2024-10-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Varför skulle bedömningen ske via psykiatrin? de har tystnadsplikt.
Det är högst troligt inte att någon hinner dit då de flesta verkar publiceras efter runt 1 vecka.

Så du kan nog glömma den teorin att hon konsulterar med psykiatrin. Är det någon så har de varit 100% IK. Vilka nu har tagit smällen för att försöka rädda dumpen.

Men tystnadsplikten får dom göra avkall på ifall patienten tillåter det
Jag har själv godkännt att psykiatrin delar med sig av mina uppgifter till berörda personer
Citera
2024-10-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Men tystnadsplikten får dom göra avkall på ifall patienten tillåter det
Jag har själv godkännt att psykiatrin delar med sig av mina uppgifter till berörda personer

Och hur går de till väga då?
Ringer den utsatta till sin psyk avdelning och ber dem kontakta sara?
Eller meddelar de sara att ringa in och samtidigt ger dem möjlighet för dem att dela med sig?

Hur hinner du med detta då vissa publiceras på mindre än 1 vecka?
Hur kan Sara göra bedömningen att folk har psykiska besvär? och behov utav uppskjutning?

Om man inte har varit i kontakt tidigare skall man höra av sig och försöka få kontakt vilket kan ta ett bra tag, sedan skall man också få avdelningen att kontakta Sara.

Nej, det är bara ologiskt. Om du har bevis på att de för samtal med riktiga vårdkontakter om deras psykiska välmående, får du gärna dela. Annars är de bara antaganden som allt annat, ogrundat.

Är det något sara sagt speciellt nu så kan man betrakta de som en fet lögn för att ta sig ur en svår knipa.
Citera
2024-10-25, 18:15
Medlem
Riks intervjuar Jens Ganman efter senaste tidens mediauppmärksamhet.

https://www.youtube.com/watch?v=JEwMHEpRDBI
Citera
2024-10-25, 18:25
Medlem
Citat:
Eller meddelar de sara att ringa in och samtidigt ger dem möjlighet för dem att dela med sig?

Hur kan Sara göra bedömningen att folk har psykiska besvär? och behov utav uppskjutning?

Om man inte har varit i kontakt tidigare skall man höra av sig och försöka få kontakt vilket kan ta ett bra tag, sedan skall man också få avdelningen att kontakta Sara.

Nej, det är bara ologiskt. Om du har bevis på att de för samtal med riktiga vårdkontakter om deras psykiska välmående, får du gärna dela. Annars är de bara antaganden som allt annat, ogrundat.

Är det något sara sagt speciellt nu så kan man betrakta de som en fet lögn för att ta sig ur en svår knipa.

Gissningsvis så är det gäddor som inte är samarbetsvilliga och inte söker hjälp som publiceras efter en kort tid

Andra gäddor dom söker hjälp för sina problem och har kontakt med Sara tar det längre tid innan publicering och därmed har gäddan tid att be vårdpersonal att kontakta sara för att förhandla om publicering ifall gäddan eller anhöriga mår väldigt dåligt psykiskt och det finns en suicidrisk

Det här är något Sara sagt för ett tag sedan i samband med artikeln i ETC om jag minns rätt och inget som kommit nu
Citera
2024-10-25, 18:31
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Dumpens pengakran stängs av nu, då får vi se om Patrik och Sara är fortsatt lika intresserade av att syssla med sin "ideella verksamhet"

Tror nog du kan sova lugnt även om Dumpen inte får in 30 lax i månaden från IK. OM varje facebookmedlem swishar en krona så ger det > 250 k.
Citera
2024-10-25, 18:34
Medlem
tens avatar
Citat:

Den uthängde talar med sin läkare på psykakuten som kontaktar Sara. Det framgår på Dumpens hemsida.
Citera
2024-10-25, 18:43
Medlem
Citat:
Gissningsvis så är det gäddor som inte är samarbetsvilliga och inte söker hjälp som publiceras efter en kort tid

Andra gäddor dom söker hjälp för sina problem och har kontakt med Sara tar det längre tid innan publicering och därmed har gäddan tid att be vårdpersonal att kontakta sara för att förhandla om publicering ifall gäddan eller anhöriga mår väldigt dåligt psykiskt och det finns en suicidrisk

Det här är något Sara sagt för ett tag sedan i samband med artikeln i ETC om jag minns rätt och inget som kommit nu

Så om jag läser av din text, eftersom jag påpekade problematiken med publiceringstid och statens vård, så läser jag av det som. De som kontaktade IK kunde således få ett samtal emellan Sara, IK och "Gädda".

