2024-10-25, 07:02
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Du vet inte vad ryggsäckshockey är! Är bara nåt du hört!
Jag vet mycket väl vad ryggsäckshockey är. Det är vad Färjestad har tillåtits spela i över 10 år.
2024-10-25, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Jag vet mycket väl vad ryggsäckshockey är. Det är vad Färjestad har tillåtits spela i över 10 år.

Haha! Ok, då föredrar jag det framför ett lag där filmningar och förstärkningar är en stor del av spelidén! Pinsamt!
2024-10-25, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Toppmatch i Scandinavium i kväll! Rejäl och bra hockey från bägge lagen! Jämnt men Frölunda något bättre men framför allt mer effektiva!

Håller med! Bra hockey från bägge lagen, Frölunda något vassare och drog det längsta strået. Pucken studsade lite oturligt (eller turligt) ett par gånger för Luleå vid Lasses målbur.
2024-10-25, 13:17
Medlem
mysko-xs avatar
Förlusten tycks svida betänkligt i Värmland. Hoppas det inte sätter sig i skallarna. SHL mår bra av ett starkt FBK, detta klassiska lag.

Man önskar de kunde visa sin klass, istället för att leva på att vara klassiska. Med sin trupp borde de dominera ligan, men alas..
2024-10-25, 14:56
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysko-x
Förlusten tycks svida betänkligt i Värmland. Hoppas det inte sätter sig i skallarna. SHL mår bra av ett starkt FBK, detta klassiska lag.

Man önskar de kunde visa sin klass, istället för att leva på att vara klassiska. Med sin trupp borde de dominera ligan, men alas..
Är jag för snabb att döma, om jag säger att jag börjar luta åt att låna ut Clara?
Frågan är ju dock vad man skulle ersätta med nu isåfall...

Jag tycker inte Clara känts jättelyckad de senaste gångerna jag sett honom. Jag vet inte... det kanske bara är en tillfällig svacka från honom. Nja, just nu känns det inte jättetryggt i mål. Legacé känns säkrare dock.
2024-10-25, 17:09
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bkbb
Håller med! Bra hockey från bägge lagen, Frölunda något vassare och drog det längsta strået. Pucken studsade lite oturligt (eller turligt) ett par gånger för Luleå vid Lasses målbur.
Ja, bra match. Tyckte att Frölundas målvakt var riktigt bra och Luleås dito inte hade sin bästa kväll. Bara att komma igen mot HV71 och bryta en negativ trend imorgon.
2024-10-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Är jag för snabb att döma, om jag säger att jag börjar luta åt att låna ut Clara?
Frågan är ju dock vad man skulle ersätta med nu isåfall...

Jag tycker inte Clara känts jättelyckad de senaste gångerna jag sett honom. Jag vet inte... det kanske bara är en tillfällig svacka från honom. Nja, just nu känns det inte jättetryggt i mål. Legacé känns säkrare dock.

Känns som att han fått sina chanser. Han släpper in ett par mål per match som en målvakt på hög nivå normalt tar.
2024-10-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, bra match. Tyckte att Frölundas målvakt var riktigt bra och Luleås dito inte hade sin bästa kväll. Bara att komma igen mot HV71 och bryta en negativ trend imorgon.
Jag tycker det var skoj att Luleås 17-åring fick göra mål (även om jag håller på Frölunda)! Som gammal hockey-pappa...
2024-10-26, 09:57
Medlem
BlackQuartzs avatar
Inte en enda anmälan efter matchen i Skellefteå. Samma hårdhanskar mot filmningar i svensk hockey som mot läktarvåldet i fotbollen…
2024-10-26, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Inte en enda anmälan efter matchen i Skellefteå. Samma hårdhanskar mot filmningar i svensk hockey som mot läktarvåldet i fotbollen…

Ja, eller spelarnas säkerhet.
Senast redigerad av Palkranen 2024-10-26 kl. 11:07.
2024-10-26, 11:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Vad tror vi om FBK-MoDo i eftermiddag? FBK brukar ju ha märkligt svårt med motivationen mot bottenlagen. Se på IKO förra säsongen, t.ex. Ofta tre enkla mot "bästa grönvita laget". Märkligt, det där.
2024-10-26, 18:08
Medlem
Nej men, se där! Efter att man äntligen brutit förbannelsen mot Skellefteå så följs det upp av två patetiska uddamålsförluster. Där vi orkar med hela ETT mål per match.

Varken Rögle eller Färjestad imponerade så där jättemycket heller, ganska sävliga lag som går att styra ut mot sargen för det mesta.
FBK fick en del snurr och tryck till och från, kanske bör poängteras.

Oavsett så vinner båda mot oss ändå eftersom vi är ännu enklare att stänga ner och störa ut. Får man in två puckar så ska det kunna gå vägen mot Europas tröttaste "ledande" spelare. Det lagen bör se upp med är mer MoDos "bottom six" i så fall, eftersom dessa kan blixtra till ibland.

Det är nog bara att vänta in kvalet nu om vi fortsatt ska ge Jasek, True, Woods m.fl. sin istid. Finns liksom en uppenbar felande länk och det stavas s-p-e-t-s.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in