2024-10-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Fan vad tyst det blivit här inne.

Vad säger ni nu alla chrippa lovers.

Är alla ljudinspelningar från Julia också fejk? Påhittade osv..
Fan ljudinspelningar redan innan Julia födde Chloe.

Riktigt smutsig kille. Att du som kvinna Micro kan sitta och försvara honom.
Att pinkroom försvarar honom.. Är det inte bara kvinnor där inne?

Jag skiter i att han inte har betalat skatt osv.. Rör mig inte. Men att snacka så om kvinnor och trycka ner dom på det sättet. Äckligt äckligt. Vidrigt. Smuts.

Jag tycker hela situationen, från början till slut, är väldigt olustig. Oavsett vad som sagts, oavsett vad som gjorts, vem som är klandervärd och inte. Killen häktas, man inleder en förtalskampanj mot bruden som han ska ha misshandlat. Han kommer ut, och under hela året riktas förtalskampanjen mot båda två, den tar aldrig slut. Killen åker tillsynes dit för brottsligheten han blivit utpekad i videorna för att hålla på med. Samma dag går en av de mest aktiva ut i en video med mamman till hans barn, och fortsätter förtalskampanjen.

Det är osmakligt på så många nivåer. Jag tycker att brottsbekämpning, vårdnadstvister och allt annat sköts rättsligt. Men istället gör man underhållning av det. Till och med morsan till barnet är med och gör en show av det. Det är smutsigt.

Jag hoppas att Chrippa åker för den brottslighet han kan bevisas ha gjort, och att han får sitt straff och sedan kan påbörja resan tillbaka. Jag hoppas även att Anjo, Baronen, Motvikt, m.fl, får sina straff för den förtalskampanj man hållit igång under hela året.
Citera
2024-10-25, 10:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Han döms tyvärr endast för det allvarligaste brottet i lagens mening. Det är så vår lagstiftning ser ut just nu. Detta kommer att ändras men hinner nog inte ändras tills han får sin dom.
Nej, så fungerar det inte.
Mord konsumerar misshandel men inte narkotikalangning t ex.

Eko brott konsumerar INTE misshandel
Citera
2024-10-25, 10:29
Medlem
Titsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Har du bott under en sten senaste året? Det har bara varit en tidsfråga när han ska bli gripen. Största anledningen är ekonomisk brottslighet.

Såg när han ba gripen för misshandel. Hur vet du att han är gripen för ekonomisk brottslighet? Är det bara det du tror eller är det fakta? Visst han skattar inte ett skit, men hur vet du att det faktiskt är därför? Horunge
Citera
2024-10-25, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Börjat följa Chrippa rätt så nyligen när jag av en slump föll ner i kaninhålet. Men om jag hajat allt rätt så lämnade han ett fast arbete som svetsare för att köra all in på att skuldsätta sig upp över öronen och leka rik i några år? Ett otroligt slöseri med sitt liv ändå för som svetsare kan man ju tjäna rätt bra med pengar. Han kunde ju ägt sin bostad, rest runt lite lagom i världen och ändå internetat som hobby vid sidan av.

Man brukar ju säga att relationer är den viktigaste resursen i ens liv, men inte ens det har han. Stökig relation till sin dotter, ingen stabil partner, inga syskonrelationer. Att närma sig 40 och nu inte ha ett skit utöver skulder måste kännas vidrigt. Särskilt när han ser sin bror i TV-produktioner och sitta på riktiga tillgångar i form av fastigheter, pengar och lukrativa kontrakt.

Gottar mig inte åt hans situation. Tycker mest den är djupt tragisk bara.

Skulderna hade han ju dock redan börjat rada upp innan han sa upp sig från jobbet så den biten har pågått längre
Citera
2024-10-25, 10:35
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titsdontlie
Såg när han ba gripen för misshandel. Hur vet du att han är gripen för ekonomisk brottslighet? Är det bara det du tror eller är det fakta? Visst han skattar inte ett skit, men hur vet du att det faktiskt är därför? Horunge

Lite onödiga skällsord där så egentligen vet jag inte om jag ens ska bemöda mig med ett svar.

