovärdighet.

"Nu kan vi prata om det för nu är han i förvar" ... Varför pratade de inte om det när han satt i häkte då?
Citera
2024-10-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om du får in pengarna på ett företag och betalar ut lön så skattar man varje månad. Men chrippa får inte ha företag, pengarna hamnar direkt hos honom. Och jag vet inte om det finns någon lag som säger att man måste skatta varje månad, eller om man kan betala det som en klumpsumma.

Nej är kanske annat i de fallet beroende på vad för jobb man har så för 2024 så bör han inte kunna åka dit på något så länge han sköter skatten vid deklaration sen till år 2025
Citera
2024-10-28, 15:14
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
De är inte så enkelt att de hämtar barnet för de tyvärr. De båda hade samarbetssvårigheter och de visste soc om. Men han kan säga att han skyddar C från sin mamma och då kan de inget göra
Men om dem inte kan göra något, då begår ju inte chrippa något lagbrott. Bryter man emot lagen så kan myndigheten agera.
Så deras oförmåga att hjälpa Julia måste ju tyda på att chrippa har rätt att skydda lilla C ifrån Julia under en kort period medans soc utreder.
Citera
2024-10-28, 15:15
Medlem
Citat:
Hon måste gå via socialtjänst och TR för att få igenom en handräckning från polisen.
Precis som Chrippa hade varit tvungen att göra när hon - utan beslut från Socialtjänsten - stängde honom ute under utredningen.

Det är så det fungerar - och det visste ju Julia om.

Ja men jag tror inte de ansåg att en handräckning behövdes här. De är i vissa fall dom gör de , detta fallet tror jag inte är ett av de fallen. De tycker föräldrarna har sammarbetsvårigheter vilket jag anser är helt sant för de har de båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in