2024-10-27, 20:14
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Upplopp utanför Moskva. Fem ryssar dödade och en Dagestanier. Det går bra för Ryssland nu

https://x.com/VyshnyaOstap/status/1850292477418168399

Det var årsfest för de som är mest korkade.
De kunde inte avgöra detta.
Så man beslutade att göra en shoot out.
Flest skott i kroppen är vinnare.

Ryssar. De måste fan vara världens mest korkade människor.
I klass med Nordkoreaner.
Citera
2024-10-27, 20:24
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Fattar inte hur han räknar. Det hade varit riktigt om ryssarna konsekvent tagit terräng västerut. Men ofta går vektorn snett eller t om rakt söderut.

Men visst är det uppenbart att Ukraina är förlorande.
De hjärntvättade klamrar sig fast vid försvarsmekanismer, som inte är verifierade av facts on the ground. De går in på Cornucopia och läser Wilderängs sagor för 50-talister om extrema ryska förluster.

Men senaste veckan (ungefär) har väl följande Ukrainska samhällen fallit:
Selydove (cirka 20,000 invånare före kriget).
Hirnyk (10 000 invånare före kriget))
Mykolaivka (14 000 före kriget)
Serebrianka (insignifikant befolkning?)

Kan ha missat något. Säkerligen diffar olika kartor också lite.

Gregg rapporterade att den ryska offensiven började ebba ut den 25e. Det ser inte ut att stämma, så här hög brukar inte den ryska takten vara.

Där är inga motsvarande framgångar på ukrainska sidan t ex i Kursk. Det är ingen stalemate mellan Ryssland och Ukraina.

Den ryska mördarsnigeln tuggar långsamt på.

Så man behöver inte:
Ammunition från Nordkorea.
Missiler från Nordkorea.
Soldater från Nordkorea.
Missiler från Iran.
Drönare från Iran

Och ekonomin är lysande samtidigt?

Har du avslutat kriget igen, fast det pågår?
Du och fyllot samt övriga ryssapologeter har utropat seger sedan invasionen började.
3 år sedan nu snart.
En framgångssaga?
🤔

Ett tips. Kriget fortsätter nästa vecka också.
Citera
2024-10-27, 20:28
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Så man behöver inte:
Ammunition från Nordkorea.
Missiler från Nordkorea.
Soldater från Nordkorea.
Missiler från Iran.
Drönare från Iran

Och ekonomin är lysande samtidigt?

Har du avslutat kriget igen, fast det pågår?
Du och fyllot samt övriga ryssapologeter har utropat seger sedan invasionen började.
3 år sedan nu snart.
En framgångssaga?
🤔

Ett tips. Kriget fortsätter nästa vecka också.

Framgångssaga? Lysande ekonomi? Varför snackar du om det? Det är en mördarsnigel, som jag skrev. Kriget fortsätter nästa vecka också. Jag har inte utropat nån "seger" sedan invasionen började. Detta krig går inte som jag vill. Till skillnad från dig, så kan jag skilja på vad jag vill och vad jag ser, och även på vad jag vill, och vad jag tror kommer hända.
Citera
2024-10-27, 20:31
Avslutad
Citat:
Ryssar. De måste fan vara världens mest korkade människor.
Ja, vi kan vara överens om att det här idiotkriget inte slutar bra för Ryssland oavsett utgången. Ingen kommer att investera - och de är beroende av västerländsk tech och know how - på flera decennier.
Senast redigerad av Rouen 2024-10-27 kl. 20:34.
Citera
2024-10-27, 20:35
Medlem
poonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
lite off topic men...

