2024-10-26, 14:55
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Är Comviq billigast på S24 Ultra, med 499kr/mån ink abonnemang (10gb)?

Jag har abonnemang för 100kr/mån idag, hos Vimla.
Säger jag upp det och tar erbjudandet hos Comviq, med lur och abonnemang har telefonen efter 36 månader kostat mig 17964kr.
Sen kan jag ju dra av 100kr/mån om jag säger upp Vimla, de blir ju 3600kr mindre.
Totalt 14364kr.
Eller tänker jag galet?
(är helt snurrig och har svårt att tänka)

Hur kommer jag billigast undan?
Vad är bästa priset på denna telefon just nu.
Behöver inget abonnemang med massa surf utan kan behålla det jag har på Vilma och inget annat ingår.

Edit. Kanske hade varit bra att vänta till Black friday, men vet inte hur jag ska klara mig utan telefon så länge då skärmen på min S21 Ultra är havererat. Har fungerat sämre och sämre i 1,5 månader. Nu ser jag ca 30% av skärmen, bra stunder.
Senast redigerad av Enders.Aldebrink 2024-10-26 kl. 15:01.
Citera
2024-10-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Är Comviq billigast på S24 Ultra, med 499kr/mån ink abonnemang (10gb)?

Jag har abonnemang för 100kr/mån idag, hos Vimla.
Säger jag upp det och tar erbjudandet hos Comviq, med lur och abonnemang har telefonen efter 36 månader kostat mig 17964kr.
Sen kan jag ju dra av 100kr/mån om jag säger upp Vimla, de blir ju 3600kr mindre.
Totalt 14364kr.
Eller tänker jag galet?
(är helt snurrig och har svårt att tänka)

Hur kommer jag billigast undan?
Vad är bästa priset på denna telefon just nu.
Behöver inget abonnemang med massa surf utan kan behålla det jag har på Vilma och inget annat ingår.

Edit. Kanske hade varit bra att vänta till Black friday, men vet inte hur jag ska klara mig utan telefon så länge då skärmen på min S21 Ultra är havererat. Har fungerat sämre och sämre i 1,5 månader. Nu ser jag ca 30% av skärmen, bra stunder.
Totalkostnaden för Samsung S24 Ultra 256 GB blir 9 864 kr oavsett om avbetalningstiden är 24 eller 36 månader hos Comviq.

Abonnemanget har en bindningstid på 24 månader.

Totalkostnaden för 24 månader (80 GB surf/mån) blir 15 984 kr.

Totalkostnaden för 36 månader (10 GB surf/mån) blir 15 264 kr. Abonnemangskostnaden för de sista 12 månaderna är inte medräknad. Samsung S24 Ultra avbetalas på 36 månader och abonnemanget har en bindningstid på 24 månader. De sista 12 månaderna är det ditt Vimla-abonnemang som gäller (100 kr/mån). Den verkliga totalkostnaden för 36 månader blir 16 464 kr.

Samsung S24 Ultra 256 GB kostar 11 161 kr hos Joom. I kombination med ditt Vimla-abonnemang blir totalkostnaden 14 761 kr för 36 månader. Totalkostnaden för 24 månader blir 13 561 kr.
Citera
2024-10-27, 11:16
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Totalkostnaden för Samsung S24 Ultra 256 GB blir 9 864 kr oavsett om avbetalningstiden är 24 eller 36 månader hos Comviq.

Abonnemanget har en bindningstid på 24 månader.

Totalkostnaden för 24 månader (80 GB surf/mån) blir 15 984 kr.

Totalkostnaden för 36 månader (10 GB surf/mån) blir 15 264 kr. Abonnemangskostnaden för de sista 12 månaderna är inte medräknad. Samsung S24 Ultra avbetalas på 36 månader och abonnemanget har en bindningstid på 24 månader. De sista 12 månaderna är det ditt Vimla-abonnemang som gäller (100 kr/mån). Den verkliga totalkostnaden för 36 månader blir 16 464 kr.

Samsung S24 Ultra 256 GB kostar 11 161 kr hos Joom. I kombination med ditt Vimla-abonnemang blir totalkostnaden 14 761 kr för 36 månader. Totalkostnaden för 24 månader blir 13 561 kr.
Hur har vi räknat så olika... ja var nog lite off i skallen igår

Det som är intressant är ju egentligen vad själva telefonen kostar då abonnemangen blir olika. Telefonkostnaden kan man ju enkelt jämföra med andra.
Man blir lätt snurrig på allt när det tillkommer abonnemang men det är ju då priserna på telefonen också går ner.
Så frågan är vad/var som blir billigast ink allt.

