2024-10-27, 13:38
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du kan vinna på lotto när oddsen är 1 på 1.000.000.000 också. Kanske råkar du göra 30 drag i rad som håller en styrka >2000 av en ren slump som en värdelös 800-spelare. Eller så förstår du att det är statistiskt omöjligt.

Inte riktigt samma sak, nej.

Spela lite schack så kommer du förstå vad jag menar.
Citera
2024-10-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Inte riktigt samma sak, nej.

Spela lite schack så kommer du förstå vad jag menar.

Heh, det är nog du som inte spelat särskilt mycket schack när du börjar yra om att 800-spelare kan klå någon eller en dator som är rankade 2000.

Kanske borde du inte öppna din okunniga käft om saker du inte vet något om?
Citera
2024-10-28, 01:12
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Heh, det är nog du som inte spelat särskilt mycket schack när du börjar yra om att 800-spelare kan klå någon eller en dator som är rankade 2000.

Kanske borde du inte öppna din okunniga käft om saker du inte vet något om?

Känns mer som att det är du som har för lite erfarenhet.
Jag har aldrig påstått att en rankad 800 människa har en chans mot en annan rankad 2000 människa.

Jag spelar ofta mot bottar, men också mot andra spelare.
Jag märker av en markant skillnad på motståndet mellan bottar och människor.

En bot med bra mycket högre ELO inställt än vad du själv ligger på är oftast en enkel match så fort man lärt sig hur de fungerar.

Spelar du mot en människa och ni båda har ungefär samma rating så spelar ni ganska jämnt.
Så att du ens jämför bottar med människor bevisar bara hur jävla okunnig du är.

Skaffa dig lite speltimmar innan du leker expert.
Citera
2024-10-28, 01:23
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att en rankad 800 människa har en chans mot en annan rankad 2000 människa.

En bot med bra mycket högre ELO inställt än vad du själv ligger på är oftast en enkel match så fort man lärt sig hur de fungerar.

Spelar du mot en människa och ni båda har ungefär samma rating så spelar ni ganska jämnt.

Ja, du är definitivt totalt okunnig och förmodligen helt värdelös på schack. Det här inlägget är liksom grädden på moset.
Citera
2024-11-02, 12:55
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:

Du spelar troligtvis med sämre bottar, testa bottar som rankade över 2000 så får vi se om det är så enkel match för dig.

Gissar din ELO är mindre än 1000.

Ingen har dock lyckats komma med vettigt svar på frågan om många mänskliga spelare kastar in handduken lite för fort?
Citera
2025-01-06, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos

Ingen har dock lyckats komma med vettigt svar på frågan om många mänskliga spelare kastar in handduken lite för fort?

Jag tror mätaren sätter konstiga idéer i huvudet på folk. En del tittar på den och tänker att de redan förlorat eftersom de nått slutspelet och mätaren ligger lågt (så varför slösa tid?), andra ser att mätaren ligger högt i slutspelet och förutsätter att de i princip redan vunnit och inte känner för att sega sig igenom de sista dragen. Misstänker att många bara spelar för midgame.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in