2024-10-25, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Andra typer av män har nog inte samma behov av att behöva söka till den här typen av program för att få till ett äktenskap.
Vilket bekräftelsebehov? Nu kan alla kvinnor i Sverige se att den här mannen vet inte hur man för sig som en gentleman samt hanterar och kommunicerar med en kvinna samt sätter gränser hit men inte längre. Han som är gift med Elsa borde ha klippt i avsnitt två av egen vilja man märker ju om det finns något i luften eller inte. Diagnos eller aggressiv manipulation från psykologerna att fortsätta?

Kvinnorna i det här programmet är inge vidare heller vill jag säga men det är trots allt mannen som för.
Citera
2024-10-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Vilket bekräftelsebehov? Nu kan alla kvinnor i Sverige se att den här mannen vet inte hur man för sig som en gentleman samt hanterar och kommunicerar med en kvinna samt sätter gränser hit men inte längre. Han som är gift med Elsa borde ha klippt i avsnitt två av egen vilja man märker ju om det finns något i luften eller inte. Diagnos eller aggressiv manipulation från psykologerna att fortsätta?

Kvinnorna i det här programmet är inge vidare heller vill jag säga men det är trots allt mannen som för.

Han har säkert skrivit på något kontrakt om att han inte bara kan dra sig ur.
Citera
2024-10-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1p
Elsa framstår verkligen som en riktigt manipulativ och elak person i sista sekvensen av avsnitt 4. Adam, som är hur resonabel som helst, backar istället för att stå upp för sig själv. Självklart tar hon tillfället i akt och använder det som bränsle för att trycka ner honom ännu mer. Så otroligt frustrerande att se, och man har svårt att inte känna empati för honom, då han faktiskt verkar vara en skön snubbe. Deras relation kommer aldrig att fungera.

Det var exakt det jag också upplevde. Så jobbigt att se.
Citera
2024-10-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Vad är vinge?

Hinge är en dejtingapp. Hon hade ju en arsenal med dejt appar i första programmet
Citera
2024-10-25, 14:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Delar exakt samma tankar! Adam är ev ett riktigt catch, tycker han ser riktigt bra ut och Nicklas och Ninni utstrålar så mycket positivt.

Varför skrattar Semla så maniskt? Vad är det som är så roligt? Uppfattar det nästan provocerande. Skrattar hon vid samlag också?
Man kan bli fnittrig när man är nykär.
Citera
2024-10-25, 14:43
Medlem
Grievers avatar
Tycker Selma verkar mysig. Kul att se en tjej som är glad och lätt att umgås med. Risken jag ser är att hon och Andreas (fick googla namnet, säger också en del kanske, han är rätt anonym och bara flyter med känns det som) fastnar i ett kompisfack om hon bara fnittrar bort allting. Alla har vi issues, hon måste kunna snacka om det också och inte bara slå bort det om det blir allvar.

Elsa däremot - blir mer irriterad ju mer jag tänker på det. Hon har gnällt på honom sen första stund, och när han försöker ta upp något han tyckte var lite jobbigt så ställer hon till med en stor scen och börjar tjuta (igen). Snacka om gaslighting! Adam gjorde inget fel, utan borde bara ha stått på sig och ifrågasatt hennes beteende (förstår dock att han inte vågade, man vill inte framstå illa i TV).

Dessutom är Elsa uppenbart en som bara backar mer om inte killen säger ifrån. Jag tror att hon har varit med om nåt skit som gör att hon inte tror att hon förtjänar kärlek - därav dejtandet av badboys och att hon drar sig undan om hon träffar en bra kille. Hon känns otroligt jävla oskön bara, med sitt gnällande, ignoranta beteende för hans behov, gråtande så fort möjlighet ges, ytlighet där man ska visa upp en fasad på instagram, och (vad det verkar) pengakåthet. Men om hon bara försöker slappna av lite och ta itu med sina issues så tror jag att det finns en varm och bra tjej där bakom.

