Resultat:
0%
röster
2024-10-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.money.pl/gospodarka/zmiana-czasu-po-raz-ostatni-wazny-glos-z-rzadu-zrobie-wszystko-7080485473614400a.html

Polen blir ordförandeland i EU från januari och kommer då genomdriva denna ändring.
Så nästa år kommer vi för sista gången ha sommartid.

Vad tycker ni om det?

Polen är ett sydligt skitland som inte förstår den sanna nordbons uppskattning av ljuset under vinterhalvåret.
Citera
2024-10-26, 15:17
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoohye
Det är snarare ändringen mellan normaltid och sommartid två gånger om året som är huvudvärken för mjukvaruutvecklare.

Nej, det håller jag inte med om. Man använder standardiserade bibliotek som sköter den biten automatiskt. För 20 år sen så var det säkert en huvudvärk.
Citera
2024-10-26, 15:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Vill gärna behålla som det är nu.
Ni som har problem vad är det som är ett problem för er?

Det är drygt och larvigt att behöva ställa om klockan två gånger om året. För att inte tala om att gå upp en timme tidigare än vad man behöver.
Citera
2024-10-26, 15:19
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
För att vi skulle få längre kvällar.
Får du inte betalt när du fixar systemen?
Ja, men att pilla med fel i tidsstämplar är tråkigt och jag får även betalt för att utveckla roligare saker.
Citera
2024-10-26, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BinaryMachine
Polen är ett sydligt skitland som inte förstår den sanna nordbons uppskattning av ljuset under vinterhalvåret.
Nu förstår jag inte riktigt. Vintertid har vi UTC+1, vilket är standardtid. Så har det varit så länge jag kan minnas.

Det är under sommaren vi ställer om klockan till sommartid. Så vintern kommer vara som den har varit, även i Polen.
Citera
2024-10-26, 15:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Det vore nice med sommartid året om och slippa snö och kyla. Fattar inte varför de uppfann skiten från första början

Fast i min roll som mjukvaruutvecklare ser jag inte fram emot att fixa alla system som kommer strula när denna ändringen genomförs...

Tror du att du kommer att slippa snö och kyla bara för att det blir sommartid året om? Dessutom är det vintertid som är normaltid så det är sommartid som är uppfunnet.
Citera
2024-10-26, 15:36
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinaryMachine

Sydligt? Kolla kartan, Polen ligger 18 mil från Ystad.
Citera
2024-10-26, 15:38
Medlem
Citat:
Sydligt? Kolla kartan, Polen ligger 18 mil från Ystad.

Kolla kartan själv, Polen ligger söder om Sverige = sydligt skitland.
Citera
2024-10-26, 15:44
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Jordbruket var tidigare en tongivande näring men idag jobbar bara 3% i jordbruket så de ska inte styra resten av samhället. Vi har elektricitet... i ladugårdar så man är inte beroende av dagsljus för att mjölka korna. Tack vare GPS traktorer och andra jordbruksmaskiner kan jobba nattetid på åkrarna och köra i raka linjer.
Har inte med bönder att göra, har med el att göra.
Citera
2024-10-26, 15:54
Medlem
Gridiots avatar
Ännu ett tecken på att Polen utvecklas till en europeiskt stormakt! Normaltid åt Europa!
Citera
2024-10-26, 15:56
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag skiter fullständigt i vad som då ska bli normaltid men det viktigaste är att alla länder i så fall byter till samma.
Ska bli skönt att slippa detta hattande med klockan fram och tillbaka.

Det kommer de inte att göra. Några länder kommer att vilja ha permanent vintertid, några permanent sommartid och några kommer att vilja ha kvar nuvarande system. Det kommer att bli ännu värre när man passerar någon landsgräns i EU.
Citera
2024-10-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Har inte med bönder att göra, har med el att göra.
Hur då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in