Fick även ett erbjudande från Samsung, tillsammans med Benify (-30%) på 12593kr.
Sen ännu en rabatt på 1500kr vid tecknande av abonnemang, utan bindningstid (Tre, Vimla, Hallon, Chili).
Alltså 11093kr, och ett abonnemang för 20kr/mån (Hallon eller Vimla) som jag kan säga upp direkt.
Fick också en presentkod på 800kr i chatten, för tillbehör.
Senast redigerad av Enders.Aldebrink 2024-10-27 kl. 11:33.
Citera
2024-10-27, 12:01
Medlem
Citat:
Hur har vi räknat så olika... ja var nog lite off i skallen igår

Det som är intressant är ju egentligen vad själva telefonen kostar då abonnemangen blir olika. Telefonkostnaden kan man ju enkelt jämföra med andra.
Man blir lätt snurrig på allt när det tillkommer abonnemang men det är ju då priserna på telefonen också går ner.
Så frågan är vad/var som blir billigast ink allt.

Fick även ett erbjudande från Samsung, tillsammans med Benify (-30%) på 12593kr.
Sen ännu en rabatt på 1500kr vid tecknande av abonnemang, utan bindningstid (Tre, Vimla, Hallon, Chili).
Alltså 11093kr, och ett abonnemang för 20kr/mån (Hallon eller Vimla) som jag kan säga upp direkt.
Fick också en presentkod på 800kr i chatten, för tillbehör.
Läs igenom villkoren innan du slår till. Det låter märkligt att du får 1 500 kr i rabatt vid nyteckning av abonnemang (som du avslutar en månad senare).

Din nuvarande telefon är trasig. Mitt tips är att du köper en Pixel 8 128 GB för 4 990 kr. Mycket telefon för pengarna.
Citera
2024-10-27, 12:17
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Läs igenom villkoren innan du slår till. Det låter märkligt att du får 1 500 kr i rabatt vid nyteckning av abonnemang (som du avslutar en månad senare).

Din nuvarande telefon är trasig. Mitt tips är att du köper en Pixel 8 128 GB för 4 990 kr. Mycket telefon för pengarna.
Villkoren/avtalen är vanliga grundavtal och enligt kundtjänst finns det inga hakar. Jag tyckte också att det lät lite för bra och ställde en massa frågor för att vara säker.

Tyvärr sket det sig med själva beställningen då det behöver göras på deras websida, men kombinationen av rabatterna lirade inte med varandra.
Dom skulle återkomma efter helgen när annan personal fanns på plats.
Kanske går det inte att kombinera. Vi får se.
Men kanske är det inte heller den bästa dealen som går att hitta.
Efter timmar av letande blir man mjuk i skallen och orkar inte tänka. Eller så räknar man helt galet.

Jag har funderat på många alternativ av lur. Jag vet vad jag vill ha men har tänk att ta något annat, laga den jag har (för 4000kr), köpa begagnat osv.
Men jag slutar med att köpa S24 Ultra. Jag har alltid mina telefoner i många år och då känns det som jag ska köpa det jag vill ha och sen slippa fundera på byte om ett tag igen.
Den jag har nu, min S21 Ultra har jag haft i 3 år och det är kortaste tiden. Hade den inte gått sönder hade jag inte bytt ut den på många år till.
Citera
2024-10-27, 12:49
Medlem
Citat:
Villkoren/avtalen är vanliga grundavtal och enligt kundtjänst finns det inga hakar. Jag tyckte också att det lät lite för bra och ställde en massa frågor för att vara säker.

Tyvärr sket det sig med själva beställningen då det behöver göras på deras websida, men kombinationen av rabatterna lirade inte med varandra.
Efter timmar av letande blir man mjuk i skallen och orkar inte tänka. Eller så räknar man helt galet.

