Resultat:
0%
röster
2024-10-26, 14:59
Avslutad
Det är dags att EU tar tag i detta NU! Covid är borta för länge sen!!! Finland och Norge vill slopa sommartiden. Det sa dem tidigt.
Citera
2024-10-26, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Njae, det är rätt mycket kossorna som styr här. Problemet för bönderna är att det är otroligt svårt att få kossorna att inse att de skall ställa om sina klockor två gånger om året.
Mjölkningen kan bönderna utföra samtidigt på dygnet oavsett.

Eller kan de inte ställa om väckningen på sin klockradio det det skiftar?

Personligen ser jag gärna sommartid året runt. Ljust lite längre på eftermiddag/kvällen.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-10-26 kl. 15:06.
Citera
2024-10-26, 15:05
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
’Bout fuckin time.

Jag skiter i om det blir vinter eller sommartid men snälla permanenta någon av dessa!

Instämmer.

Polen har på senare år blivit en form av föregångsland.
Citera
2024-10-26, 15:05
Medlem
kl4sseKocks avatar
Absolut bort med skiten borde varit bort för redan 20 år sen!
Citera
2024-10-26, 15:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vind25
Sommartiden är mycket bättre. Hellre gå till skola, jobbet, systemet eller schackklubben när det är mörkt. Och gå därifrån när det är ljust. Sommartiden är det normala, om bönderna tycker tvärtom när dom mjölkar kossorna 5 på morgonen. Då stödjer jag dom och ändrar min åsikt.

Man vaknar trött och då passar mörkret, man fixar sitt liv efter löneslaveriet och då ska det vara ljust.

Nej du har fel. Det är vintertid som är normaltid.
Citera
2024-10-26, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej du har fel. Det är vintertid som är normaltid.

Jag vet, men sommartiden är bättre för mig. Men som sagt bönderna har mer talan än mig i frågan.

Men snart har väl robotarna tagit över böndernas yrken också. Kanske bara 1 och inte tio behöver gå upp klockan 4:30?
Citera
2024-10-26, 15:09
Medlem
Vill gärna behålla som det är nu.
Ni som har problem vad är det som är ett problem för er?
Citera
2024-10-26, 15:10
Medlem
supremanics avatar
Det vore nice med sommartid året om och slippa snö och kyla. Fattar inte varför de uppfann skiten från första början

Fast i min roll som mjukvaruutvecklare ser jag inte fram emot att fixa alla system som kommer strula när denna ändringen genomförs...
Citera
2024-10-26, 15:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jodosatte
Hur kul skulle det vara om det blir mörkt före 19 redan i augusti? Sommartid året runt tack om det nu ska låsas

Det blir det inte även om vi har vintertid året om.
Citera
2024-10-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Det vore nice med sommartid året om och slippa snö och kyla. Fattar inte varför de uppfann skiten från första början

Fast i min roll som mjukvaruutvecklare ser jag inte fram emot att fixa alla system som kommer strula när denna ändringen genomförs...

Det är snarare ändringen mellan normaltid och sommartid två gånger om året som är huvudvärken för mjukvaruutvecklare.
Citera
2024-10-26, 15:15
Medlem
Citat:
För att vi skulle få längre kvällar.
Citat:
Får du inte betalt när du fixar systemen?
Citera
2024-10-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Mjölkningen kan bönderna utföra samtidigt på dygnet oavsett.

Eller kan de inte ställa om väckningen på sin klockradio det det skiftar?

Personligen ser jag gärna sommartid året runt. Ljust lite längre på eftermiddag/kvällen.

Jag tror bönderna skiter rätt mycket i vilken tidzon vi väljer, det är oskicket att hålla på och hoppa runt mellan tidzoner för att någon svagbegåvad politruk tycker det är roligt (eller värre tro att det är någon nytta med det).

Frågan är snarare varför inte folk som tycker det är roligt att hålla på och få jetlag lite då och då inte kan ställa om väckningen lite då och då istället för att dra med alla andra i vansinnigheterna?

Tycker du om att ligga på UTC+02 året runt så är jag med dig, men jag skiter rätt mycket vilken tidzon vi väljer sålänge man håller sig till den (och den är rimlig). Resten tror jag löser sig med tiden. För din del så tror jag att det dessvärre med tiden blir så att du får finna dig i att arbetstiden skjuts frammåt med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in