Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Men tystnadsplikten får dom göra avkall på ifall patienten tillåter det
Jag har själv godkännt att psykiatrin delar med sig av mina uppgifter till berörda personer
Och hur går de till väga då?
Ringer den utsatta till sin psyk avdelning och ber dem kontakta sara?
Eller meddelar de sara att ringa in och samtidigt ger dem möjlighet för dem att dela med sig?
Hur hinner du med detta då vissa publiceras på mindre än 1 vecka?
Hur kan Sara göra bedömningen att folk har psykiska besvär? och behov utav uppskjutning?
Om man inte har varit i kontakt tidigare skall man höra av sig och försöka få kontakt vilket kan ta ett bra tag, sedan skall man också få avdelningen att kontakta Sara.
Nej, det är bara ologiskt. Om du har bevis på att de för samtal med riktiga vårdkontakter om deras psykiska välmående, får du gärna dela. Annars är de bara antaganden som allt annat, ogrundat.
Är det något sara sagt speciellt nu så kan man betrakta de som en fet lögn för att ta sig ur en svår knipa.