Citat:
Ursprungligen postat av
Crabbofix
för araberna har 1/100 av den iq som judarna har
Nja snarare så handlar det mycket om att Israel dels har nästan obegränsade resurser vad det gäller tillgång till vapen osv av lite olika skäl samt är uppbackade av storebror USA om det blir jobbigt plus att arabvärlden är splittrad i olika fraktioner tex Shia och sunni som vi var inne på i en annan tråd som står på helt olika sidor geopolitiskt och dessutom hatar varandra.
Underskatta inte Iran dock. Jag har träffat många korkade människor ifrån de länderna i Sverige (och smarta) men jag har faninej aldrig träffat på en korkad iranier.
De flesta som finns här dock och är typ i min ålder är barn till dem som flydde Iran när Shahen störtades och som inte är något vidare religiösa och då folk med schyssta yrken tex läkare odyl.
De flesta iranier är perser och inte araber med en helt annan mentalitet.
Kommer bli intressant hur eller hur då Iran är ett land som själva har gjort det till nationalsport att utbilda ingenjörer för eget bruk så att säga och många av dem arbetar inom deras vapenindustri.
Nu är ju läget lite oklart så här i början men nu får vi se hur bra deras luftvärn verkligen är, vilket jag har varit nyfiken på.