2024-10-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHeroPowers
Tillsätter du chemicals i contrails får du chemtrails, vill du inte att folk ska veta om detta säger du såklart "det är bara vatten som fryst till is, det finns inget gift!"
De lättlurade kommer direkt att lyssna och tänka "Aha!", de som tänker logiskt kommer givetvis förstå "Du menar... om du tillsätter gift i vattnet som sen fryser till is, kommer vattnet med gift i som blev till is inte innehålla gift för att du visade upp vatten utan gift som frös till is?". Så resonerar du, därför tror du att du har rätt. Nu har du iaf fått visuella bevis som tydligen behövs för att uppdatera dig? Så nu har jag rätt?

Har du några bevis för att man tillsätter "chemicals" i contrails?

Contrails är de kondensationsstrimmor som uppstår när vattnet i avgaserna kyls ned och bildar moln. Du påstår alltså att du har bevis för att det tillsätts ondsinta kemikalier i jetbränslet?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-28 kl. 11:42.
Citera
2024-10-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Bevis för att strimmorna vi alla ser är "chemtrails"? Nej verkligen inte.

Ok men då går det inte att argumentera med dig. För du är som en flat earther, du fick precis en video där det beskrevs i detalj hur och varför spåren skapas och du har även fått vetenskapliga artiklar där det går in i detailj på hur det fungerar. Den kombinationen är 100% bevis, trots det säger du "nää jorde e platt!".
Jag har överbevisat dig, du har antingen inte förstått vad du ser/hör eller så bryr du dig inte om vad som är sant utan du vill bara ha rätt för att du ska ha rätt, vilket är infantilt.
Citera
2024-10-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ok men då går det inte att argumentera med dig. För du är som en flat earther, du fick precis en video där det beskrevs i detalj hur och varför spåren skapas och du har även fått vetenskapliga artiklar där det går in i detailj på hur det fungerar. Den kombinationen är 100% bevis, trots det säger du "nää jorde e platt!".
Jag har överbevisat dig, du har antingen inte förstått vad du ser/hör eller så bryr du dig inte om vad som är sant utan du vill bara ha rätt för att du ska ha rätt, vilket är infantilt.

Nej jag fick en video där man beskriver hur cloud seeding går till. Och ingenting i den videon är ens i närheten av de strimmor vi ser på en klar himmel.
Citera
2024-10-28, 12:43
Medlem
Citat:
Personer i tråden påstår att detta är vanliga utsläpp från flygplan och inte ett ämne som är skapat just för att sprida ut sig.
Det är att motsäga fakta. Om personer motsäger fakta på detta sättet har de antagligen fått felatkiga uppgifter som de tror på.

Du verkar ha tappat tråden så vi får väl gå tillbaka till början.

Vad syftar du på med "detta är vanliga utsläpp"? Pratar du då, som vi övriga, om strimmorna vi ser på himlen? De långa vita streck man kan se på en klar himmel?

Om så är fallet så undrar jag återigen vad du har för "fakta" som motsäger att det handlar om vanliga contrails? Har du ens något vettigt resonemang om varför det inte skulle kunna vara contrails?

Om du inte syftar på de strimmor som vi andra ser så undrar jag vad i hela världen du pratar om?
Citera
2024-10-28, 12:46
Medlem
Citat:
Du verkar ha tappat tråden så vi får väl gå tillbaka till början.

Vad syftar du på med "detta är vanliga utsläpp"? Pratar du då, som vi övriga, om strimmorna vi ser på himlen? De långa vita streck man kan se på en klar himmel?

Om så är fallet så undrar jag återigen vad du har för "fakta" som motsäger att det handlar om vanliga contrails? Har du ens något vettigt resonemang om varför det inte skulle kunna vara contrails?

Om du inte syftar på de strimmor som vi andra ser så undrar jag vad i hela världen du pratar om?

Du menar att om contrails existerar kan inte chemtrails existera? Som att säga att isglass finns bara som vattensmak för vatten friser till is och jag vet hur is ser ut? Ingen tråd tappad alls bara du som tror att de som flyger i gamla filmer inte har linor de hålls upp med.

(POÄNG: Man måste se och förstå trården för att avgröa om ngn tappat den eller inte, jag har inte tappat ngn tråd men du svamlar.)
Citera
2024-10-28, 13:26
Medlem
Citat:
Du menar att om contrails existerar kan inte chemtrails existera? Som att säga att isglass finns bara som vattensmak för vatten friser till is och jag vet hur is ser ut? Ingen tråd tappad alls bara du som tror att de som flyger i gamla filmer inte har linor de hålls upp med.

