2024-10-26, 10:21
Medlem
Titsdontlies avatar
Jocke är ju den enda som kan få detta brödrakrig att få ett slut.

Han måste bara hålla käften, får bolacrippa inget tillbaka så tjänar han inga pengar då hans content tar slut.

Skulle fan inte förvåna mig om allt är icensatt men att de måste blanda in polis o vad de nu är pga att få de att se äkta ut.

Alla inblandade tjänar ju massor på de här
Citera
2024-10-26, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Men för fan 😡😡

Tar det aldrig slut eller?

Det tar inte slut de här är bara början på flera utredning.
Citera
2024-10-26, 14:31
Medlem
Dopys avatar
Så Jocke tror alltså att är man gripen för misstänkt skattebrott och penningtvätt, och sen släpps i väntan på ev åtal.
Om man då begår förtal då kommer polisen sätta chrippa i häktet fram till åtal för skattefusk och penningtvätt
Citera
2024-10-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
För flera månader sedan påpekade jag just att de som gapat högst i trådarna och får hålla på ger underlag till myndigheterna som de lätt suger åt sig.
Små detaljer och många ord blir till ett smörgåsbord som det plockas ifrån. Så otroligt dumt gjort ifall det inte var utstuderat för att klämma åt honom.

Allt blev serverat på ett silverfat, dom som trodde att dom hjälpte stjälpte, att driva på här inne var ett stort misstag.
Citera
2024-10-26, 14:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Det tar inte slut de här är bara början på flera utredning.
Det brottet ni påstår har hänt, som isåntfall hände för så länge sedan, har offret i det brottet valt att anmäla? För jag tvivlar på det.
Citera
2024-10-26, 14:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så Jocke tror alltså att är man gripen för misstänkt skattebrott och penningtvätt, och sen släpps i väntan på ev åtal.
Om man då begår förtal då kommer polisen sätta chrippa i häktet fram till åtal för skattefusk och penningtvätt
Är det någonting Jockeböy kan så är det juridik

Kunskapen har han fått genom att kolla youtubevideos
Citera
2024-10-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Kan inte mer än instämma.

Jag ser fram emot att se dokumentären och vad mer som kan dyka upp till ytan. Det ska bli intressant att se om den bekräftar det jag tror.

Jag förstår vad du tänker och det kommer nog visa sig vara så.
Paniken är stor nu hos både Chrippa & Thomas, det hör man väl på samtalen med Julia. Det är mörkt och smutsigt.

Julia har inget att förlora längre, hon är beredd att ta sitt straff och hon kommer inte vara tyst i förhör.

Allt kommer komma upp till ytan, kanske är det vård kräftan behöver och inte fängelse men dömd det kommer han bli.
Citera
2024-10-26, 14:43
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Är det någonting Jockeböy kan så är det juridik

Kunskapen har han fått genom att kolla youtubevideos
Jag troddes chrippa redan var anmäld och utredes för förtal? Så det är väl bara för Jocke att påminna polisen om det, sen sitter chrippa i häktet tills det är dags för åtal gällande skattebrott och penningtvätt
Citera
2024-10-26, 14:43
Medlem
Citat:
Det brottet ni påstår har hänt, som isåntfall hände för så länge sedan, har offret i det brottet valt att anmäla? För jag tvivlar på det.

Det finns så många olika brott, chrippas lista är lång, allt är inte så enkelt som han försöker få det att framstå.
Nu har dom en hel del bevis genom telefoner och datorer, åklagaren vet att dom har så dom klarar sig.

Ang T och brott får ni följa utvecklingen.
Citera
2024-10-26, 14:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det finns så många olika brott, chrippas lista är lång, allt är inte så enkelt som han försöker få det att framstå.
Nu har dom en hel del bevis genom telefoner och datorer, åklagaren vet att dom har så dom klarar sig.

Ang T och brott får ni följa utvecklingen.
Någon kommer ut med anklagelser om att ett hemskt brott ska ha begåtts för många år sedan
Du svarade på den diskussionen med
Citat:
Det tar inte slut de här är bara början på flera utredning
Du skriver ju som att du menar att brottet ni pratar om är anmält och håller på att utredas.
Men jag tvivlar starkt på att det specifika brottet ens skett. Jag tror bara det var vidriga lögner man försökte sprida som sanning.
Citera
2024-10-26, 14:54
Medlem
Citat:
Någon kommer ut med anklagelser om att ett hemskt brott ska ha begåtts för många år sedan
Du svarade på den diskussionen med

Du skriver ju som att du menar att brottet ni pratar om är anmält och håller på att utredas.
Men jag tvivlar starkt på att det specifika brottet ens skett. Jag tror bara det var vidriga lögner man försökte sprida som sanning.

Det är bara att vänta och se, allt kommer komma fram ang allt och alla, vi får bara ha tålamod att vänta.
Citera
2024-10-26, 15:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är bara att vänta och se, allt kommer komma fram ang allt och alla, vi får bara ha tålamod att vänta.
Antingen vet du om det specifika brottet jag menar faktiskt är anmält?
Eller så vet du att det inte är anmält?
Eller så vet du ingenting om det brottet?
Kan du inte bara säga hur det är?

Tillägg: eftersom du skrev "Det tar inte slut de här är bara början på flera utredning" så fick jag uppfattningen att visste något om det specifika brottet.

Just det påstådda brottet som nämndes i denna tråd och diskuterades. Det är med 100% säkerhet inte anmält, och baserat på vad som hänt sen Chrippas gripande talar också emot att en sån anmälan ska vara gjord.

Jag vet att Jocke och hans vänner har anmält chrippa för flera brott, men åtalen lyser med sin frånvaro, trots att dem påstår att dem har så mycket bevis.
Senast redigerad av Dopy 2024-10-26 kl. 15:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in