2024-10-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
Scar
Jag menar förutom ärr och snickers eftersom ärr definitivt fanns där. Om snickers inte är den 2:a vem kan det vara
Citera
2024-10-17, 18:19
Medlem
[quote=Puffnpass|89832512]Jag menar förutom ärr och snickers eftersom ärr definitivt fanns där. Om snickers inte är den 2:a vem kan det vara[/
Tror det är ganska bekräftat att de va dom 2 skyttarna på plats. Sen har vi ju inte en förundersökning att gå efter men man kan nog utgå från att de 2 är skyttarna i detta fallet
Citera
2024-10-18, 02:16
Medlem
Goolar inte Haval ner sig själv i låten Southside?

Inget en åklagare kan jobba vidare med?
Citera
2024-10-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Scar kvar

Scar var inte klivare
Citera
2024-10-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Håller med. Den andra, förutom Dumle som han hängde med den kvällen (minns inte namnet nu) och som initialt misstänktes, lever väl också mig veterligen?

Han var me Medi och Adel, Adel hade inget med skjutningen att göra
Citera
2024-10-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Vilka? Vem klippte?

Awale, Rashidi
Citera
2024-10-22, 19:42
Medlem
Tortellis avatar
Men hur kommer det sig att ingen är dömd för detta! Polisen i Stockholm är väldigt duktiga på mord! Vet Polisen Men det håller inte i domstol? Jag tycker att det är konstigt.
Citera
2024-10-22, 19:59
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Vad skulle han ha med detta att göra menar du? Han var väl knappast med den kvällen som Einar blev skjuten?
Citera
2024-10-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Vad skulle han ha med detta att göra menar du? Han var väl knappast med den kvällen som Einar blev skjuten?

I låten ”Southside” så rappar Haval om Einar:

”Du starta' kriget med fel ort
Hur kan du springa till fel port?”
..
”Pliten smugglade luren med FaceTime
Jag såg shootern dra gunnen från waistline
Jag fick se när de poppa' han FaceTime”
..
”Men din rapp om brorsan var ful, bre
Hur kan du vara så dum?
Du rappar mycket om kulor
Jag skicka dem i din mun”
..
”Bokstavligen du blev aska
De la din kropp i en ugn””
..
”Du starta' krig, du förlora'
Det kändes bra när jag vann
Din gäri ute och horar
Jag tror hon saknar sin man”

Texten fortsätter med fler rader riktade mot Einar.
Senast redigerad av S3 2024-10-22 kl. 20:55.
Citera
2024-10-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiaMannen.
Den som vet vart horungen Scar är? Träd fram. Släckt på en sekund.

Åk till Grekland - karydallos fängelset säg att du vill besöka Ildar Galiyev.
Sen släcker du han på plats så gör du svenska samhället en tjänst !!
Skriv här när de klart så vi kan fira 💥💥
Citera
2024-10-25, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3
I låten ”Southside” så rappar Haval om Einar:

”Du starta' kriget med fel ort
Hur kan du springa till fel port?”
..
”Pliten smugglade luren med FaceTime
Jag såg shootern dra gunnen från waistline
Jag fick se när de poppa' han FaceTime”
..
”Men din rapp om brorsan var ful, bre
Hur kan du vara så dum?
Du rappar mycket om kulor
Jag skicka dem i din mun”
..
”Bokstavligen du blev aska
De la din kropp i en ugn””
..
”Du starta' krig, du förlora'
Det kändes bra när jag vann
Din gäri ute och horar
Jag tror hon saknar sin man”

Texten fortsätter med fler rader riktade mot Einar.

Att han gjort en låt och lagt diss mot Nisse betyder inte att han har med det att göra.. och oavsett, han satt när det hände
Citera
2024-10-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Att han gjort en låt och lagt diss mot Nisse betyder inte att han har med det att göra.. och oavsett, han satt när det hände

Broncovic tror du att det var Moha**ed Ras*idi och Snickers som gjorde det?

Och fråga 2.
Kan man tänka sig att det faktiskt skulle kunna vara så som Haval säger i Southside att han såg det på facetime och att någon smugglade in luren? Personligen känns det helt absurt orimligt. Någon som har erfarenhet från anstalter etc är det ens möjligt att smuggla in en telefon och prata med någon på facetime? Och många påstår dessutom att han var broke vid tidpunkten.

Vissa påstår att det var Snickers och Mariachi vilket således stämmer med att båda är döda nu, någon menade att utredningen lagts ner pga att bägge mördare vilar bland fiskarna...

Någon måste ju veta något?

I början var den drivande teorin (som många delade och hade logiska resonemang för) att detta inte hade något alls att göra med Dalen förutom att Dalen betalade. Men att Dumle goade till HH och att HH utförde. Pga att Nisse inte betalat för mordet på Dara. Så då tog de summan på honom istället för att fortsätta tjata om betalning.
Denna är mest sannolik eftersom den är rimlig och begriplig och går att förankra i verkligheten. Tex ska ju Ras*idi varit uppkopplad på en mast i området vid tidpunkten. Mordet är alldeles för professionellt för att tankarna ska föras till Dalen och definitivt inte Skarpnäck som utförare. Haval vill gärna ta på sig äran att ha gjort det och ingenting hindrar ju honom från att få clout från det om han vet att han inte hade det minsta med det att göra. Vilket bara blir löjligt. Nu var det dessutom bråk mellan Haval och den där Drippa pga att Drippa lagt ut online att det ligger stora summor på Havals huvud och vad det beror på, ingen aning. Kanske räven som vill rensa bort bland toppskiktet i Dalen eller hämmas för Einar efter räven samarbetar med Bro/fiftyy/EinarsTorpedJosefKey

Nisse gjorde många misstag. Och något som förvånade mig var hur djupt involverad han var i kriminalitet, mord etc. På låtarna lät det löjligt eftersom att han var så ung och man kunde inte tro på det, men i själva verket visade sig hans musik helt enkelt vara ett berättande om vad som hände och vilka val han gjorde...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in