Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Som jag har sagt förr, så är det helt oförutsägbart vad som händer om Trump vinner. Detta är av två skäl: 1) Den djupa staten kommer streta emot. Det är inte säkert Trump vinner den kampen.
2) Ukraina är inte superviktigt för Trump. Han kommer använda det i förhandlingar internt, för att få genom hjärtefrågor. Kanske han går med på att fortsätta Ukrainastödet för att få resurser för att förbättra sin mur. Eller för att "utpressa" alla Nato-länder i Europa att omedelbart nå 2-procentmålet. Eller whatever. Nästan alla som ni tror är rysstroll bedömer detta, det är mainstream-uppfattningen. Ni sitter hela tiden och hittar på halmgubbar.
Men allt annat lika är det bättre för Putin att han vinner, än Harris.
En annan sida av din taktik när du skriver dina inlägg, är att du ska verka vara för men också emot.
"Trump vinner, men kanske inte."
Mot deep state.
Jaha, gubben är så bakom flötet att "deep state" är det som kommer få saker att fungera. Vapenindustrin.
(Förklaring. Deep state är kontakter eller nätverkande. Folk som känner varandra i ett eller annat sammanhang. Finns överallt!)
Trump ska bygga en mur och kasta ut invandrare. Det är hans lösning på allt. Resten av politik kommer andra jobba med. Om Trump vinner.
Det finns en sak som jag alltid tyckt varit märklig och Trump har snuddat vid detta.
Varför ska USA åka världen runt och rädda situationen, åt oss? Utan att vi betalar?
2% nivån är ett ex på hur i h-e dumt västvärlden agerat och Trump skakade om alla i detta.
Det enda Trump gjort, som jag anser varit bra.