Jag vet inte hur svenskarna skulle ha valt - men bevisligen skulle finnarna inte ha valt Nato. Det fanns en undersökning beställd av den finska militärmyndigheten 2018 som slog fast att man inte bör överlåta bestämmandet över landets allianser till medborgarna om man vill bli medlem av Nato. På olika ställen i Finland är godkännandet att bli Nato medlem olika. Närmare gränsen vill de fortsätta att handla med Ryssland medan de som är för långt från gränsen är avundsjuka - "det måste bli ett slut. Grannstaden blomstrar och vi har svårt att få ihop ekonomin!"
- och så finns det massvis av sådana som jag, som vill ha fred och lugn och ro, främst från media som hetsar och krigshetsar och hittar på att "ryssen kommer, ryssen kommer" - kanske på samma sätt som "vargen kommer"... å andra sidan så vet ingen av oss vad Nato GÖR på vår mark och i vårt land. Det har föreslagits att Finland skall bli ett nytt Ukraina och de finska männen som har en bra militär - skall krigas till den sista finnen.

En undersökning från 2018 torde nämligen vara missvisande? Självklart skulle finländare rösta för Nato med tanke på Rysslands invasion 2022..
Hur kan du säga att Nato krigshetsar? Nämn ett krig Nato startat? "Ryssen kommer ryssen kommer" uppenbarligen med tanke på Ukraina. Går inte att lite på ryssar, det är sen gammalt det.
Citera
2024-10-27, 20:36
Medlem
Citat:
Massor av nytt.
Nej egentligen inte.

Citat:
Rysslands köttkvarn fortsätter att mala på i Ukraina.
Men taktiken innebär ett stort antal skadade och döda soldater.
Oktober kan bli en av de värsta månaderna hittills för ryssarna sett till förluster, enligt estnisk underrättelsetjänst.
– Det är en mycket cynisk och motbjudande taktik, säger den estniske befälhavaren Janek Kasselmann.

"Taktiken innebär stort antal skadade och döda".

Ja, det kallas anfallskrig och det krävs dels en större styrka och större förluster för att lyckas med det. Ingenting nytt under solen.

De rullar fram så någon jävla Rommel just nu, skjuter fram i utsträckt formation mot städer och samhällen samtidigt som de skapar flanker och fickor som pressar tillbaka ukrainska armén bit för bit.
Citera
2024-10-27, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren

Ja, det kallas anfallskrig och det krävs dels en större styrka och större förluster för att lyckas med det. Ingenting nytt under solen.

De rullar fram så någon jävla Rommel just nu, skjuter fram i utsträckt formation mot städer och samhällen samtidigt som de skapar flanker och fickor som pressar tillbaka ukrainska armén bit för bit.
Önsketänkande. Ukraina vet nog vad de gör. Den stora ryska björnen är dummare än tåget.
Citera
2024-10-27, 20:44
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Framgångssaga? Lysande ekonomi? Varför snackar du om det? Det är en mördarsnigel, som jag skrev. Kriget fortsätter nästa vecka också. Jag har inte utropat nån "seger" sedan invasionen började. Detta krig går inte som jag vill. Till skillnad från dig, så kan jag skilja på vad jag vill och vad jag ser, och även på vad jag vill, och vad jag tror kommer hända.

Du är tämligen ensam om dina fantasier.
Jag väntar tills saker är över, innan man dömer ut någon.

Men fortsätt du och spela mr clever.
Citera
2024-10-27, 20:46
Medlem
nidhoogens avatar
Yermak, Volodomyr "juden i tshirt" Zelenskys andre man kräver nu att alla förhandlingar måste utgå från 2022 års gränser.

Vad som hände med kraven på 1991 års gränser är det nog ingen som vet..
Citera
2024-10-27, 20:48
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren

Om du säger så, så litar vi på det.👍
Du är rätt ensam om att tro på ett gott slut. Men det är klart att hoppet är det sista som ska överge dig.
Perverst dock att du hyllar Ryssland och Putin.
Citera
2024-10-27, 20:49
Medlem
nidhoogens avatar
Julian "Jihadi Julian" Röpcke kommer med ännu en domedagsprofetia;

