2024-10-27, 13:54
Avslutad
Pappa t verkar ha gått o köpt ny tv och ett nytt stativ i annan färg... så han kan fortsätta kolla tv och även dator verkar kommit till rätta igen så han kan samla in pengar till kf..
(Nya lurar med Då han hade svarta tidigare)
Senast redigerad av Kommissarien1989 2024-10-27 kl. 13:58.
Citera
2024-10-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Ärligt så skiter jag faktiskt lite i vad de andra sysslar med, men självklart har de gått för långt i vissa aspekter. Dock ska man åka fast om man har begått brott och det skulle inte förvåna mig om det är väldigt stora summor som har tvättats samt att han inte har betalat skatt i Sverige.

Om man ska vara personlig så tycker jag den här muppen tar priset, är ju något som inte riktigt stämmer i hjärnkontoret och det har jag tyckt länge, men det är något som blivit bra mycket värre senaste året.

I mina ögon har han alltid varit speciell men som du säger detta året tar priset. Sen han träffade Linnea typ.
Citera
2024-10-27, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så du tror att rika eller välbesuttna köper sina kläder på outlet?
Då utgår jag ifrån att du inte känner någon människa med god ekonomi - för de gör inte det.
Det är människor som möjligen vill spara och få ett konto som resonerar om att "man blir rik på de små utgifterna" .. och ett annat original.

Har man råd så köper man inte outlet eller secondhand. Man köper det man vill ha.

Kära lilla fjortis. Ja, absolut alla människor jag känner med inkomst över 200k/månad , vilket rör om en handfull personer, köper sina vardagskläder på outlet. Sedan har man skjortor och kostymer men de går man inte runt och nöter på dagligdags. Men jag förstår hur du tänker, när man är 14-15 år och inte riktigt förstår pengars värde eller hur hårt man måste slita för att få in kulorna på kontot så blir det så.

Rika människor, som förblir rika, slösar inte bort pengar på märkeskläder. Det är fattiga bönder som dig själv som gör det.
Citera
2024-10-27, 14:01
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Pappa t verkar ha gått o köpt ny tv och ett nytt stativ i annan färg... så han kan fortsätta kolla tv och även dator verkar kommit till rätta igen så han kan samla in pengar till kf..
(Nya lurar med Då han hade svarta tidigare)
Chrippa tackade farsan att han varit snäll och köpt ny lampa åt honom. (I sin stream)
Om C har så mycket pengar varför måste farsan köpa lampan?
Citera
2024-10-27, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Chrippa tackade farsan att han varit snäll och köpt ny lampa åt honom. (I sin stream)

Hahahahahaha va ? Aa tack för infon. Noll koll när han streamar så inte sett de ! Ja men exakt.. men kronan har nog spärrat allt som heter c.berg att göra och förhoppningsvis inga kontanter kvar i madrasserna eftersom dom plockade det också. Stackarn måste va fattig och låna pengar utav sin pappa.. eller så har han varit "smart" och lagt diverse sparpengar hos sin pappa för o kunna plocka när dom väl kommit åt honom..
Citera
2024-10-27, 14:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Kära lilla fjortis. Ja, absolut alla människor jag känner med inkomst över 200k/månad , vilket rör om en handfull personer, köper sina vardagskläder på outlet. Sedan har man skjortor och kostymer men de går man inte runt och nöter på dagligdags. Men jag förstår hur du tänker, när man är 14-15 år och inte riktigt förstår pengars värde eller hur hårt man måste slita för att få in kulorna på kontot så blir det så.

Rika människor, som förblir rika, slösar inte bort pengar på märkeskläder. Det är fattiga bönder som dig själv som gör det.
Lev vidare i den drömmen.

Rika behöver sällan slita hårt för att få in några pengar på kontot - det är grejen med att vara rik, man kan låta pengarna jobba och de är presentabla till vardags om de har uppdrag för att förvalta bolag/tillgångar etc.

Rika är inte avundsjuka på Chrippa reser och köper dyra saker heller - eftersom de själva ofta lever på liknande sätt och har råd att göra det.

Bönder är för övrigt sällan fattiga - eftersom bönder har tillgångar i sin mark och sina gårdar.
Citera
2024-10-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd

Chrippa har väl pengar hemma hos sina Päron, därför har hans pappa kunnat "köpa" dessa prylar. O nu står dom säkert skriva på hans mamma om nu inte hon varit med i penningtvätten.
Citera
2024-10-27, 14:10
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Hahahahahaha va ? Aa tack för infon. Noll koll när han streamar så inte sett de ! Ja men exakt.. men kronan har nog spärrat allt som heter c.berg att göra och förhoppningsvis inga kontanter kvar i madrasserna eftersom dom plockade det också. Stackarn måste va fattig och låna pengar utav sin pappa.. eller så har han varit "smart" och lagt diverse sparpengar hos sin pappa för o kunna plocka när dom väl kommit åt honom..
"Swe influencer" på YouTube laddar upp från hans streams. Där kan man se och höra Chrippas fantasier
Citera
2024-10-27, 14:13
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Chrippa har väl pengar hemma hos sina Päron, därför har hans pappa kunnat "köpa" dessa prylar. O nu står dom säkert skriva på hans mamma om nu inte hon varit med i penningtvätten.
Han drar in många människor runt sig i sin härva. Allt för att slippa betala skatt
Citera
2024-10-27, 14:17
Medlem
Men har han fått behålla pengar han har på sitt konto eller tog KFM dom?

Surt att de pröjsade marbella resan och säkert inte får pengarna tillbaka
Citera
2024-10-27, 14:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
......Och där avslöjades EXAKT hur lite koll du har. Ja, absolut, dina gårdar och din mark är värd pengar, men det ger dig inte likvider. Det är likvider du använder för att handla. Du kan ju inte gå in på en butik och säga "Tja, jag skulle vilja köpa kläder här för 10k. Är det ok om jag betalar med några höbalar eller några liter mjölk? Eller du kanske tar emot kossor?"

Det är inget jävla arabland vi lever i.
Du är verkligen helt ute och cyklar.
Vilket berättar att du inte har några pengar och du frotterar dig inte med folk som har miljoner i årsinkomst.

Din avundsjuka på Chrippa och dina patetiska försök att slå ner honom med usel manipulation och dålig psykologi är ju roliga i alla fall.
Citera
2024-10-27, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Micro är ett fangirl! Det är The Kardashians och Chrippas lives som varvas där hemma mellan lådvinerna.

Stackarns högsta önskan vore ju att få böja sig framåt och få Chrippas mikro-kuk i röven.. Tror faktiskt inte ens att grabben har åldern inne för att handla lådvin. Knappt så han får handla redbull på ICA.

Han kommer inse en vacker dag när han också börjar få lön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in