2024-10-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Tanken var väl inte att de som fångats skulle slippa uthängningen utan att den skulle skjutas på framtiden då Sara skulle avgöra om de var uthängbara dvs hon skulle avgöra om de var suicidala eller ej. Något hon inte har komplett till vad jag förstår. För det måste det till att en psykiater bedömer det
Så det att skicka dem till Impulskollen var ju bara att skjuta upp uthängningen. Vilket väl inte gör något bättre. Så där har Sara dragit på sej något hon inte kan?!

Det är Saras egna ord att dom "Skjuter upp" på det, som hon säger för att komma undan. Enligt aftonbladet så är det pedofiler som gått helt fria så länge dom betalat.

Vad Sara mycket väl kommer kunna göra dock är ju att lägga upp alla på dumpen för att sedan säga, "kolla här, dom kommer inte alls undan".

Men gör hon det då blir ju allt ännu mer uppenbart.
Citera
2024-10-27, 20:26
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Får en känsla av att nu när Robert Aschberg har kritiserat Dumpen så vågar fler hänga på. Om jag får gissa så ser vi nu slutet på Dumpen i sin nuvarande form.
Nä knappast. Nästan tvärt om, en till väsntermainstreammediagubbe som är pensionsfärdig och ingen tar på allvar när de ska uttala sig om vad unga möter för slem på nätet och att inget görs för att åtgärda skiten.
Senast redigerad av Lagopussy 2024-10-27 kl. 20:31.
Citera
2024-10-27, 21:43
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Nä knappast. Nästan tvärt om, en till väsntermainstreammediagubbe som är pensionsfärdig och ingen tar på allvar när de ska uttala sig om vad unga möter för slem på nätet och att inget görs för att åtgärda skiten.
Robert har mer tyngd än många andra. Ålder och antal år i yrket ger tygnd, han är orädd och det behövs i kontakt med orädda Dumpenfolk. Han rädds inte kritik, den rinner av.
Citera
2024-10-27, 21:45
Medlem
Ni diskuterar som om det redan är ett faktum att Dumpen i detta nu går under pga "avslöjandet" osv., men det finns väldigt lite som tyder på det. Förvisso brukar en söndagsgädda dyka upp och det har inte hänt än, men troligast är att det tar någon månad innan man ser om swish och sponsorer övergett Dumpen, vilket lär innebära akut brist på likvida medel. Annars rullar de ju vidare. Ett alternativ är förstås att de skalar ned och bara fiskar i sitt närområde framöver, så slipper de lägga tusentals kronor på hotellnätter och bensin varje fisketur.
Citera
2024-10-27, 22:02
Medlem
Något som börjat störa mig med Dumpen på senaste tiden är deras oseriösa framtoning. Verkar nästan som att de gjort det till sin grej att vara oseriösa och anti-etablissemanget?

Jag menar, man kan inte förvänta sig att bli tagen seriöst om man får ett utbrott på Aschberg. Man kan inte förvänta sig att tas seriöst om man samarbetar med imbecilla coacher inom Impulskollen. Man kan inte förvänta sig att tas seriöst om man jättepåtänd på sin fritid ber 20-åringar kalla en för Daddy (nej, jag har inte sparat ned länk till klippet som cirkulerar) Patrik och Sara har tagit på sig offentliga roller och få får de fan leva upp till en viss standard dygnet runt. Och nej, jag är inte gädda för att jag tycker så här. Jag är rimlig.
Citera
2024-10-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Skulle det kunna finnas någon anledning till att polisen inte skulle vara intresserad?

Typ som att de inte tror de skulle kunna få personen dömd eller skapa problem för potentiellt oskyldiga?

Eller har du någon annan bättre mer logisk förklaring varför polisen skulle visa ett ointresse?
Ett hett tips är att gäddorna gjort är att chatta med en vuxen... inte olagligt.
Citera
2024-10-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Lagercrantz inser inte problematiken med rättsväsendet och att Dumpen ger polisen allt material. Polisen är dock inte alltid intresserade.

För att det i majoriteten av fallen inte är rättsligt relevant information.
Citera
2024-10-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ett hett tips är att gäddorna gjort är att chatta med en vuxen... inte olagligt.

Jo, det var ju lite det jag menade. Polisen gör bedömningen att det inte kommer att gå att hitta bevis för brott. Så de lägger ner.

Alltså är ju bedömningen gjord. Alltså oskyldig till brott fram tills att det går att bevisa. Men Dumpen behöver inte så riktiga bevis inte.

Där emot är det konstigt att inte JK gjort någon utredning på förtalsbrotten.
Citera
2024-10-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimler
Haha
Varför kommer dessa påhittade historier från "överlevare " VARJE gång der blåser kring Dumpen. Vem försöker de lura?

Ja, eller hur. Så jädra genomskinligt och uppenbart. Patetiskt, precis som PS själva.
Citera
2024-10-27, 22:23
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Jo, det var ju lite det jag menade. Polisen gör bedömningen att det inte kommer att gå att hitta bevis för brott. Så de lägger ner.

Alltså är ju bedömningen gjord. Alltså oskyldig till brott fram tills att det går att bevisa. Men Dumpen behöver inte så riktiga bevis inte.

Där emot är det konstigt att inte JK gjort någon utredning på förtalsbrotten.

Oskyldig? Nej, inte i allmänhetens ögon.
Gjort är gjort, vill man knulla barn så ska man visas upp!
Citera
2024-10-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Är David Lagercrantz pedofil?

Nästan garanterat
Citera
2024-10-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Oskyldig? Nej, inte i allmänhetens ögon.
Gjort är gjort, vill man knulla barn så ska man visas upp!
Varför visas inte alla upp då ? Varför lät man grisen som nyligen kom upp på sidan gå omkring i 9 månader ? Hade dom koll i alla månader så han inte våldtog något barn ? Varför vänta 9 månader ? Ut med dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in