2024-10-26, 13:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Haha. No offense men det är faktiskt du själv som babblar på. Seså, du verkar inte vara typen som ska ge instruktioner till andra utan istället så passar du bättre på utföra givna instruktioner. Så iväg med dig nu och gör det du skrev.
Börja inte bråka nu.
Kanske dags för er att ta en promenad i det fina höstvädret.
(Dumpen överlever detta.)
Citera
2024-10-26, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Nej jag blev också jävligt ledsen måste jag säga. Som har förstått det så har DPK börjat på Gräv där hon bla skriver att hon var trött på fjäskande småglin som ska ha Saras uppmärksamhet hela tiden. Igår kände jag bara att jag ville ge upp - blir hon frisk, så blir hon frisk, typ. Idag känns det bättre och jag tänkte dra igång en insamling till utskrivningspresent (ja jag vågar hoppas på det bästa) som överlämnas i sjukhuslobbyn.

Det kanske varit en del fixering kring Sara men det beror på att hon lever ett sådant spännande liv i mångas ögon även om det varit motgångar senaste tiden.
Dumpen kommer rulla vidare oavsett vad.
Sara har naturligtvis inget emot uppmärksamheten som A-kändis.

Sara behöver verkligen muntras upp så en utskrivningspresent skulle passa perfekt. Måste dock vara något väldigt fint för hon är värd det bästa, idéer?
Citera
2024-10-26, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det kanske varit en del fixering kring Sara men det beror på att hon lever ett sådant spännande liv i mångas ögon även om det varit motgångar senaste tiden.
Dumpen kommer rulla vidare oavsett vad.
Sara har naturligtvis inget emot uppmärksamheten som A-kändis.

Sara behöver verkligen muntras upp så en utskrivningspresent skulle passa perfekt. Måste dock vara något väldigt fint för hon är värd det bästa, idéer?

Hon skulle må bra av att få uppleva andra delar av världen. Det skulle både vara lärorikt och utmärkt erfarenhet för henne.

Mitt förslag är att bjussa på en långresa till Teheran och få uppleva sina rötters arabiska kultur på nära håll.
Citera
2024-10-26, 13:40
Avslutad
Citat:
En feel good-present i form av en avkopplande spa-helg med massage, bastu, och god mat på Selma Spa i Sunne kanske?

Citera
2024-10-26, 14:10
Medlem
Citat:

Bästa present du kan ge är att skriva på namninsamlingen, uppmana andra att göra det och sedan kontakta politiker för att få till lagändring en som hon kämpat för i 4 år nu

Då blir hon säkert jätteglad
Senast redigerad av Bertil87 2024-10-26 kl. 14:41.
Citera
2024-10-26, 14:46
Medlem
Huntsmans avatar
Dumpen gör jobbet staten borde göra.

Skrämmande hur media attackerar hela tiden, lär ju vara nedlusat med peddosar där med tanke på hur de håller på.
Trodde nog nappen skulle sina efter ett hundratal, men nu över 500 & säkert massor av opublicerade.

Pedofilers drift verkar tyvärr vara starkare allt annat i deras eländiga liv...
Citera
2024-10-26, 14:57
Medlem
Så om jag förstått saken rätt:

* Impulskollen bildas 2023. De marknadsförs rätt omedelbart via dumpen och dumpens medarbetare delar ut visitkort till de så kallade gäddorna där de rekommenderas ta kontakt med impulskollen för att få hjälp med sina problem.

* Impulskollen visar sig bluffa om att ha utbildad personal, ger fakevård som de tar enorma summor pengar för och gäddorna luras tro att de slipper bli uthängda om de deltar i detta.

* När detta uppdagas i ETC försvarar Patrik och Sara impulskollen och fortsätter rekommendera dem.

* När detta uppdagas i Aftonbladet blir det värre. Dumpen blir till slut tvungna att avsluta sitt samarbete med impulskollen då det ger så dålig publicitet. Då impulskollen inte längre kommer få gäddor slussade till sig av Dumpen inser de att de måste lägga ner sin verksamhet då det är deras enda "patienter".

Förutsatt att detta stämmer är Dumpen i så fall i bästa fall en oseriös verksamhet som inte bättre har koll på vilka vårdalternativ de faktiskt rekommenderar "gäddorna". Det handlar ju, som de brukar påtala, om barnen. Om gäddorna får felaktig vård går det ju ut över barnen då de kanske fortsätter med sitt sug att förgripa sig på dem. Det vore en sak om det här inte hade varit ett känt problem för dem. Men då det redan avslöjats för en tid sedan, de har haft gott om tid för att kolla upp detta fram till nu och ändå fortsatt rekommendera den verksamhet som de nu avslutar sitt samarbete med, det är inte seriöst och slarvigt utfört. Som sagt i bästa fall. I sämsta fall är Dumpen oärlig verksamhet som inte alls står på barnens sida utan finns för att de tillsammans med impulskollen ska tjäna pengar på mäns rädsla att bli uthängda som pedofiler.
Citera
2024-10-26, 15:05
Medlem
Kundalinis avatar
Har dumpen / impulskollen utnyttjat verksamheten även genom att erbjuda / ge ”behandling” till anhöriga till uthängda?
Citera
2024-10-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
En feel good-present i form av en avkopplande spa-helg med massage, bastu, och god mat på Selma Spa i Sunne kanske?

Vänta lite här? Menar du att du skickar pengar till en pedofil organisation? För du fattar väl att det är just det de är när dom låter pedofiler komma undan om dom betalar?

Finansinspektionen borde ju fan stoppa all form utav betalning till dessa brottslingar!
Citera
2024-10-26, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Vänta lite här? Menar du att du skickar pengar till en pedofil organisation? För du fattar väl att det är just det de är när dom låter pedofiler komma undan om dom betalar?

Finansinspektionen borde ju fan stoppa all form utav betalning till dessa brottslingar!
Nej jag skickar inga pengar. Det får andra göra. Jag bara sitter på läktaren och roas av dramat som utspelar sig.
Citera
2024-10-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Bästa present du kan ge är att skriva på namninsamlingen, uppmana andra att göra det och sedan kontakta politiker för att få till lagändring en som hon kämpat för i 4 år nu

Då blir hon säkert jätteglad

Bertil lille jag har redan skrivit på namninsamlingen och swishat en jäkla massa pengar (har du?) till Sara men det hör inte hit.
Nu handlar det om Ludvigs insamling till Saras gift, vill du inte vara med så ok men din lojalitet kommer ifrågasättas big time. En resa var ingen dum idé men kanske inte just till Iran.

Sara ska känna sig välkommen ut efter operationen, vill du inte bidra så piss off!
Putte kan dom gärna spola då han är helt värdelös nu utan det där jävla visitkortet men Sara är helig.

Sveriges främsta journalist genom tiderna myntar uttrycket: ”Sätta på barn” och Sara går in och rättar honom, det är tungt och kräver rejäl stake.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2024-10-26 kl. 23:11.
Citera
2024-10-26, 23:12
Medlem
Patrik sjöberg skrev ett snyft reportage i Stumpen! Aschberg är jättedum tycker Sjöberg och Janne var jättedum och Röstlund var jättedum! Varför jo dom gör sitt journalistiska arbete och det gillar inte Sjöberg och Dumpen folket på facebook. Ifrågasätter du Sjöberg så är du jättedum. Patrik sjöberg på med offerkoftan xxxxl. Hur kan man vara så dum att man inte förstår att man blir granskad! Det blir alla, ja alltså granskade. Sjöberg kallar det häxjakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in