Citat:
Ursprungligen postat av
CLJA
Återigen.... Du frångår vad det handlar om.
Länka till en lag som säger att Chrippa den andra vårdnadshavaren inte har skyldighet att ta sitt barn till tandvården.
Utan att det ligger på henne. Bara för att hon är folkbokförd hos henne.
Du snackar så otroligt mycket skit. Och man kan tro att du har fastnat med tungan i röven på chrippa.
Jag säger inte att Julia är bättre osv.
Ända jag vill få ut från dig.
Om Chloe är bokförd hos Julia. Så är det chrippas skyldighet oavsett om han har flyttat i från staden osv.
Eller du menar på också att. Om Chloe skulle tex gå på dans. Så kan hon inte göra detta den vecka hon är hos chrippa ?
Eller tex. Om dom nu hade placerat henne i förskola tidigare. Är det bara Julias ansvar då eftersom det är där hon bor enligt folkbokföringen?
Låt oss återgå till frågan det handlar om.
Vem ansvarar för att ta sitt barn till vården ? Tandläkare. Sjukvård. Allt.
Återkom med en lag paragraf.
Som säger vem som har ansvar.
Inget annat. Inget annat vill jag ha i svaret.
Du har ju fått en lag och paragraf skriven till dig.
Du babblar skit.
Jag har sagt att barnet är mantalsskrivet/folkbokfört hos Julia - det ökar hennes ansvar när det gäller att ta barnet till tandläkaren.
Hon har huvudansvaret eftersom hon bor på orten där barnet har sin tandläkare.
Att han när barnet har akut smärta kan ringa och försöka få en akuttid - förhoppningsvis på sin vecka - fråntar inte Julia huvudansvaret och att hon hade lång tid på sig innan det blev akut att åtgärda problemet - samt att Chrippa i minst tre veckor innan det blev akut hade påtalat att det fanns ett problem.
Sluta försöka skjuta ansvaret på Chrippa och låtsas att du inte ansvarsbefriar Julia från Julias ansvar som den föräldern som barnet är/var folkbokförd hos.
Jag har försökt berätta och länka till hur det fungerar -- vill du spela idiot så är det inget överraskande för mig. Jag har sedan tidigare betraktat dig som det och förväntar mig inte mer av dig.