2024-10-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Är det bara "ansvarig utgivare" som kan bli åtalad? Jag vill dra mig till minnes att det var några filurer som la upp "lösaktiga tjejer" på någon sida för några år sedan. Blev ju lynchstämning utanför ett gymnasium och de som var bakgrundsfigurerna blev ju tvungna att betala astronomiska skadestånd.

Tänker på den där telegram kanalen "gräv" och skaparen av den. Där skall det tydligen presenteras bild och namn och massa smaskigheter om gäddorna.

Bara de med utgivningsbevis och ansvarig utgivare som skyddas av tryckfrihetslagen där ansvarigutgivare som det är relevant.

Övriga fall är det offentligt åtal. Du kan alltså samla på dig massa matterial och lämna över till polis åt de som blivit utsatta.

Högst troligt kommer de inte göra något åt de tyvärr.
Men en anmälan är ju alltid en anmälan och det är bra att de får reda på vad som händer.

Vet inte om det är exakt förtal. Men de kan ju gå på olagaförföljelse eller något då de systematiskt förföljer folk. Möjligen om de utrycklingen anklagar dem för brottslingar de som de pekar ut.

Ta en hög med skärmdumpar på allt som kan vara av intresse. Och åk till din närmsta polisstation och prata med dem. Tror de kan vara intresserade av att se detta material.

Försök få fram identitet på någon av de som är nyckelpersoner om du kan. Annars lär det troligen läggas ner. Men som sagt får de in nog med anmälningar kanske de tar sig en titt ändå om materialet är såpass skadligt eller utsättande.

Eftersom de inte kan ha utgivningsbevis på en social platform lär de som skrivit vara personligen skyldiga till texten och potentiellt kunna åtalas under ett allmänt åtal. Vissa saker måste den utsatta själv anmäla dock. Men värt ett försök.

Alternativt skicka materialet till både polis och annan media som expressen eller aftonbladet. Bägge har gräv enheter som skulle kunna göra ett scoop på detta och väcka ögonen.

Man får ju iaf hoppas att inte dumpen varit så inblandade i en sådan oseriös grupp, nu när de precis blivit haffade ihop med en annan
Citera
2024-10-26, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Ta en hög med skärmdumpar på allt som kan vara av intresse. Och åk till din närmsta polisstation och prata med dem. Tror de kan vara intresserade av att se detta material.

Jag springer varken Dumpens eller gäddornas ärenden. Så tack men nej tack.
Citera
2024-10-26, 11:45
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Stämmer det att Dumpens talesperson DP lämnat tråden eller är det en trådsanning? Hon har i alla fall inte visat sig sen medias överkörning av Dumpen men jag tror ändå att Sara Will Rise Again som sagt.
Fokus kommer ligga på att media drog igång drevet vid ett illa valt tillfälle dvs Sara på operationsbordet och väldigt lite på sakinnehållet. Man börjar kunna Dumpen vid det här laget.

Jag tröttnade när du och jag inte fick skicka blomster till Sara på sjukan och DPKatta viftade bort det som en idiotisk idé. Sen har hon mage att påstå att andra är otrevliga.
Hålla ställningarna på Flashback är inget för den känslige typen.
Nej jag blev också jävligt ledsen måste jag säga. Som har förstått det så har DPK börjat på Gräv där hon bla skriver att hon var trött på fjäskande småglin som ska ha Saras uppmärksamhet hela tiden. Igår kände jag bara att jag ville ge upp - blir hon frisk, så blir hon frisk, typ. Idag känns det bättre och jag tänkte dra igång en insamling till utskrivningspresent (ja jag vågar hoppas på det bästa) som överlämnas i sjukhuslobbyn.
Citera
2024-10-26, 12:17
Medlem
Ny gädda!

Piggy Bögslyna Göteborg #501
https://dumpen.se/2024/10/25/piggy-bogslyna-goteborg-501/

Glöm inte att swisha Dumpen! Stöd deras fantastiska arbete med att avslöja dessa fruktansvärda monster!
Citera
2024-10-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Jag springer varken Dumpens eller gäddornas ärenden. Så tack men nej tack.

