2024-10-26, 15:48
Medlem
Från "Vi ses i Monaco" och stora lägenheter i Marbella och Dubai till att dela cell med en blatte, sovandes i en våningssäng, i typ ett och ett halvt-två år i ett fängelse med 80% invandrare. Chrippa har varit antingen naiv, i psykostillstånd, eller både och, när han trodde att han kunde undkomma Inkomstskattelagen och Kronofogden. Jag vågar tro att Tomas, Julia och Linnea kommer undan med enbart böter för medhjälp till penningtvätt/skatteflykt, eller villkorlig dom på typ två månader.
Fyfan vilket liv. I Sverige är det lång väntan till rättegång, sen kan det dröja innan han installeras på kåken. Tills dess kan Chrippa inte ens äga en tv, dator eller mobil. Inte efter heller. Stackars Chloe. Ena föräldern sitter inne och den andra är för lat för att jobba och lever på soc.
Det är så sjukt så det känns uppgjort mellan Chrippa vs Anjo som åker och filmar hela skiten och lägger ut skvaller från grannarna, såklart när Chrippa inte är i lägenheten. Dock har Chrippa sig själv att skylla med skattefusket, penningtvätten och miljonskulderna. Utöver det juridiska finns det asgamar på youtube som Anjo och Rask som gör allt för att tjäna på andras misär. De skulle kunna lägga ner allt förtal med "bevis" dvs idioterna spelar in varandra och läcker screenshots. Bevis är något som ska användas av åklagaren, men vissa gör allt för pengar och fame utan skam. Det svider i mitt fadershjärta att Chloe kommer se hela dramat och svartmålningen av Chrippa, och hennes morsa som skiter i henne och leker kändis, när Chloe använder internet om ett par år. Chrippa skiter indirekt i Chloe när han kommer sitta länge i fängelse och inte kan vara med sin dotter, han kunde levt lugnare och varit fri mer sin dotter. Får hoppas på bättring. Hela den kaotiska uppväxten finns dokumenterad. Något som Jocke och Anjo skiter fullständigt I.
Citera
2024-10-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Det är på en helt egen nivå hur korkad han är. Olof K framstår nästan som ett geni. Men dom har många likheter, bl.a. när det kommer till att ta ansvar för sitt barn.

Jag känner inte till Olof K alls så jag får ta dig på dina ord att de har likheter.

Just som jag skrev ovan att Frihet är att erkänna nödvändigheter. Det är liksom trixet med livet, att göra sånt som man måste även om det är inte är det kuligaste alls, men det kan ju innebär att till exempel att se till att man inte blir anhållen av polisen eller får vara häktad på självaste nyårsafton och det är ju svårt. Det måste man förstå. Nyårsafton. De där tvås lögner om misshandel är mycket problematiskt. Det finns ju folk som blir misshandlade på riktigt och de gör ett gyckelspel av det.

Men ansvar för sitt barn. Micro här hejar på det här med lyxlivet och alla härliga resor och fantastiska hotell. Varav allt inte är riktigt sant. De ljuger ju också. Om att de hade den lyxigast sviten på ett hotell fast de inte alls var så. Och man undrar varför var inte den svit eller hotellrum de hade bra? Det var inte bra nog så man måste hitta på. Hålet i själen är rätt stort för dem.

Och det här hålet i stjärten höll jag på att skriva, jag menar tomheten i själen måste vara enorm när man lever på som en dåre och riskerar en sund kontakt med sitt barn. Om man begår brott så förstör man för sitt barn. Det är inget som gör livet lätt för dem. Dessutom att exponera ungen som är fyra år på detta sätt gör ju saken ännu värre.

Visst är det roligt med lyx, resor, fina hotell och allt det här men det utgör inte någon fundamentalt i livet. Man måste försöka inse att livet kan vara rätt slitigt när man gör det rätt och för man dessutom riktigt stor fel så blir det så enomt slitigt och torrt och tråkigt. Ingen champagne på fredag då inte.

