2024-10-25, 17:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Skal ikke se bort fra at de har vært hos dem og sett på valp.

Sn3ve kjøpte jo whippet til HHB2. Som AE fikk da forlovelsen ble brutt. Mener å huske det var slik.
Vetle het den, det var den som døde våren 2018. Men altså, Sn3ve har vel delvis iransk bakgrunn,
usikker på om det er mor eller far, men han heter jo F. D@ylem@ni Sn3ve. Så kan tenkes han har
møtt Ez@zi i forbindelse med det. Og kanskje Vetle ble kjøpt via Ez@zi. Usikker på hvor lenge
sistnevnte har vært sammen med hunde-Ludm1la. Han har vel hatt trøbbel med en ekskone fra tidligere
som også var involvert i forbrytelser sammen med ham.
Citera
2024-10-25, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E

Alternativt; hvem visste at RU snakket med TH om krypto og monero? Den/de som vet dette kunne laget et kidnappingsplott med monero som da ville pekt rett på RU og TH. Det var vel en person som sendte RU i retning TH...
Dette var interessant. Det stemmer godt med det at RU føler seg brukt. Men da må grunnen til at RU løy i avhør være at han beskytter den personen som han ble brukt av.

Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Med informasjon om OneCall-simkort som er sendt til Mandal og hentet av GM eller løpegutt, begynner det å bli en del å organisere og planlegge. Det må være flere personer involvert, og det er merkelig at det er så lite informasjon.

Har du noen ideer om hvorfor politiet holdt/holder hemmelig når OneCall-simkortet ble sendt? Og hvorfor er det aktuelt igjen nå? Tidligere var det usikkert om det kunne knyttes til denne saken. Det at OHGs firmaadresse ble brukt som en del av planleggingen 5 dager etter at den ble søkbar på nett, har jo vært kjent lenge.
Citera
2024-10-25, 19:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dette var interessant. Det stemmer godt med det at RU føler seg brukt. Men da må grunnen til at RU løy i avhør være at han beskytter den personen som han ble brukt av.

Høres mest nærliggende ut å tenke at RU løy fordi han beskytter seg selv.
Enten fra politiet, eller fra den som har "brukt" ham. For er han blitt brukt, er
det kanskje under trusler. Er han ikke blitt brukt, samarbeider han med noen.
Han havnet ikke i politiavhør fordi han har hatt uflaks, det er nokså sikkert.
Frykten for "mektige mennesker" kom jo da han fortalte at TH likevel hadde vært
svært interessert i monero. Mens han altså i første runde var såpass eplekjekk
at han forhåndsprosederte med teorier om kidnapping og monero før det i det hele
tatt var et tema. Det var ganske dristig gjort, for han risikerte jo at politiet kunne
ha smekket på ham håndjern der og da. Altså i desember 2018.
Citera
2024-10-25, 20:57
Medlem
Jax34s avatar
Citat:
Har du noen ideer om hvorfor politiet holdt/holder hemmelig når OneCall-simkortet ble sendt? Og hvorfor er det aktuelt igjen nå? Tidligere var det usikkert om det kunne knyttes til denne saken. Det at OHGs firmaadresse ble brukt som en del av planleggingen 5 dager etter at den ble søkbar på nett, har jo vært kjent lenge.
Først ble det hele fremstilt som om det hele var noe som kom i stand rett forutfor forsvinningen. Så fremstilte man det som om det hele begynte 28 juni 2018. Sannheten er nok at det hele begynte så langt tilbake som sommeren/høsten 2017. I poden sier Milli at OneCall-kortet ble brukt ved verifisering. Slik at det må være mottatt før 28 juni 2018. Men av en eller annen grunn så er alle datoer før 28 juni 2018 fortsatt hemmelige. Kanskje man ikke vil at noen andre skal løse saken ?
Citera
2024-10-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Høres mest nærliggende ut å tenke at RU løy fordi han beskytter seg selv.
Enten fra politiet, eller fra den som har "brukt" ham. For er han blitt brukt, er
det kanskje under trusler. Er han ikke blitt brukt, samarbeider han med noen.
Han havnet ikke i politiavhør fordi han har hatt uflaks, det er nokså sikkert.
Frykten for "mektige mennesker" kom jo da han fortalte at TH likevel hadde vært
svært interessert i monero. Mens han altså i første runde var såpass eplekjekk
at han forhåndsprosederte med teorier om kidnapping og monero før det i det hele
tatt var et tema. Det var ganske dristig gjort, for han risikerte jo at politiet kunne
ha smekket på ham håndjern der og da. Altså i desember 2018.

Jeg tror det var en glipp at han nevnte monero i første avhør, og ikke en dristig strategi.
Citera
2024-10-25, 21:04
Medlem
Selv om jeg sjekker alle firmaene OHG eier finner jeg ingen adresseendring som kunne være aktuell. For å kunne være involvert i Hagen-saken.

