2024-10-26, 08:53
Medlem
Lova33s avatar
Fyfan vad äcklad jag är av Chrippa nu, innan har det mest varit frustration över hans megatröghet där han tagit stockdumma beslut pga sin lätt intellektuella samt gravt kognitiva funktionnedsättning. Men det här är det vidrigaste hittills: hur i helvete har han mage att tillåta äckelförövaren lägga sina kladdiga äckliga korvfingrar på dottern och dra bort henne från sin egen älskade mamma?!?!?! 😳🤯🤢 Alltså...det är fan bortom ord...det är så fruktansvärt äckligt, rubbat, skevt och framförallt totalt jävla empatilöst!!! Det är definitionen av ren och skär ondska!!! Barnmisshandel!!! Jag känner helt ärligt något som liknar hat mot Chrippa...🤬😤

Och äckelförövaren behöver jag inte ens diskutera, den är per definition en efterbliven empatilös psykopat som agerar, resonerar och handlar utifrån sin defekt. Det är enbart Chrippas ansvar att hålla sin dotter utom räckhåll för den! 🚩

Han kommer bli dömd för ekobrott, dvs skattebrott samt penningtvättsbrott (skattebrottet som förbrott) och sitta flera år i fängelse inom en snar framtid. Innan det straffet är påbörjat, efter tingsrätts- och hovrättsdom, hoppas jag verkligen att han endast får träffa dottern under stenhårt övervak!!! Det finns inga ursäkter mer -socialtjänsten ska agera utifrån dotterns behov!!!
Senast redigerad av Lova33 2024-10-26 kl. 08:58.
Citera
2024-10-26, 09:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Nej, den åsikten är som klippt och skuren, som att komma från dig.

Förstå någon gång att du inte vet allt om vad som händer ”bakom kulisserna”. Hos någon av dem. Du vet inte vem som har försökt vad.

Med det sagt, vart är världen på väg, när precis allt ska spelas in..
Det är inte jag som låtsas att jag vet allt.
Jag utgår ifrån vad som syns - och att det hade synt om Chrippa hade gjort som Julia råder det ingen tvekan om.
Det hade vi hört inspelningar på och det hade trumpetats ut i varenda kanal hon har minsta kontakt med samt lett till 100 tals upprepningar hos Rask och Anjo.

Hur många gånger hon djävlats och provocerat vet vi däremot inte eftersom Chrippa är väldigt sparsam med att slänga ut skit om Julia - och inte slänger ut inspelningar om det ena och det andra.
Han har försökt agera för Lillens bästa utan att det skall dras inför alla på nätet.

Julia däremot orkade inte ens ta ett dygn och koncentrera sig på Lillen när hon "äntligen fick tillbaka henne". Ryggmärgsreaktionen var att skita i barnets behov och slänga sig iväg till Anjos studio - där det diktades vilt. Titta på henne där hon stjärnögd i extas nästan kräks i ivern av att baktala Lillens pappa - lyssna på vem som är i fokus. Det är inte Lillen, det är Julia "jag jag jag"

Jag är förvånad över att ingen av er reagerar på de horribla falska anklagelser som riktas mot Chrippa och Linnea i det som kommer fram när hon spelar upp Tomas samtal.
Normalt accepteras inte sådana metoder för att mammor skall få som de vill -- men här är tydligen allt tillåtet så länge det kommer från Julia, Anjo och resten av anhanget.
Citera
2024-10-26, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det här handlar om grovt skattebrott.
Ett av de värsta brotten du kan begå i Sverige.
Det blir 4-6 år i fängelse plus retroaktiv skatt.

Då borde dom inte blivit släppta. Fått sitta häktade tills dom blivit dömda.
Citera
2024-10-26, 09:51
Medlem
MP-44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag utgår ifrån vad som syns - och att det hade synt om Chrippa hade gjort som Julia råder det ingen tvekan om.
Det hade vi hört inspelningar på och det hade trumpetats ut i varenda kanal hon har minsta kontakt med samt lett till 100 tals upprepningar hos Rask och Anjo.

Hur många gånger hon djävlats och provocerat vet vi däremot inte eftersom Chrippa är väldigt sparsam med att slänga ut skit om Julia - och inte slänger ut inspelningar om det ena och det andra.
Han har försökt agera för Lillens bästa utan att det skall dras inför alla på nätet.