Ekobrott var på plats vid gripandet och det tror jag inte de skulle vara annars. 1 + 1 = 2.

Det är lite grövre än att han inte skattar dessutom.
Citera
2024-10-25, 10:37
Medlem
Titsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Lite onödiga skällsord där så egentligen vet jag inte om jag ens ska bemöda mig med ett svar.

Ekobrott var på plats vid gripandet och det tror jag inte de skulle vara annars. 1 + 1 = 2.

Det är lite grövre än att han inte skattar dessutom.

Okej länka till källan där ekobrott va på plats, förutom anjos bajsvideos
Citera
2024-10-25, 10:41
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:

Jämt ska det länkas, du får väl leta reda på det som ligger ute på nätet själv.

Och inte för att jag gillar Anjo, men tror ärligt inte han skulle manipulera en sån grej.

Det är högst sannolikt att KF, polisen och EKO har samarbetat här. Socialtjänsten visste vad som skulle ske. Det är en planerad insats och verkar inte vara ett gripande för något som skett i stundens hetta.
Citera
2024-10-25, 10:54
Medlem
Citat:
Orkar du inte ta reda på det själv? Tips, gå tillbaka några sidor till gårdagen t.ex.
Citera
2024-10-25, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Börjat följa Chrippa rätt så nyligen när jag av en slump föll ner i kaninhålet. Men om jag hajat allt rätt så lämnade han ett fast arbete som svetsare för att köra all in på att skuldsätta sig upp över öronen och leka rik i några år? Ett otroligt slöseri med sitt liv ändå för som svetsare kan man ju tjäna rätt bra med pengar. Han kunde ju ägt sin bostad, rest runt lite lagom i världen och ändå internetat som hobby vid sidan av.

Man brukar ju säga att relationer är den viktigaste resursen i ens liv, men inte ens det har han. Stökig relation till sin dotter, ingen stabil partner, inga syskonrelationer. Att närma sig 40 och nu inte ha ett skit utöver skulder måste kännas vidrigt. Särskilt när han ser sin bror i TV-produktioner och sitta på riktiga tillgångar i form av fastigheter, pengar och lukrativa kontrakt.

Gottar mig inte åt hans situation. Tycker mest den är djupt tragisk bara.

Han var någorlunda normal (nåja) innan Jocke började bli ordentligt stor på Youtube och dra in en massa kosing. Sedan dess har hans livsmening varit att matcha sin storebror och riskera allt för att nå dit. Avundsjukan har drivit honom till evig skuldsättning och krossade relationer till nära och kära.

Hade han inte varit så extremt kaxig och uppkäftig mot alla som kritiserar hans livsval hade han nog kunnat åtnjuta lite sympati just nu likt den kärlek han fick i samband med häktningen och Kronobergsbreven i vintras. Istället möts han av skadeglädje, vilket inte alls är konstigt med tanke på hans extremt skrytiga och osympatiska framtoning.

Jag gottar mig inte heller åt hans situation men samtidigt lyser solen extra starkt den dagen en människa som ständigt sparkar nedåt får vad han förtjänar. Jag tror att han i grunden är en bra människa men som helt konsumerats av avundsjuka, pengahets och offermentalitet.
Citera
2024-10-25, 11:19
Avslutad
2024 har klart och tydligt bevisat att han aldrig borde ha lämnat häktet i januari.
Citera
2024-10-25, 11:25
Medlem
Barnen väntar fortfarande på sin idol.
https://ibb.co/MgQMHFt
Citera
2024-10-25, 11:34
Medlem
Är Chrippa fortfarande i förvar? Han kan höra av sig till mig så ska jag droppa en bomb om en youtuber som brukar hänga ut honom (tyvärr inte baronen) om han nu blir släppt kommande dagarna. Jag skickar mina prints i utbyte mot en förtalsanmälan mot baronen. Du får printsen före, jag litar på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in