2024-10-27, 07:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
David Lagercrantz:

Citat:
Ändå fanns tidigt varningstecken. Layouten var oroande – och buskishumorn. ”Fiskenytt” heter en rubrik på sajten och under den finns bilder på de senast filmade förövarna, bara hjälpligt maskade. Under en annan rubrik, Hall of shame, är de samlade allihop. Läsarna kan bläddra och förfasas: vilka äckel.

Citat:
Nej, för helvete, Patrik Sjöberg, hitta ett annat sätt att bekämpa gärningsmännen, och samarbeta närmare med polisen. Jag har beundrat dig mycket, men stäng ner Dumpen nu genast.
https://www.expressen.se/kronikorer/david-lagercrantz/for-helvete-patrik-sjoberg-satt-stopp-nu/
Citera
2024-10-27, 07:13
Medlem
Finns det något mål nr på Gädda 501 ?
Det blir ju Göteborgs tingsrätt
https://dumpen.se/2024/10/25/piggy-bogslyna-goteborg-501/
Citera
2024-10-27, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
David Lagercrantz:

https://www.expressen.se/kronikorer/david-lagercrantz/for-helvete-patrik-sjoberg-satt-stopp-nu/
Får en känsla av att nu när Robert Aschberg har kritiserat Dumpen så vågar fler hänga på. Om jag får gissa så ser vi nu slutet på Dumpen i sin nuvarande form.
Citera
2024-10-27, 07:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Får en känsla av att nu när Robert Aschberg har kritiserat Dumpen så vågar fler hänga på. Om jag får gissa så ser vi nu slutet på Dumpen i sin nuvarande form.

Problemet är att varken Sara och i synnerhet Patrik har inget att falla tillbaka på.

Sara kan kanske återgå till att leva ett torftigt liv som sjukpensionär, men Sjöberg? Han har haft dyra vanor länge och behöver få dessa finansierade. Han har i princip sumpat alla chanser att få stora sponsoravtal där han kan vara en talesperson. Jag tror inte heller varken Patrik eller Sara har varit smarta nog att lägga undan / investera pengar för en regnig dag.

Nej, jag tror Patrik och Sara kommer köra in i kaklet med Dumpen. Männen bakom Impulskollen verkar snäppet smartare, har säkert gjort investeringar och är eventuellt redan på väg till ett varmare land.

Dumpen lär sluta dagen då Patrik och Sara blir häktade. Och därefter så kommer det väl komma avknopparverksamheter av nostalgiska dumplingar, men uppföljaren är som bekant sällan bättre än originalet.
Citera
2024-10-27, 07:33
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975

Patetisk artikel av Lagercrantz. Han låter som en tysk som nör det börjar bli tydligt att Tyskland inte kommer att vinna kriget tar avstånd från nazismen. 😁
Citera
2024-10-27, 07:37
Avslutad
Nu kommer jag med en väldigt långsökt teori, men jag såg en artikel om att Jimmie Åkesson tycker att polisen ska ha tillgång till dumpens metoder. Nu bara kort därefter så rasar hela dumpen, kan det vara något sorts drev uppifrån för att fimpa dumpen och ta över på något vis?
Citera
2024-10-27, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Problemet är att varken Sara och i synnerhet Patrik har inget att falla tillbaka på.

Sara kan kanske återgå till att leva ett torftigt liv som sjukpensionär, men Sjöberg? Han har haft dyra vanor länge och behöver få dessa finansierade. Han har i princip sumpat alla chanser att få stora sponsoravtal där han kan vara en talesperson. Jag tror inte heller varken Patrik eller Sara har varit smarta nog att lägga undan / investera pengar för en regnig dag.

Nej, jag tror Patrik och Sara kommer köra in i kaklet med Dumpen. Männen bakom Impulskollen verkar snäppet smartare, har säkert gjort investeringar och är eventuellt redan på väg till ett varmare land.

Dumpen lär sluta dagen då Patrik och Sara blir häktade. Och därefter så kommer det väl komma avknopparverksamheter av nostalgiska dumplingar, men uppföljaren är som bekant sällan bättre än originalet.
Tycker din analys är välgrundad och jag håller med dig.
Citera
2024-10-27, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Patetisk artikel av Lagercrantz. Han låter som en tysk som nör det börjar bli tydligt att Tyskland inte kommer att vinna kriget tar avstånd från nazismen. 😁
Lite åt det hållet är det.
Citera
2024-10-27, 08:10
Medlem
Citat:
Vad menar Lagercrantz/media? Att det endast är msm som ska få lova att granska och hänga ut folk?
Jag kan instämma i att man inte ska hänga ut folk. Om en människa gjort fel så är det rättsväsendets uppgift att sköta detta och inte medias eller andra privata aktörer.
Citera
2024-10-27, 08:12
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Vad menar Lagercrantz/media? Att det endast är msm som ska få lova att granska och hänga ut folk?
Jag kan instämma i att man inte ska hänga ut folk. Om en människa gjort fel så är det rättsväsendets uppgift att sköta detta och inte medias eller andra privata aktörer.

Jag menar att hans avståndstagande är ambivalent.
Citera
2024-10-27, 08:16
Medlem
Citat:
Jag menar att hans avståndstagande är ambivalent.
Ja, och jag syftade inte främst på att kommentera dig och ditt inlägg, utan snarare Lagercrants/medias artikel, så fel av mig att citera dig. Sorry
Citera
2024-10-27, 09:23
Medlem
Klickiss avatar
Citat:

Lagercrantz inser inte problematiken med rättsväsendet och att Dumpen ger polisen allt material. Polisen är dock inte alltid intresserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in