2024-10-28, 07:16
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Youtube har han dock haft i några år så är nog inga småsummor, dessutom behöver han jj skatta sina intäkter han har tjänat från januari i år eller hur tänker du?
Bröderna Bergs kanal startade för 7 år sedan ( den kanal han nu döpt om till Chrippa 2.0). Sin egen gamla kanal som blev raderad hade han åtminstone när de bodde i Spanien och lilla C var bebis, kanske före också. Gissar att han hade den kanalen 3-4 år
Citera
2024-10-28, 08:27
Avslutad
Alltså folk förstår väll att man kan bli släppt men att utredning fortfarande pågår? Dom slog ju till för att kunna hämta all bevis dom behöver så inte anabola horan kan undanröja bevis. Detta betyder inte dom har lagt ner Chrippa fallet.
Citera
2024-10-28, 09:25
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Och sen undrar vissa varför man kritiserar honom. De FÖRSVARAR hans beteende istöllet. Lägg till att han är kvinnomisshandlare också.
Chrippa är lika mycket kvinnomisshandlare som Jocke är pedofil.
Att bli anklagad för något betyder inte att det är sanning.
Jag säger inte att chrippa är oskyldig, jag säger bara att ingen förutom dem vet sanningen. Vi andra kan bara gissa vad vi tror.

Obs: till alla efterblivna idioter som kommer skrika att jag försvarar Chrippa. Kolla först vad jag sagt att jag tror hände gällande december, så slipper du se dum ut.
Jag är bara emot att man sprider saker som sanning utan bevis.
Är ni okej med att man kallar chrippa kvinnomisshandlare utan bevis, då får ni inte gnälla när folk kallar Jocke pedofil utan bevis.
Citera
2024-10-28, 09:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Alltså folk förstår väll att man kan bli släppt men att utredning fortfarande pågår? Dom slog ju till för att kunna hämta all bevis dom behöver så inte anabola horan kan undanröja bevis. Detta betyder inte dom har lagt ner Chrippa fallet.
Folk har ingen koll.
Endel verkar tro att han redan är dömd till 5-7 års fängelse.
Andra tror han är oskyldig eftersom han släpptes.
Och endel tror t.o.m att men brukar sitta häktad fram till åtal när det gäller eko brott.
Citera
2024-10-28, 09:56
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag säger inte att chrippa är oskyldig, jag säger bara att ingen förutom dem vet sanningen. Vi andra kan bara gissa vad vi tror.

Obs: till alla efterblivna idioter som kommer skrika att jag försvarar Chrippa. Kolla först vad jag sagt att jag tror hände gällande december, så slipper du se dum ut.
Är ni okej med att man kallar chrippa kvinnomisshandlare utan bevis, då får ni inte gnälla när folk kallar Jocke pedofil utan bevis.

Bevis på att Chrippa är kvinnomisshandlare:

Häktad i januari
Julias historia
Julias bilder

Bevis på att Jocke är pedofil:

Mongona Lokal, El Tönto och Olofs ord

Lite skillnad.

De kunde inte komma med tider och kvinnan ljög. 2 sitter i fängelse och 1 är död på Youtube.
Senast redigerad av Pinto87 2024-10-28 kl. 09:59.
Citera
2024-10-28, 10:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87

Häktad i januari
Julias historia
Julias bilder

Lite skillnad.

De kunde inte komma med tider och kvinnan ljög. 2 sitter i fängelse och 1 är död på Youtube.
Så om man blir häktad för ett brott då betyder det är man är skyldig?
Citera
2024-10-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ja det står på halsen men efternamn.
Har Julia någon snubbe intatuerad på halsen?
Wtf
Citera
2024-10-28, 13:07
Medlem
Citat:

Häktad i januari
Julias historia
Julias bilder

Lite skillnad.

Ja precis. Det finns bevis på att Julia är misshandlad vilket är anmält.

Jag anser också att det finns bevis på barnmisshandel av Chrippa och Linnéa när dom förvägrigade Julia att hämta flickan på ett mycket olämpligt sett.

Sen har grannar vittnat om massa högljudda bråk mellan dom inför flickan vilket är barnmisshandel enligt lagen.

Barn ska inte bevittna sånt. Lag.

Och det är väl själva fan att denna Chrippa har lyckats manipulera vissa till att försvara honom i banne mig nära nog allt. Jag fattar inte vad det är som får de att göra så. Jag skiter fullständigt i att de någon ynka gång på 500 inlägg säger en liten kritik.
Det kan omöjligt vara att han är trovärdig.

Jag väntar fortfarande på att få veta vad den enda gången han ljugit handlade om.
Citera
2024-10-28, 13:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Vägarna som han kör på
Tågen som han ibland åker
Reningsverken som ger honom vatten i kranen och duschen
Den kommunala skolan som han gick på i närmare tio år

Enbart Chrippas utbildning, möjligen inkluderat kommunalt dagis, har rimligen slukat en bit över miljonen för skattebetalarnas räkning. I genomsnitt ligger kostnaden per elev och år för grundskolan på ungefär 100 000 - 120 000 kronor, enligt Skolverket. Detta innebär att kostnaderna, för staten eller skattebetalarna, avseende Chrippas utbildning från åk1 till åk9 uppgick till dryga miljonen. Och som sagt, gick han på kommunalt dagis i flera år så blåser utgifterna upp än mer.
Du förstår väl att Chrippa inte gått i grundskolan nu - eller en nyligen va?
Han gick ut ur grundskolan för ca 20 år sen.

Dessutom är det hans föräldrar - precis som dina - som nyttjat och dragit fördel av systemet. Hade systemet sett annorlunda ut så hade det varit de - och inte Chrippa eller du - som hade fått betala för utbildningen.

Så droppa de här tramsuppräkningarna nu.
Citera
2024-10-28, 13:13
Medlem
Citat:

Nu orkar jag inte leta genom alla trådar du har skrivit i så jag besparar dig om att kräva bevis. Men jag har sett hur du hakar på sånt som det inte finns bevis för så dubbelmoralen är där.

Det jag gärna ger dig är att du reagerar på när någon ger sig på utseendet på några. Där är jag hundra procent och lite till med dig.
Citera
2024-10-28, 13:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Häktad i januari
Julias historia
Julias bilder

Lite skillnad.

Bevis på ingenting med andra ord.

Julias historia - stort skratt.
Har hon ens anklagat honom för misshandel .. det var hennes andra kille som misshandlade henne.
Tönt
Citera
2024-10-28, 14:51
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Så om man blir häktad för ett brott då betyder det är man är skyldig?

Nej men kan man bortse från det i sin helhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in