Tekniskt sett är det en samhällstjänst men jag förstår, du är en som pratar men inte handlar.
Citera
2024-10-26, 12:21
Bannlyst
Citat:
Tekniskt sett är det en samhällstjänst men jag förstår, du är en som pratar men inte handlar.

Haha. No offense men det är faktiskt du själv som babblar på. Seså, du verkar inte vara typen som ska ge instruktioner till andra utan istället så passar du bättre på utföra givna instruktioner. Så iväg med dig nu och gör det du skrev.
Citera
2024-10-26, 12:23
Medlem
Något intressant är att de har haft någon yngre med sig, lite lik Sara i någon video, kommer inte ihåg.
Samt på en av de senaste konfrontationerna har de haft vad de kallat "Decoy" med sig.

Lite oroväckande om de har barn med sig som skall gå å prata med deras target först.
Mins inte vilken de va om de va 499 eller 298 så skriver de om decoy som går fram och frågar om de skall åka å köpa dricka eller något sådant.

Trodde deras mission var att skydda barn inte utsätta dem för fara.
Citera
2024-10-26, 12:24
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Något intressant är att de har haft någon yngre med sig, lite lik Sara i någon video, kommer inte ihåg.
Samt på en av de senaste konfrontationerna har de haft vad de kallat "Decoy" med sig.

Lite oroväckande om de har barn med sig som skall gå å prata med deras target först.
Mins inte vilken de va om de va 499 eller 298 så skriver de om decoy som går fram och frågar om de skall åka å köpa dricka eller något sådant.

Trodde deras mission var att skydda barn inte utsätta dem för fara.
Det är småväxta vuxna de har med sig, inte riktiga barn.
Citera
2024-10-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är småväxta vuxna de har med sig, inte riktiga barn.

Den i videon var absolut ingen småväxt vuxen. Såg ut att vara emellan 16-18 som mest.

Säker på att de är småväxta vuxna? samt att de har med sig och att de inte är bullshit de skriver för att få mer värde i sina ord? Lite hitte på typ som allt annat.
Citera
2024-10-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Ny gädda!

Piggy Bögslyna Göteborg #501
https://dumpen.se/2024/10/25/piggy-bogslyna-goteborg-501/

Glöm inte att swisha Dumpen! Stöd deras fantastiska arbete med att avslöja dessa fruktansvärda monster!

Swishat 500 nu! Håller med, de gör en fantastisk insats!
Och krya på dig Sara! ❤️
Fy fan vad du slaktade Robert Aschberg i den så kallade intervjun!
Han är verkligen en föredetting!
Citera
2024-10-26, 12:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Den i videon var absolut ingen småväxt vuxen. Såg ut att vara emellan 16-18 som mest.
Jag känner flera lesbiska tjejer som trots att de är en bra bit över 20 ändå ser ut som 13-åriga småkillar.
Citat:
Säker på att de är småväxta vuxna?
Ja, det är jag. Använder de någon som är yngre så kan de åka dit för utnyttjande av barn.
Att försätta barn under 18 i risksituationer som t ex att vara decoy på stan för en gädda, vore ett mycket allvarligt brott.
Citera
2024-10-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag känner flera lesbiska tjejer som trots att de är en bra bit över 20 ändå ser ut som 13-åriga småkillar.

Ja, det är jag. Använder de någon som är yngre så kan de åka dit för utnyttjande av barn.
Att försätta barn under 18 i risksituationer som t ex att vara decoy på stan för en gädda, vore ett mycket allvarligt brott.

Jo, så kan det ju vara, känns dock rätt shady. Speciellt när de inte visar de interaktionerna.
Det skall vara bevis hit och dit men de påståendena bevisas inte, eller vad som sagts mer än i deras text, en sådan text de påstår att de inte kan skriva utan att bevisa den med alla loggar med mera.

Samt jag tänker det samma, om det är barn så utsätter de ju dem för fara. Samt som du säger vore brottsligt.
Hur som låter det shady AF speciellt när de bara skriver om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in