2024-10-19, 20:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Vi har pratat i några dgr.
Han har inte försökt att tysta mig.

Jag tystar mig själv.

Däremot stör jag mig på hur han ignorerar mig när han har fått ut sitt.
Jag har också saker att säga.

Hur det än blir med det så backar jag.

Jag bad Jocke ringa mig, men det undviker han också.

Han vill inte ta det ord mot ord.

Nåja.

All kärlek till er, inte minst dig Micro ❤️
Krasst så har du blivit manipulerad - som så många andra - med andra ord.

Det spelar ingen roll - gör det som känns bäst för dig, det är den enda väg du kan gå.

Han vill inte bli inspelad - därför vill han inte ringa - och det har jag också förståelse för. Ett inspelat samtal kan klippas ihop hur som helst -- och det är ju en teknik som han och hundarna själva använder och är mycket medvetna om.

Ha det gott och all kärlek till dig också.

Edit
Jag tycker det är bra och hedervärt att du tar detta öppen - och i synnerhet i denna tråd - eftersom det kokar ner till vad du skrivit här.
Citera
2024-10-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Krasst så har du blivit manipulerad - som så många andra - med andra ord.

Det spelar ingen roll - gör det som känns bäst för dig, det är den enda väg du kan gå.

Han vill inte bli inspelad - därför vill han inte ringa - och det har jag också förståelse för. Ett inspelat samtal kan klippas ihop hur som helst -- och det är ju en teknik som han och hundarna själva använder och är mycket medvetna om.

Ha det gott och all kärlek till dig också.

Edit
Jag tycker det är bra och hedervärt att du tar detta öppen - och i synnerhet i denna tråd - eftersom det kokar ner till vad du skrivit här.
Han kan ju lika gärna spela in mig.

Men han verkar inte vilja ha mer bråk.

Han bad mig hälsa det.

Då sa jag att det kanske inte ser så bra ut för honom.

Det förstod Jocke.

Hans andemening är att det ska tystas ned.

Men mig ignorerar han hårt sedan idag.

Förstår honom inte.
Citera
2024-10-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Återigen.... Du frångår vad det handlar om.

Länka till en lag som säger att Chrippa den andra vårdnadshavaren inte har skyldighet att ta sitt barn till tandvården.
Utan att det ligger på henne. Bara för att hon är folkbokförd hos henne.

Du snackar så otroligt mycket skit. Och man kan tro att du har fastnat med tungan i röven på chrippa.

Jag säger inte att Julia är bättre osv.
Ända jag vill få ut från dig.

Om Chloe är bokförd hos Julia. Så är det chrippas skyldighet oavsett om han har flyttat i från staden osv.

Eller du menar på också att. Om Chloe skulle tex gå på dans. Så kan hon inte göra detta den vecka hon är hos chrippa ?

Eller tex. Om dom nu hade placerat henne i förskola tidigare. Är det bara Julias ansvar då eftersom det är där hon bor enligt folkbokföringen?

Låt oss återgå till frågan det handlar om.

Vem ansvarar för att ta sitt barn till vården ? Tandläkare. Sjukvård. Allt.

Återkom med en lag paragraf.
Som säger vem som har ansvar.
Inget annat. Inget annat vill jag ha i svaret.

Du har ju fått en lag och paragraf skriven till dig.

Oavsett vilket finns det absolut ingenting som hindrade honom att ta henne till en tandläkare.
Citera
2024-10-19, 20:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Återigen.... Du frångår vad det handlar om.

Länka till en lag som säger att Chrippa den andra vårdnadshavaren inte har skyldighet att ta sitt barn till tandvården.
Utan att det ligger på henne. Bara för att hon är folkbokförd hos henne.

Du snackar så otroligt mycket skit. Och man kan tro att du har fastnat med tungan i röven på chrippa.

Jag säger inte att Julia är bättre osv.
Ända jag vill få ut från dig.

Om Chloe är bokförd hos Julia. Så är det chrippas skyldighet oavsett om han har flyttat i från staden osv.

Eller du menar på också att. Om Chloe skulle tex gå på dans. Så kan hon inte göra detta den vecka hon är hos chrippa ?

Eller tex. Om dom nu hade placerat henne i förskola tidigare. Är det bara Julias ansvar då eftersom det är där hon bor enligt folkbokföringen?

Låt oss återgå till frågan det handlar om.

Vem ansvarar för att ta sitt barn till vården ? Tandläkare. Sjukvård. Allt.

Återkom med en lag paragraf.
Som säger vem som har ansvar.
Inget annat. Inget annat vill jag ha i svaret.

Du har ju fått en lag och paragraf skriven till dig.
Du babblar skit.

Jag har sagt att barnet är mantalsskrivet/folkbokfört hos Julia - det ökar hennes ansvar när det gäller att ta barnet till tandläkaren.
Hon har huvudansvaret eftersom hon bor på orten där barnet har sin tandläkare.

Att han när barnet har akut smärta kan ringa och försöka få en akuttid - förhoppningsvis på sin vecka - fråntar inte Julia huvudansvaret och att hon hade lång tid på sig innan det blev akut att åtgärda problemet - samt att Chrippa i minst tre veckor innan det blev akut hade påtalat att det fanns ett problem.

Sluta försöka skjuta ansvaret på Chrippa och låtsas att du inte ansvarsbefriar Julia från Julias ansvar som den föräldern som barnet är/var folkbokförd hos.