Enligt ett inlägg som en av facebook dumplingarna gjort har Thomas bodström varit i någon radio och sagt att det är 20 självmord. Enligt Flashback och Gräv rör det sig om 11.
Sara rör sig i bägge dessa grupper och borde haft koll på det inte gissat sig en siffra som att hon var ovetandes.
Sedan i denna statestik, så gömmer sig ett mörkertal. Vi pratar BEKRÄFTADE självmord i samband med uthängningen. Alltså dödsfall som inte går att koppla till självmord eller uthängingen är inte del av statestiken. Samt självmords försök.

I de inlägget skriver dumplingen också att Thomas påpekat att det är barn som fått lämna skolor och fotbollsskolor pga uthängingen av deras pappa. Med andra ord har vi bevis på hur RIKTIGA barn drabbas. De ända barn ni kan BEVISA påverkas är FIKTIVA barn.
Citera
2024-10-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Den uthängde talar med sin läkare på psykakuten som kontaktar Sara. Det framgår på Dumpens hemsida.

Fram med bevis på påståendet som inte kommer ur Dumpens/saras mun om detta.
Det låter helt sjukt ologiskt att en läkare på akuten skulle ringa och prata med en tidning för att skjuta upp en publicering så.
Citera
2024-10-25, 18:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
https://www.sjf.se/yrkesfragor/yttrandefrihet/olaga-integritetsintrang-fragor-och-svar

Tyvärr så omfattas de inte om detta i sitt skyddade medium.
Ajdå, då får man sätta dit dem för att de visar porr för barn då.
Citera
2024-10-25, 18:59
Medlem
Citat:
Fast det där är inget som enbart gäller IK, enligt Sara så är dom flesta fallen där dom förhandlar om tidpunkten något som skett via psykiatrin och inte genom IK

Om det stämmer eller inte vet inte jag men jag har inte sett några källor som kunnat motbevisa det påståendet
Du tror, på fullaste allvar, att någon instans inom offentliga psykvården skulle tala om för Sara hur någon av deras patienter mår? På riktigt???
Citera
2024-10-25, 19:01
Medlem
Citat:
Så om jag läser av din text, eftersom jag påpekade problematiken med publiceringstid och statens vård, så läser jag av det som. De som kontaktade IK kunde således få ett samtal emellan Sara, IK och "Gädda".

Enligt ett inlägg som en av facebook dumplingarna gjort har Thomas bodström varit i någon radio och sagt att det är 20 självmord. Enligt Flashback och Gräv rör det sig om 11.
Sara rör sig i bägge dessa grupper och borde haft koll på det inte gissat sig en siffra som att hon var ovetandes.
Sedan i denna statestik, så gömmer sig ett mörkertal. Vi pratar BEKRÄFTADE självmord i samband med uthängningen. Alltså dödsfall som inte går att koppla till självmord eller uthängingen är inte del av statestiken. Samt självmords försök.

I de inlägget skriver dumplingen också att Thomas påpekat att det är barn som fått lämna skolor och fotbollsskolor pga uthängingen av deras pappa. Med andra ord har vi bevis på hur RIKTIGA barn drabbas. De ända barn ni kan BEVISA påverkas är FIKTIVA barn.

11 dödsfall där en utav dom dött av naturliga orsaker

Jag tycker det såklart är förjävligt att anhöriga ska behöva drabbas för något dom själva inte har gjort
Mobbing i skolan så har skolan ett stort ansvar att förhindra det och i dom fall barnen inte kunnat gå kvar har skolan misslyckats i sitt ansvar
Citera
2024-10-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du tror, på fullaste allvar, att någon instans inom offentliga psykvården skulle tala om för Sara hur någon av deras patienter mår? På riktigt???

Absolut, om den kontakten påverkar patientens mående och behandling så tycker jag inte det är så konstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in