Gällande de andra:

1. Bögarna bryr jag mig inte så mycket om, men jag tycker den äldre av dem känns rätt kall.

2. Paj-paret är totala NPCer som är ofantligt tråkiga. Bortsett från mobbingen så är det ju de totalt torraste och meningslösa konversationer jag varit med om. Men det fungerar nog om båda är likadana - då kan de ha tomma diskussioner om vad de ska se på tv och vad de gjort på jobbet i 50 år till. Jag önskar dem all lycka, de är fina tillsammans iaf.
Senast redigerad av Griever 2024-10-25 kl. 14:52.
Citera
2024-10-25, 15:18
Medlem
dialektikers avatar
Jag tycker inte Selma är något virke för Andreas. Hon passar bättre ihop med en bohemisk rejvare på nåt vis.
Hon är lättsam, inget fel i det, men jag tycker inte hon passar för Andreas.

Andreas är en rar kille. Jag tycker att han skulle passa med en mer söt tjej, med lite utstrålning.

Selma är en trevlig och skön tjej, men hon och Andreas klär inte varandra

Tyvärr finns det inget par som det sprakar om denna säsong.
Man förstår verkligen varför Elsa inte hittat någon om hon är en såndär banal statusmänniska vid 27 års ålder.
Hon får fortsätta att springa på Stureplan ett par år till eftersom det är så viktigt för henne att lägga ut matbilder på instagram och framstå som rik.
Alltså hur kan man bli lycklig av "att se rik ut"?
Så passe. Hon får väl ragga upp någon avdankad östermalms-brats så kan de "se rika ut" tillsammans.
Citera
2024-10-25, 15:46
Medlem
De är med för att träffa en livspartner. Inte sprattla och underhålla dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Griever
2. Paj-paret är totala NPCer som är ofantligt tråkiga. Bortsett från mobbingen så är det ju de totalt torraste och meningslösa konversationer jag varit med om. Men det fungerar nog om båda är likadana - då kan de ha tomma diskussioner om vad de ska se på tv och vad de gjort på jobbet i 50 år till. Jag önskar dem all lycka, de är fina tillsammans iaf.
Citera
2024-10-25, 16:11
Avslutad
Elsa beter sig som en tjurig fjortis för att hon kan. Adam är inte ärlig, säger han känner sig bekräftad. Ingen gillar rött kukhår..högt hårfäste redan och begynnande flint.
Citera
2024-10-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullbritt37
Elsa beter sig som en tjurig fjortis för att hon kan. Adam är inte ärlig, säger han känner sig bekräftad. Ingen gillar rött kukhår..högt hårfäste redan och begynnande flint.

Hårfästet kan inte vara några problem om man börjar närma sig 30. Många män börjar bli flint då. Visst, är man 16 så kanske det inte är så attraktivt men...

Hårfärgen är svår att göra något åt. Själv är jag blek i hyn och har råttfärgat hår. Eller hade, nu är det mer grått, men ej tunt. Är ju tråkigt för i all reklam så är mannen alltid mörkare än kvinnan. Särskilt i dessa tider då det ofta är en vit kvinna och en brun man från Afrika/Mellanöstern.

Jag tycker dock Adam har många fördelar. Han kan ta en hel restaurang och verkar ha en stor personlighet. Tror det är väldigt attraktivt för många kvinnor, rött hår eller ej.
Citera
2024-10-25, 17:11
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
HAHA, NPC-paret var bästa namnet. Vill lägga på Oblivion-musiken varje gång de är i bild.

Eller WoW-musik
Citera
2024-10-25, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
För att några skrivit om henne i negativa ordalag. Jag har läst/skrivit på Flashback i många år och märkt att stor del medlemmar senaste åren är supervänster. Märks i aktuella brott och även i tv-forumen. Förr var det 90% "rassefascistbyggabomberknarkavilt"-folk men många som inte är insatta tror att klientelet fortfarande ser ut så. Förutom id-vänsterhjonen och rasisterna finns massor av vanliga och sunda medlemmar.

Förlåt men vad pratar du om? Så om man är vänster och har flashbackkonto så kan man inte knarka eller vara galen? Och själv är du "sund och vanlig" antar jag? Röstar på Bondepartiet som andra lantisar? Än mer benägen att hålla med Elsa. I just den frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in