Julia däremot orkade inte ens ta ett dygn och koncentrera sig på Lillen när hon "äntligen fick tillbaka henne". Ryggmärgsreaktionen var att skita i barnets behov och slänga sig iväg till Anjos studio - där det diktades vilt. Titta på henne där hon stjärnögd i extas nästan kräks i ivern av att baktala Lillens pappa - lyssna på vem som är i fokus. Det är inte Lillen, det är Julia "jag jag jag"

Jag är förvånad över att ingen av er reagerar på de horribla falska anklagelser som riktas mot Chrippa och Linnea i det som kommer fram när hon spelar upp Tomas samtal.
Normalt accepteras inte sådana metoder för att mammor skall få som de vill -- men här är tydligen allt tillåtet så länge det kommer från Julia, Anjo och resten av anhanget.

jag kan bara hålla med. hon är lika skruvad som chrippa. lika får skockas brukar det ju heta. båda två är bara jag jag jag. synd att sådana här människor får skaffa barn. och världen dom lever i. vem fan bandar samtal man har inom familjen? jag skulle känna mig som ett jävla äckel om jag skulle banda ett samtal.
Citera
2024-10-26, 10:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
jag kan bara hålla med. hon är lika skruvad som chrippa. lika får skockas brukar det ju heta. båda två är bara jag jag jag. synd att sådana här människor får skaffa barn. och världen dom lever i. vem fan bandar samtal man har inom familjen? jag skulle känna mig som ett jävla äckel om jag skulle banda ett samtal.
Även om båda är "lika skruvade" så är det Chrippa som ser barnet och gör prioriteringar för barnet. Julia använder barnet för att synas själv och göra prioritering som ger henne det hon vill ha - uppmärksamhet och offerkofta.

Framför allt hur är man funtad när man lägger ut allt på nätet. Julia gör det hela tiden i parti och minut.
Citera
2024-10-26, 10:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Du vet inte vad du pratar om. En åklagare släpper inte folk på fri fot bara för att det är platsbrist. Framför allt inte när det fortfarande finns tid att sitta anhållen för dem. De satt knappt ett dygn förfan.

Åklagaren har fått allt denne vill ha, utredningen kan inte påverkas längre. Annars hade de aldrig blivit släppta.

Folk förstorar upp allting och tror att detta kommer leda till värsta straffet. Blir max villkorlig dom och skadestånd.
Jag instämmer. Fanns det skäl för häktning hade de inte fått gå loss så länge det fanns tid kvar att hålla dem anhållna. Det finns inte en suck i helvete att det skulle hända - inte ens om varenda häkte i landet hade brunnit ner.
Citera
2024-10-26, 10:34
Medlem
Citat:

Det är klart Linnea får skit, hon tog Chrippa ifrån henne.
Citera
2024-10-26, 10:35
Medlem
Nu är allt som vanligt chrippa pumpar gym och linnea. Anjo åker till McDonalds käkar sin frukost personalen vet ju redan vad han beställer.

Sedan in till studion sitta där med julia som skiter i lillen och dra snyft historier.
Citera
2024-10-26, 10:52
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Med hans pengar borde dom ta in på Grand tillsvidare. Han är väl ingen kyrkråtta? Dom lär inte kunna lämna landet heller då passen förmodligen är i beslag.

Det är ju just det han är om man bortser från alla svarta pengar. Hans konto i Sverige är väl fryst? Skulle tippa på att man i det här läget även har gjort något med hans Revolut då man håller på att gå igenom allt. Skulle väl vara om han har undangömt kontanta medel. Hans situation är skapligt mycket värre än vad vissa av er verkar fatta haha. När snaran till slut dras åt tillräckligt hårt så är det slut.
Citera
2024-10-26, 10:59
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Anjo kommer aldrig våga åka hem till chrippa

Varför skulle han åka dit… det är bara barnsligt att att ens komma med en sådan utmaning… Chrippa framstår som 15 år i mognad..

Citat:
Även om båda är "lika skruvade" så är det Chrippa som ser barnet och gör prioriteringar för barnet. Julia använder barnet för att synas själv och göra prioritering som ger henne det hon vill ha - uppmärksamhet och offerkofta.

Framför allt hur är man funtad när man lägger ut allt på nätet. Julia gör det hela tiden i parti och minut.

You know nothing micro113

Var bara tyst för du framstår lika intelligent som Chrippa…
Citera
2024-10-26, 11:04
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Varför skulle han åka dit… det är bara barnsligt att att ens komma med en sådan utmaning… Chrippa framstår som 15 år i mognad..

You know nothing micro113

Var bara tyst för du framstår lika intelligent som Chrippa…

Ja, Chrippa spelar liksom i en egen liga jämfört med alla andra i dramat och något har hänt med honom de senaste två åren som verkar ha lett till total kortslutning i hjärnan.
Citera
2024-10-26, 11:13
Medlem
Alla påstådda dokument och anklagelser kommer att kunna verifieras, vilket så småningom kommer att klargöra vem som har sagt vad och vem som har fabricerat ihop vad.
Det verkar som att vissa inte helt har koll på detaljer, så det blir intressant att se hur situationen utvecklar sig framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in