Jag har försökt berätta och länka till hur det fungerar -- vill du spela idiot så är det inget överraskande för mig. Jag har sedan tidigare betraktat dig som det och förväntar mig inte mer av dig.
Citera
2024-10-19, 20:40
Medlem
Citat:
Påståendet om Julias stängda konton har vi inte sett från någon trovärdig källa - så jag föreslår att vi inte fäster för stor vikt vid det.

Linnéas oberoende förstörs i så fall av Jockes hundar snarare än av Chrippa. Det är inte Chrippa som försöker utmåla henne som hemskt och som försöker förstöra hennes samarbeten och hennes framtida arbetsmöjligheter.

När det gäller Julia så är min gissning att hon själv valt en situation där hon inte kan ha Lillen varannan vecka . Som det ser ut nu så kommer hennes boende i första hand vara hos Chrippa (ett tag i alla fall).
Chrippa har alltid varit mån om att barnet skall ha båda sina föräldrar. Hans fokus är Lillens bästa - och kommer vara det framöver också.
Han har också valt att INTE gå ut med vad det handlar om denna gång - och det är givetvis av hänsyn till Lillen - och att Julia är Lillens mamma.

Genom den tid som jag följt dem så är Chrippa den av föräldrarna som i högre grad sätter barnet före sig själv och som försökt ha en fungerande situation för barnets skull.

Ok, ja det är ju bara i tråden här som jag läst att hennes konton är stängda så jag har inget att säga mer om för jag vet inte vad som gäller där.

Det är bra att Chrippa inte går ut och talar om hur det är med Julia. Man kan spekulera i vad det är men något händer i alla fall där. Det kan vara sjukdom eller annat.

Chrippa kanske är bättre för barnet men han gör ju en massa idioter ibland han också. Skriker om Fittjulia framför barnet och vad som hände kring förra julen det var ju inte vackert.

Anjo pratar om att försöka få Julia att komma till honom och prata om hon ser till att ha bevis för det hon säger. Men det vore klart bättre för den familjen om hon inte gör det. Det är rörigt nog som det är kring det här lilla barnet.
Citera
2024-10-19, 20:40
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Vilket hat du har.

Som alla andra har som inte tål honom. Gå vidare tack.
Citera
2024-10-19, 20:43
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Som alla andra har som inte tål honom. Gå vidare tack.

Ett riktigt djupt hat, förstår jag.
Citera
2024-10-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Oavsett vilket finns det absolut ingenting som hindrade honom att ta henne till en tandläkare.

Jag är på din "sida".
Vill få Micor att bevisa med en lag paragraf att "tjänsten" ligger hos den som har barnet folkbokfört hos sig att boka och ta barnet till tandläkaren.

Jag försvarar inte Julia i detta. Men att säga att ansvaret inte låg på chrippa är inte korrekt.
Citera
2024-10-19, 20:47
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Ett riktigt djupt hat, förstår jag.

Inte mer än andra.
Citera
2024-10-19, 20:57
Medlem
Citat:
Du babblar skit.

Jag har sagt att barnet är mantalsskrivet/folkbokfört hos Julia - det ökar hennes ansvar när det gäller att ta barnet till tandläkaren.
Hon har huvudansvaret eftersom hon bor på orten där barnet har sin tandläkare.

Att han när barnet har akut smärta kan ringa och försöka få en akuttid - förhoppningsvis på sin vecka - fråntar inte Julia huvudansvaret och att hon hade lång tid på sig innan det blev akut att åtgärda problemet - samt att Chrippa i minst tre veckor innan det blev akut hade påtalat att det fanns ett problem.

Sluta försöka skjuta ansvaret på Chrippa och låtsas att du inte ansvarsbefriar Julia från Julias ansvar som den föräldern som barnet är/var folkbokförd hos.

Jag har försökt berätta och länka till hur det fungerar -- vill du spela idiot så är det inget överraskande för mig. Jag har sedan tidigare betraktat dig som det och förväntar mig inte mer av dig.

Nu är du tillbaka igen.
Du har länkat och skrivit att barnet ska gå till tandläkaren där den är folkbokförd.

Följande vill jag ha bevis på.
"Jag har sagt att barnet är mantalsskrivet/folkbokfört hos Julia - det ökar hennes ansvar när det gäller att ta barnet till tandläkaren.
Hon har huvudansvaret eftersom hon bor på orten där barnet har sin tandläkare" .

Vart hittar du att föräldern som barnet är folkbokförd hos har större ansvar?
Vart ?
Vilken lag ?
Citera
2024-10-19, 20:57
Medlem
Ok!!!
Bara för att Chrippa är helt mentalt efterbliven o kallar sin Dotter för LillEn istället för LillAn vilket är det feminina o i detta fall då den korrekta benämningen så måste ju inte alla andra vara lika efterblivna o göra detsamma!!!

Flicka = LillAn!!!!!! Pojke = LillEn!!!!!
(övriga hittepåkön inkluderas ej)

En kulle jag dör på! För i helvete!
Citera
2024-10-19, 21:02
Medlem
Citat:
Jag är på din "sida".
Vill få Micor att bevisa med en lag paragraf att "tjänsten" ligger hos den som har barnet folkbokfört hos sig att boka och ta barnet till tandläkaren.

Jag försvarar inte Julia i detta. Men att säga att ansvaret inte låg på chrippa är inte korrekt.

Jag vet och jag håller med dig. Bor de dessutom så långt ifrån varann, är det ju självklart att ta tag i det själv. Kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in