2024-10-24, 16:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du är ju anti-Putin, men för Trump. Hur får du ihop det?

Harris är mycket respektfull.

https://youtu.be/0fT98PV3Bm0?si=KDUMbZ17S_YPbSUW&t=139
Om du faktiskt hade följt med på Trumps utrikespolitik mellan januari 2017 och januari 2021 istället för att bara svälja vad mediahusen rapporterar om Trump, så hade kanske även du fattat att hans politik var allt annat än Rysslandvänlig.
Citera
2024-10-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lika lite som att stå på McD men faktum är att hon var i kyrkan på söndag och inte vid en fritös.
Vem som helst kan infinna sig i en kyrka om de tror att det gagnar deras politiska ambitioner. Om du tror att närvaro i en kyrkobyggnad är det som definierar en kristen så är du grovt felinformerad.

Citat:
Den jag nämnt, dvs barnbarn till Billy Graham.
Du duckade frågan och började prata om Frank istället.

Om det nu är kristnas inställning till Harris som ska diskuteras är givetvis evangelisten Franklin Graham (som du inte ens kan komma ihåg namnet på) mer relevant än någon vars enda claim to fame är att hon råkar vara Billy Grahams barnbarn, det måste du väl ändå hålla med om?

Citat:
Anser du att Jerushah Duford också är mer som en nazist i en synagoga?
Nej, såvida inte personen du nämner uttalat sig nedsättande om kristna på det sätt som Harris nu gjorde.

Citat:
Det är det säkert. Jag skulle tro att de som spyr svavelos och älskar sig själv mer än din nästa, som ägnar sig åt dubbelmoral, hädar mot budorden och är otrogna, ljuger och manipulerar, ägnar sig åt girighet, ocker och kommers inte står värst högt i kurs.
Eller de som ser Trump som en version av den smorde kung Cyrus.
Det är väl ändå nästan snudd på avgudadyrkan. Är det inte Jesus som är smord allena enligt kristna?
Nej det är inte avgudadyrkan att rösta i ett politiskt val, tvärtom är det varje kristens plikt att göra det. Jämförelsen med kung Cyrus är relevant bara såtillvida att det var en hednisk ledare vars politik fick positiva konsekvenser för Guds rike.

Citat:
Aah, du menar att han hävde Roe v Wade och kvinnor dör i sviterna efter detta. Vilken mer politisk ståndpunkt har du i åtanke?

Harris och demokraterna motsätter sig den bibliska synen på äktenskap, de motsätter sig religionsfrihet, de motsätter sig yttrandefrihet, och de förespråkar antisemtisim och könsstympning av barn och fängsling av den politiska oppositionen för att bara nämna några saker.

Citat:
Jag har haft konkreta frågeställningar men det är du som försökt med blindskär.
Jag har efter bästa förmåga försökt navigera mellan ordsallad och konkreta frågeställningar från din sida. Skulle jag missat något är det bara att fråga igen.
Citera
2024-10-24, 17:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Vem som helst kan infinna sig i en kyrka om de tror att det gagnar deras politiska ambitioner. Om du tror att närvaro i en kyrkobyggnad är det som definierar en kristen så är du grovt felinformerad.
Jag undrar mer på hur definitionen på kristen är via dig och din framfart?

Nu var det som så att Trump "arbetade" på vilodagen och Harris gick i kyrkan.
Citat:
Om det nu är kristnas inställning till Harris som ska diskuteras är givetvis evangelisten Franklin Graham (som du inte ens kan komma ihåg namnet på) mer relevant än någon vars enda claim to fame är att hon råkar vara Billy Grahams barnbarn, det måste du väl ändå hålla med om?
HAHAHAHA!
Så du degraderar Bill Grahams barnbarn, men höjer Frank till skyarna i nån sorts djävulens dragkamp om vem som är mest kristen som evangelist?

Varför skulle hon vara mindre värd i Jesus ögon?
Mindre relevant?
För det är väl ändå han som bedömer var och ens själar, hjärtan, agerande - eller walk your talk - som nån sorts ställföreträdare för Gud och inte du?

Högmod går före fall.
Citat:
Nej, såvida inte personen du nämner uttalat sig nedsättande om kristna på det sätt som Harris nu gjorde.
Hon har inte gjort det.
Du har snarare gått på propaganda, lättlurad för att du ville hitta fel på Harris.

Skillnaden mot mig är att jag inte behöver leta med ljus och lykta eller förvränga - Trump är ett tacksamt mörkt kaninhål att kika ner i.
Citat:
Nej det är inte avgudadyrkan att rösta i ett politiskt val, tvärtom är det varje kristens plikt att göra det. Jämförelsen med kung Cyrus är relevant bara såtillvida att det var en hednisk ledare vars politik fick positiva konsekvenser för Guds rike.

Jag har öht inte nämnt nån avgudadyrkan i att rösta.
Jag har däremot nämnt kristna som inbillar sig att Trump är likställd den smorda kung Cyrus.

En personkult är avgudadyrkan oavsett vem.

Kära du, jag begriper varför du är villig att se Trump som både hedning och ett orent kärl.