(POÄNG: Man måste se och förstå trården för att avgröa om ngn tappat den eller inte, jag har inte tappat ngn tråd men du svamlar.)

Jag menar vad jag säger:

Vilken "fakta" talar emot att det är contrails vi ser?
Citera
2024-10-28, 13:27
Medlem
Citat:
Jag menar vad jag säger.

Vilken "fakta" talar emot att det är contrails vi ser?

Inga. Vilka fakta talar om att chemtrails inte existerar för att contails existerar?
Citera
2024-10-28, 13:33
Medlem
Citat:
Inga. Vilka fakta talar om att chemtrails inte existerar för att contails existerar?

Så då är vi överens om att det inte finns någon "fakta" som talar emot att det är contrails vi ser. Vilket gör att ditt första inlägg känns lite förvirrat.

Citat:
Personer i tråden påstår att detta är vanliga utsläpp från flygplan och inte ett ämne som är skapat just för att sprida ut sig.
Det är att motsäga fakta. Om personer motsäger fakta på detta sättet har de antagligen fått felatkiga uppgifter som de tror på.

Det finns ingen fakta som ger stöd för att det inte handlar om vanliga utsläpp.
Citera
2024-10-28, 13:37
Medlem
Citat:
Så då är vi överens om att det inte finns någon "fakta" som talar emot att det är contrails vi ser. Vilket gör att ditt första inlägg känns lite förvirrat.

Det finns ingen fakta som ger stöd för att det inte handlar om vanliga utsläpp.

Det finns inga fakta som säger att contrails inte existerar bara för att chemtrails existerar nej.
Precis som det inte finns fakta som säger att en glass bara fruset vatten och har inget smak bara för att det finns fruset vatten som ngn formar som en isglass på samma gång som att man kan tillsätta smakämnen i samma vatten, frysa det och samma form av vatten nu är något annat än just bara fruset vatten. Vad är din poäng och vad är det som är förvirrat?

För att sluta poängtera saker och mer göra det glasklart:
Två flyg ses bredvid varandra. Flyg A lämnar contrails efter sig det andra chemtrails.

Existerar inte chemtrails nu för att flyg A lämnar contrails?
Citera
2024-10-28, 13:43
Medlem
Citat:
Det finns inga fakta som säger att contrails inte existerar bara för att chemtrails existerar nej.
Precis som det inte finns fakta som säger att en glass bara fruset vatten och har inget smak bara för att det finns fruset vatten som ngn formar som en isglass på samma gång som att man kan tillsätta smakämnen i samma vatten, frysa det och samma form av vatten nu är något annat än just bara fruset vatten. Vad är din poäng och vad är det som är förvirrat?

Två flyg ses bredvid varandra. Flyg A lämnar contrails efter sig det andra chemtrails.

Jag är nöjd med att du inser att det inte finns något som helst stöd för att strimmorna är något annat än contrails.

Citat:

Hmmm, evighetsloop känns det som.

Har du något som helst stöd för att det du kallar ett "chemtrail" inte är ett contrail? Vad talar emot att båda är contrails?
Citera
2024-10-28, 13:48
Medlem
Citat:
Jag är nöjd med att du inser att det inte finns något som helst stöd för att strimmorna är något annat än contrails.

Hmmm, evighetsloop känns det som.

Har du något som helst stöd för att det du kallar ett "chemtrail" inte är ett contrail? Vad talar emot att båda är contrails?

Din första kommentar kan du byta ut mot chemtrails och det blir samam sak. Ingen loop här, väldigt enkel logik att förstå.

För att vara övertydlig: Chemtrails existerar, contrails existerar. Du väljer en sida och säger "det är som jag TROR!" Jag konstaterar bara att båda existerar.

Det var ett exempel för att visa en poäng, båda kan inte vara chemtrails eller contrails då hade inte exemplet fungerat, det var inte en beskrivning på något som skett.
Senast redigerad av SuperHeroPowers 2024-10-28 kl. 13:50.
Citera
2024-10-28, 14:03
Medlem
Citat:
För att vara övertydlig: Chemtrails existerar, contrails existerar. Du väljer en sida och säger "det är som jag TROR!" Jag konstaterar bara att båda existerar.

Och med "chemtrails" menar du experiment från en båt i San Francisco? Visst.

Om du däremot menar att de strimmor vi ser på himlen är det inte mycket som tyder på att det är chemtrails. Tvärtom, med tanke på att de strimmande flygplanen är helt vanliga passagerarplan talar allt för att det är contrails.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in