Och sen måste de ju förstå, att som vi alla måste, att det där hålet i själen måste fyllas med något helt annat än lyx, resor och hotell i en rasande fart. Var och en må leta sitt livsmål men man kan inte ta några jävla genvägar här. Att ge är mer givande än att bara ta och ta och ta i sinne.
Citera
2024-10-26, 15:53
Medlem
Inte för att Chrippa är något geni precis men visst fan hade jag hellre önskat Raskens 1,5-2 år i fängelse istället.
Det hade gjort honom gott och hans grabbar hade kunnat ta det, dom vet troligen att deras farsa är en dåre ändå.
Citera
2024-10-26, 16:04
Avslutad
Han påstår ofta att han skiter i allt hat han får, men trots det spenderar han tid med att besvara varenda hatkommentar och kritik han får på Youtube och Instagram. Varför ens svara om han nu inte bryr sig?
Citera
2024-10-26, 16:05
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Okej, men det utesluter ju iof inte att man har läst tråden tidigare och det låter på inlägget som att personen har kännedom om kräftan för övrigt.
Ja för dem som följer chrippa är det ju uppenbart att han skattefuskar
Citera
2024-10-26, 16:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Han påstår ofta att han skiter i allt hat han får, men trots det spenderar han tid med att besvara varenda hatkommentar och kritik han får på Youtube och Instagram. Varför ens svara om han nu inte bryr sig?
Kan det vara pga algoritmen? Ju mer kommentarer han får ju bättre blir algoritmen.
Citera
2024-10-26, 16:31
Medlem
Ligger sjukt långt efter uppenbarligen, om denna kille. När Pontus var på tapeten, sökte efter just Pontus och fick upp videor från Chrippa på YouTube. Såg ut att leva lyxliv. Inget fel i det, om man håller sig till lagarna. Tröttnade och glömde helt kort denna kille. Och nu sitter han inlåst. Så som det kan bli.
Citera
2024-10-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Kan det vara pga algoritmen? Ju mer kommentarer han får ju bättre blir algoritmen.

Jo så är det ju. Desto mer engagemang från följare eller andra ger mer klirr i kassan.

Hur ska han ta ut pengarna nu tror du? Det förstår jag inte riktigt. Om man ska ha dem till Sverige så tar väl kronis det och om han inte får/kan resa utomlands så kan han ju inte plocka ut pengarna där. Så hur ska det här gå? Linnea kan inte göra någon haul mer? Lillen får vanliga kläder om de tagit dyrgriparna. Det är ju inte något problem för lilltjejen hon är fyra år och bryr sig inte om märkeskläder så, men den andra lilltjejen vill ju visa upp sina märkeskläder och låta som om det inte var märkvärdigt för hon köper alltid dyra märkeskläder och smink och väskor och skit. Hur känns det nu för henne, ska hon lämna Chrippa? Hur tror du det blir?
Citera
2024-10-26, 16:53
Medlem
Ganska precis en månad efter att kräket skrev sig på korrekt adress och slutade begå folkbokföringsbrott, så gjorde KFM alltså sin sjunde utmätning för året.

Det är fint att se att svenska myndigheter fungerar.

Det ska bli spännande att se hur han ska streama rent tekniskt ikväll. Kan han ha fått behålla en burk för att kunna sköta sitt "jobb"? Har han köpt nytt under dagen, så får vi hoppas på tips till KFM att ny, utmätningsbar egendom finns att hämta.
Citera
2024-10-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det ska bli spännande att se hur han ska streama rent tekniskt ikväll. Kan han ha fått behålla en burk för att kunna sköta sitt "jobb"? Har han köpt nytt under dagen, så får vi hoppas på tips till KFM att ny, utmätningsbar egendom finns att hämta.
Han har väl lånat någon eller köpt en ny, kanske är mamma som köpt en till honom?
Citera
2024-10-26, 17:11
Medlem
wicks avatar
Polisen kan omöjligt släppt honom ifall det fanns mer att gå på? Nu lägger han upp på sin insta, han tränar och fortsätter som vanligt. Han verkar dessutom ha tillgång till sin bank och dylikt och sina kort då han uppenbarligen kan fortsätta köra på som vanligt.

Jag tror tyvärr han kommer fortsätta med sitt äckliga sätt och jag vet att alla blev inklusive jag så glada när han åkte dit, för han är fanimej en sådan vidrig människa men när han knappt satt 2 dagar och ute igen det kan inte finnas mycket de har på han till ens stora besvikelse.
Citera
2024-10-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Polisen kan omöjligt släppt honom ifall det fanns mer att gå på? Nu lägger han upp på sin insta, han tränar och fortsätter som vanligt. Han verkar dessutom ha tillgång till sin bank och dylikt och sina kort då han uppenbarligen kan fortsätta köra på som vanligt.

Jag tror tyvärr han kommer fortsätta med sitt äckliga sätt och jag vet att alla blev inklusive jag så glada när han åkte dit, för han är fanimej en sådan vidrig människa men när han knappt satt 2 dagar och ute igen det kan inte finnas mycket de har på han till ens stora besvikelse.

Chrippa är en småfifflare, ingen "riktig" kriminell. Så länge han inte bedöms börja förstöra utredningen
(om det finns en) hota vittnen eller fly så släpps såna som Chrippa på fri fot i inväntan av rättegång om det går dit. Om han riskerar två år lär han inte fly Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in