Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Det håller jag med till fullo om, inga föräldrar och inga människor är felfria. Så är det ju.
Men om Chrippa och Linnea försatt sig i en situation där allt är borta nu. Och ännu värre att krypa in i buren.
Har man levt högt krävs det karaktär att klara av att livet förändras i ett slag. Nu har jag ju ingen aning om hur det blir för den lilla familjen, men det ligger ju rätt nära till hans att tro att det inte står riktigt rätt till. Och det är vad jag menar med skatteinbetalning eller rättare sagt skattesmitning och penningtvätt etc. så har han skapat en situation för Lillen.
Min uppfattning är att Chrippa klarar av sådana förändringar. Han kryper inte ihop och ger och drar på sig offerkoftan, utan landar och funderar på hur han skall göra i sin situation för att uppnå det han behöver och det han vill uppnå.
Ja, du har rätt i att om han begått ekonomiska brott så är det han som skapat situationen om han måste skiljas från barnet p g a en dom.
Men det är ju inte huvudproblemet som varit.
Det som varit är jakten på Chrippa, Julias lögner och falska anmälan med absoluta horribla påståenden gentemot Chrippa och Linnea -- som tydligt är i samråd med Julia även om hon inte är den som skickat anmälan officiellt.
Normalt reagerar Flashback när så tydliga falska anmälningar dyker upp i en vårdnadstvist -- nu gäspar alla och diskuterar Tomas röst och att han låter arg.
Det är som om det råder en kollektiv hjärntvätt från Jocke, Julia och Anjo .. Bajsis är med där i bakhasorna som en fis rymden men kan inte påverka människor på den nivån.