Citat:
Ursprungligen postat av
melvein
Vem som helst kan infinna sig i en kyrka om de tror att det gagnar deras politiska ambitioner. Om du tror att närvaro i en kyrkobyggnad är det som definierar en kristen så är du grovt felinformerad.
Jag undrar mer på hur definitionen på kristen är via dig och din framfart?
Nu var det som så att Trump "arbetade" på vilodagen och Harris gick i kyrkan.
Citat:
Om det nu är kristnas inställning till Harris som ska diskuteras är givetvis evangelisten Franklin Graham (som du inte ens kan komma ihåg namnet på) mer relevant än någon vars enda claim to fame är att hon råkar vara Billy Grahams barnbarn, det måste du väl ändå hålla med om?
HAHAHAHA!
Så du degraderar Bill Grahams barnbarn, men höjer Frank till skyarna i nån sorts djävulens dragkamp om vem som är mest kristen som evangelist?
Varför skulle hon vara mindre värd i Jesus ögon?
Mindre relevant?
För det är väl ändå han som bedömer var och ens själar, hjärtan, agerande - eller walk your talk - som nån sorts ställföreträdare för Gud och inte du?
Högmod går före fall.
Citat:
Nej, såvida inte personen du nämner uttalat sig nedsättande om kristna på det sätt som Harris nu gjorde.
Hon har inte gjort det.
Du har snarare gått på propaganda, lättlurad för att du ville hitta fel på Harris.
Skillnaden mot mig är att jag inte behöver leta med ljus och lykta eller förvränga - Trump är ett tacksamt mörkt kaninhål att kika ner i.
Citat:
Nej det är inte avgudadyrkan att rösta i ett politiskt val, tvärtom är det varje kristens plikt att göra det. Jämförelsen med kung Cyrus är relevant bara såtillvida att det var en hednisk ledare vars politik fick positiva konsekvenser för Guds rike.
Jag har öht inte nämnt nån avgudadyrkan i att rösta.
Jag har däremot nämnt kristna som inbillar sig att Trump är likställd den smorda kung Cyrus.
En personkult är avgudadyrkan oavsett vem.
Kära du, jag begriper varför du är villig att se Trump som både hedning och ett orent kärl.
Lance Wallnau var en av de första att yra om Trump som kung Cyrus. Mike Evans är en annan stolle som anser att Trump är utvald av Gud som nån sorts imperfekt frälsare.
Miami mega church pastor Maldano anser att Trump är Cyrus.
Citat:
Harris och demokraterna motsätter sig den bibliska synen på äktenskap, de motsätter sig religionsfrihet, de motsätter sig yttrandefrihet, och de förespråkar antisemtisim och könsstympning av barn och fängsling av den politiska oppositionen för att bara nämna några saker.
Att vissa kristna, tack och lov inte alla, vill föra tiden bak till 1800-talet är jag medveten om.
Hot om att fängsla politiska motståndare det står Trump för.
Citat:
Skulle jag missat något är det bara att fråga igen.
Ang att Harris och demokraterna förespråkar antisemitism begrep jag inte så det får du förklara bättre.