Citat:
Ursprungligen postat av
Lunkan531
Ja, men Northvolt pratade före start om HÖGA vinster för att få BIDRAG,
medan vanliga företag pratar om noll eller LÅGA vinst för att då gäller det SKATT

Poängen är att man går ut med att jag kommer göra vinst, man lämnar en preliminär uppgift, detta uppskattar jag att nå, det finns ingen möjlighet för en skattehandläggare o utgöra ifall jag kommer nå detta eller inte, man har sedan rätt att revidera.
Kan berätta att jag starta företag som 23 åring, kunde inget om revision, lämna till dyra stora etablerade revisionsbyråer i flera år, börja lära mig lite mer, ringde o klaga på den sista, fick en faktura på samtalet på 1800kr, inget ändrades fast jag såg det fanns uppenbara fel, fick bara svar av moraliska skäl drar in inte detta, jag blev skit förbannad, avdrag jag har rätt till.
Flytta isamband med detta från Uppsala till Umeå, beklaga mig hos vänner på en fest, vart kan man hitta en bra revisor? en uppgav jag vet om en bra revisor, jasså ge mig kontaktuppgifter? fick dessa.
Lämna nästa deklaration till denna, fick en enda fråga? hur långt ska jag dra dig? jag med mina stora revisionsbyråer svara dra mig så långt du kan.
Visa sig denna snubbe drog mig så långt man kunde, all skatt jag betalat kom tillbaka, samt ett enormt underskott som skatteverket vill köpa upp, jag ringde skattehandläggare, vågar jag använda all skatt jag fått tillbaka? ja svara denna uppgivna handläggare, din revisor har gjort så!
Nästa revisor var i Umeå även det en stor firma, så snart dom fick in uppgifter ringer min nya revisor, vi måste få din senaste deklaration, du har haft stans värsta skattehandläggare som granskat denna, Parde, Ralsberg, och en till jag inte minns namnet på. Min nya revisor kunde inte förstå vad som var gjort, han ringer efter 1 månad, ingen revisor på företaget kunde förstå din deklaration, vi skicka vidare den till en professor inom revision, han kom fram till att detta kan inte vara någon annan än en mycket begåvad skattehandläggare som gjort ditt bokslut, Underskottet skatteverket vill köpa säljer du aldrig.
Man kan alltså göra på flera sätt, sedan hur det slutar upp vet man aldrig, som i mitt fall, men företagare är jag och kommer aldrig vara anställd igen.