"The front in the south of Donetsk Oblast is falling apart. On a regional scale, we are talking about a loss of 2 to 5 km per day. At this rate, Russian troops will need another six months to reach Dnipropetrovsk Oblast".
Citera
2024-10-27, 20:51
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poont
En undersökning från 2018 torde nämligen vara missvisande? Självklart skulle finländare rösta för Nato med tanke på Rysslands invasion 2022..
Hur kan du säga att Nato krigshetsar? Nämn ett krig Nato startat? "Ryssen kommer ryssen kommer" uppenbarligen med tanke på Ukraina. Går inte att lite på ryssar, det är sen gammalt det.
Kriget i Ukraina har stärkt stödet för Natomedlemskap i Finland. Enligt en färsk opinionsundersökning som Taloustutkimus gjort för Yles räkning vill 62 procent av dem som svarade på enkäten gå med i Nato, 16 procent motsätter sig och en femtedel överväger fortfarande sin ställning.
https://yle.fi/a/3-12354756 (14 mars 2022)
Stödet för Nato är starkt: 82 procent av finländarna skulle gå med i Nato om man röstade om frågan nu. Finländarnas förtroende för Nato är också exceptionellt stort i internationell jämförelse. Det visar en enkät bland forskare inom säkerhetspolitik. I undersökningen utreddes vad finländarna förväntar sig av säkerhets- och försvarspolitiken 2024. I november besvarades enkäten av 2 038 finländare.
https://yle.fi/a/74-20065979 (21 december 2023)

Demografisk rapport från 2023. OBS! på finska.
https://www.helsinki.fi/assets/drupal/2023-07/NATOpoll%20policy%20brief%201_2023.pdf
Säkerhet med turboväxel: Finska Förväntningar på Natomedlemskapet (på originalspråk Turbovaihteella turvallisuutta: suomalaisten odotukset Nato-jäsenyydelle)

Så som vanligt, rent skitsnack från kommunisten och folkmordsvurmaren torppet med dennes antisvenska och antifinska propaganda.

Och så tillbaka till kriget.
Sydkorea vill inte lämna den påstådda utplaceringen av nordkoreanska soldater på Rysslands sida i kriget mot Ukraina obesvarad. Regeringen i Seoul kommer inte att sitta passiv medan tusentals nordkoreanska soldater tränas för strid i Ryssland, säger Sydkoreas president Yoon Suk Yeol.
...
Sydkorea har redan lagt fram konkreta åtgärder som landet skulle kunna svara med. Diplomatiska och ekonomiska åtgärder övervägs. Nu ska det nu för första gången också diskuteras vapenleveranser till Ukraina.
- Jag tror inte att vi är i en position där vi kan stå passiva om det här blir ett hot mot vår säkerhet, sade Sydkoreas utrikesminister Cho Tae Yul under en parlamentsutfrågning.
https://www.tagesschau.de/ausland/asien/suedkorea-russland-truppenentsendung-100.html

Och som en liten passus: Georgiens president anklagar ryssen för att ha beblandat sig i valet och uppmanar folket att gå ut på gatorna i morgon. Bland bevis för otillåten valpåverkan finns videosnuttar där nån snubbe lägger i flera röster i lådan samt hur oberoende valobservatörer blir misshandlade. Båda händelserna tillskrivs den uppenbart pro-ryska Georgian dream-partiet.

Detta är ett samhälle som våra ryssvänner vill ha där korruption, maktmissbruk och valfusk är legio för att de gillar inte den "västerländska dekadensen" med mänskliga rättigheter, yttrandefrihet, mötesfrihet, pressfrihet samt suveräna staters rätt att själva bestämma över sin utrikes- och säkerhetspolitik.
Se även https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f23fe5dc-8c85-469f-a826-912a7c3a5dac
I Ryssland framställs västerländska, demokratiska värderingar som "västs hemliga vapen mot den ryska civilisationen". Demokrati ses som en farlig idé, som en farsot som smittar av sig på ryssarna. Ryssland ser Nato som ett verktyg för att sprida den demokratiska idén, fortsätter Domańska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in