Jeg finner en nyregistrering av firma per 01.06.18 og som ble registrert i Brønnøysund 02.07.18. Adressen er Store Elvegate.

Det er ingen adresseendring.

Ellers er de fleste firmaene hans stiftet lenge etter 31.10.18.

Stiftelsesdatoer. 13.05.19 - 02.04.19 - 18.10.21 og siste firma jeg finner er nyregistrert 12.10.18 og er ikke AS og ingen kunngjøringer tilgjengelige på proff. Det er registrert på en annen adresse i Mandal, men ingen historikk er tilgjengelig.
Citera
2024-10-25, 21:07
Medlem
Niffys avatar
Hele etterforskingen fremstår egentlig bare helt tullete, samtidig som man skal ha i bakhodet at alt av sentrale opplysninger skjules for offentligheten.

Dette er en sak med stor offentlig interesse, samtidig som alt av sentrale opplysninger holdes tilbake, og vi må liksom bare spise at politiet "er på saken".

Den tid det er bestemt at etterforskingen mot TH er avsluttet så virker innsatsen mot RU noe malplassert også, jeg trodde faktisk RU kom til å være den første som fikk sine siktelser frafalt, samtidig som han seiler opp i diskusjonene nå som man har lagt TH på is.

Men alt som omhandler RU står og faller på TH, uten TH og deres kontakt og kryptodiskusjoner så ville det ikke vært noe snakk om RU, så jeg står på at hvis RU er involvert i det hele tatt så er TH minst like sentral.

RU er ikke interessant uten TH, for å sette det på spissen.

PSS er mer et wild card, mye fordi han har lukket seg og ikke vil engasjere seg i saken, samtidig som vi (offentligheten) ikke vet noe særlig om hva hans tilknytning til saken egentlig er, utover at han har fiklet med Golf-passet.
Men etter min mening så virker han som den av de som pdd. er kjent siktet i saken som den som har løsest tilknytning, samtidig som han er den med mest kriminell bagasje, erfaring og fartstid.

Med det persongalleriet og tilstanden på saken pr. nå så er det jammen ikke lett å vite hvor man skal se, men det jeg er rimelig sikker på, fremdeles, er at utenlandske yrkeskriminelle ikke plutselig dukket opp på høylys dag og drepte og fjernet AE midt i Lørenskog uten å legge igjen et eneste spor.
Senast redigerad av Niffy 2024-10-25 kl. 21:11.
Citera
2024-10-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jax34
Først ble det hele fremstilt som om det hele var noe som kom i stand rett forutfor forsvinningen. Så fremstilte man det som om det hele begynte 28 juni 2018. Sannheten er nok at det hele begynte så langt tilbake som sommeren/høsten 2017. I poden sier Milli at OneCall-kortet ble brukt ved verifisering. Slik at det må være mottatt før 28 juni 2018. Men av en eller annen grunn så er alle datoer før 28 juni 2018 fortsatt hemmelige. Kanskje man ikke vil at noen andre skal løse saken ?

Firmaadressen ble ikke søkbar før 2.juli. Dersom OneCall-simkortet er brukt før 28.juni, må altså GM ha fått tak i firmaadressen hans på en annen måte.

Kan det være Milli som roter, og at man fremdeles ikke er sikker på at OneCall-simkortet ble brukt i denne saken?
Citera
2024-10-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Men alt som omhandler RU står og faller på TH, uten TH og deres kontakt og kryptodiskusjoner så ville det ikke vært noe snakk om RU, så jeg står på at hvis RU er involvert i det hele tatt så er TH minst like sentral.

RU er ikke interessant uten TH, for å sette det på spissen.

RU er ikke avhengig av TH for å gjennomføre denne forbrytelsen.
Citera
2024-10-25, 21:26
Medlem
Citat:

Det blir bare helt feil å fremstille RU som THs overmann.
Senast redigerad av Jayce 2024-10-25 kl. 21:30.
Citera
2024-10-25, 21:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Hva handler kontakten mellom RU og TH om da?

Hvordan ville et scenario med RU som involvert og TH som ikke involvert sett ut?

Edit: Jeg bare prøver å se for meg hvordan dette kunne ha foregått med RU i rollen som "storeskurken" og hvordan/hvorfor.
Senast redigerad av Niffy 2024-10-25 kl. 21:30.
Citera
2024-10-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det blir bare helt feil å fremstille RU som THs overmann.

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hva handler kontakten mellom RU og TH om da?

Hvordan ville et scenario med RU som involvert og TH som ikke involvert sett ut?

Edit: Jeg bare prøver å se for meg hvordan dette kunne ha foregått med RU i rollen som "storeskurken" og hvordan/hvorfor.

RU kan i teorien ha medvirket sammen med andre. Hvor stor rolle han har hatt er vanskelig å vite.

Møtene med TH handlet nok i stor grad om presentasjoner av RUs forretningsideer. Hvis ikke har de to laget en ganske kompleks dekkhistorie. Stemmer det ikke også at andre var med på noen av møtene?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in