Lance Wallnau var en av de första att yra om Trump som kung Cyrus. Mike Evans är en annan stolle som anser att Trump är utvald av Gud som nån sorts imperfekt frälsare.
Miami mega church pastor Maldano anser att Trump är Cyrus.
Citat:
Harris och demokraterna motsätter sig den bibliska synen på äktenskap, de motsätter sig religionsfrihet, de motsätter sig yttrandefrihet, och de förespråkar antisemtisim och könsstympning av barn och fängsling av den politiska oppositionen för att bara nämna några saker.
Att vissa kristna, tack och lov inte alla, vill föra tiden bak till 1800-talet är jag medveten om.
Hot om att fängsla politiska motståndare det står Trump för.
Citat:
Skulle jag missat något är det bara att fråga igen.
Ang att Harris och demokraterna förespråkar antisemitism begrep jag inte så det får du förklara bättre.
Senast redigerad av develi 2024-10-24 kl. 17:36.
Citera
2024-10-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ang att Harris och demokraterna förespråkar antisemitism begrep jag inte så det får du förklara bättre.
Demokraterna och deras anhängare har ända sedan massakern på judar förra året proklamerat sitt stöd för Hamas och Biden/Harris har med sin politik gjort allt i sin makt för att försvåra för Israel i deras kamp mot terroristerna, så till den grad att Israels regering numera inte längre rådgör med sin tidigare allierade USA i vetskap att Biden/Harris obekymrat delar underrättelseinformation med Hamas och Iran i syfte att sabotera för Israel.

Vad gäller ditt inlägg i övrigt så gör både tonen och innehållet att jag ser det som fruktlöst med vidare diskussion. Vi får helt enkelt vara överens om att vi inte är överens. Ha en fortsatt trevlig afton!
Citera
2024-10-25, 12:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Demokraterna och deras anhängare har ända sedan massakern på judar förra året proklamerat sitt stöd för Hamas och Biden/Harris har med sin politik gjort allt i sin makt för att försvåra för Israel i deras kamp mot terroristerna, så till den grad att Israels regering numera inte längre rådgör med sin tidigare allierade USA i vetskap att Biden/Harris obekymrat delar underrättelseinformation med Hamas och Iran i syfte att sabotera för Israel.

Vad gäller ditt inlägg i övrigt så gör både tonen och innehållet att jag ser det som fruktlöst med vidare diskussion. Vi får helt enkelt vara överens om att vi inte är överens. Ha en fortsatt trevlig afton!
Återkommer ang detta framledes men i tråden om Harris.

Eftersom det är helt bottenlöst att du påstår att a) Harris ägnar sig åt antisemitism samt b) stöder Hamas sen oktobermassakern.

Jag trodde du hade toppat i de flesta ämnen kring förtal och amsagor, men det var visst värre än så.
Citera
2024-10-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Eva Attling var gift men en man så det betyder ju liksom ingenting.

Hatar hon män?
Citera
2024-10-26, 18:43
Medlem
Elvis avatar
Harris ber en till två ggr om dagen, otroligt vad det sprids desinformation och propaganda av MAGA. Kamala har alltid varit en förespråkare av kyrkan och har täta kontakter med sin pastor som följt med henne hela livet.
Citera
2024-10-26, 18:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Om du faktiskt hade följt med på Trumps utrikespolitik mellan januari 2017 och januari 2021 istället för att bara svälja vad mediahusen rapporterar om Trump, så hade kanske även du fattat att hans politik var allt annat än Rysslandvänlig.

Hela familjen är köpt av ryssarna.
Citera
2024-10-26, 18:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Hela familjen är köpt av ryssarna.

Ska du skriva skit som det. Kom med källa. Putin kommer älska om Harris blir vald. För då har han likt han haft under Biden ett frikort att göra vilken skit han vill.
Citera
2024-10-26, 19:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ska du skriva skit som det. Kom med källa. Putin kommer älska om Harris blir vald. För då har han likt han haft under Biden ett frikort att göra vilken skit han vill.

Japp.

https://www.businessinsider.com/donald-trump-jr-said-money-pouring-in-from-russia-2018-2

https://foreignpolicy.com/2018/12/21/how-russian-money-helped-save-trumps-business/

Så Putte har haft ett frikort... Varför är det då fortfarande krig?

Du - liksom många andra fascister - är oförmögen att se verkligheten.
Citera
2024-10-26, 19:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Japp.

https://www.businessinsider.com/donald-trump-jr-said-money-pouring-in-from-russia-2018-2

https://foreignpolicy.com/2018/12/21/how-russian-money-helped-save-trumps-business/

Så Putte har haft ett frikort... Varför är det då fortfarande krig?

Du - liksom många andra fascister - är oförmögen att se verkligheten.

Kallar du det källor? Jag menar Hunter Bidens rysskopplingar har med av den varan.

Varför blev det krig tror du? Precis nästan direkt efter Trump inte längre var president. Då passade Putin på att göra fullskaligt krig mot Ukraina, likt Hamas passade på mot Israel. Det är verkligheten, saker som faktiskt skedde. Inte sådant som du drömt ihop i ditt huvud.
Citera
2024-10-26, 19:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kallar du det källor? Jag menar Hunter Bidens rysskopplingar har med av den varan.

Varför blev det krig tror du? Precis nästan direkt efter Trump inte längre var president. Då passade Putin på att göra fullskaligt krig mot Ukraina, likt Hamas passade på mot Israel. Det är verkligheten, saker som faktiskt skedde. Inte sådant som du drömt ihop i ditt huvud.

Hela Ukrainakrisen är en demokratiska skapelse som började med Barack Obama, det blev ett litet uppehåll i galenskaperna när Trump var president men sedan kom ju Joe Biden och den fullskaliga invasionen från Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in