Jag har funderat på många alternativ av lur. Jag vet vad jag vill ha men har tänk att ta något annat, laga den jag har (för 4000kr), köpa begagnat osv.
Men jag slutar med att köpa S24 Ultra. Jag har alltid mina telefoner i många år och då känns det som jag ska köpa det jag vill ha och sen slippa fundera på byte om ett tag igen.
Den jag har nu, min S21 Ultra har jag haft i 3 år och det är kortaste tiden. Hade den inte gått sönder hade jag inte bytt ut den på många år till.
Bästa erbjudandet jag har sett är på Pixel 9 pro XL (se tidigare i tråden)om man jämför telefon med abonnemang eller köpa den kontant, ruggigt bra pris .
Om man vill ha en telefon länge så har Pixel 7 år uppdateringar, tyvärr så kanske hårdvaran i Pixel 9 pro XL inte håller måttet i 7år, det är synd annars hade det varit ett givet köp.

Personligen blir det nog en Poco f6 runt black friday !
Senast redigerad av Sjelvklart 2024-10-27 kl. 12:52.
Citera
2024-10-27, 12:55
Medlem
Citat:

Samsung S24 Ultra 256 GB kostar 11 161 kr hos Joom. Refunder erbjuder upp till 8 procent rabatt på nettopriset (moms, frakt och skatter är inte rabattgrundande). Rabatten blir 714 kr om Refunder håller sitt löfte.
Du betalar 10 447 kr.
Citera
2024-10-28, 09:33
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Någon som testat refurbed? Bgagnade telefoner.
Kanske kan va bra alternativ ibland. Man kan köpa garanti på telefoner upp till 36 månader där så det bör väl va ok?
https://www.refurbed.se
Citera
2024-11-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rantaren
Pixel 9 pro XL
Operatör 3
399kr i 24 månader med 20 gb surf

https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklockor/mobiltelefon/google-pixel-9-pro-xl-5g-smartphone-16128gb-obsidian/797330

Bra erbjudande måste jag säga. 9800kr totalt för abonnemang med rätt mycket surf och senaste pixeln.
Såg på Swedroid att man även kunde få minst 4000kr i inbyte för en gammal telefon och första 3 månader 0 kr ,det erbjudandet gick tyvärr ut 31/10 ,men några fick en bra deal ,alla butiker gick tydligen inte med på affären!

Måste vara årets deal!
Senast redigerad av Sjelvklart 2024-11-02 kl. 20:59.
Citera
2024-11-03, 00:36
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Såg på Swedroid att man även kunde få minst 4000kr i inbyte för en gammal telefon och första 3 månader 0 kr ,det erbjudandet gick tyvärr ut 31/10 ,men några fick en bra deal ,alla butiker gick tydligen inte med på affären!

Måste vara årets deal!

På elgiganten får du fortfarande 4000kr extra i inbyte, men inte super-dealen med 3-abb:et, så telefonen kostar då istället runt 10.000kr.
Citera
2024-11-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
På elgiganten får du fortfarande 4000kr extra i inbyte, men inte super-dealen med 3-abb:et, så telefonen kostar då istället runt 10.000kr.
Jag fick den för 219 kr på 24 månader med 3:s abonnemanng , behövde inte ens byta i en telefon,den jag hade med mig var dom inte intresserade av.
Citera
2024-11-13, 12:58
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
49% rabatt hos Samsung med Benify.

Populära Galaxy Z Fold6 & Flip6
Ett tidigt Black Weeks-erbjudande på populära Galaxy Z Fold6 & Flip6 (online exclusive)

Join the Fold/Flip revolution!

Drivna av Galaxy AI — mobilerna för dig som uppskattar en stor skärm, som kan vikas ihop och få plats i fickan. Kliv in i framtiden och upptäck de nya färgerna på de olika Fold och Flip-modellerna: Crafted Black & White.

Missa inte våra unika färger som du endast kan köpa via länken nedan.

Välj mellan:

Z Fold6 White 256 GB - 49% rabatt, endast 12 744 kr (tidigare 24 990 kr)
Z Fold6 Crafted Black 512 GB - 49% rabatt, endast 13 509 kr (tidigare 26 490 kr)
Z Flip6 Peach 256 GB - 49% rabatt, endast 7 644 kr (tidigare 14 990 kr)
Z Fold6 White 512 GB - 49% rabatt, endast 8409 kr (tidigare 16 490 kr)

Villkor
Begränsningar förekommer. Erbjudandet gäller mellan 2024-11-11—2024-11-31 på samsung.se/multistore så länge lagret räcker. Gäller på utvalda produkter och kan kombineras med andra erbjudanden.
Kan inte nyttjas i efterhand på redan genomförda beställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in