2024-10-24, 13:52
Avslutad
Sigge frågar sig själv och Alex ”Påminn mig varje vi gör detta igen?” lite skämtsamt i inledningen på senaste avsnittet av Mardrömsgästen. Jag kan påminna Sigge, om han mot förmodan glömt av bankinbetalningen, men han gör detta pga den enorma summan han får från Podme. Helt ärligt så blir det bara patetiskt detta. Han vet exakt varför han gör dessa 6 avsnitt, det är enkla pengar.
Citera
2024-10-25, 00:49
Medlem
Jofs avatar
För att fortsätta analysen av Alex moral eller brist på moral.
Han drar inte slutsatser sin känsla av skam. Vilket vore rimligt. Han tar inte det steget.
Hur kommer det sig?

Samtidigt kan han reagera med stark moralisk harm gentemot andras beteende. Inte minst när det gäller förhållandet föräldrar - barn.
En förälder borde skjutas säger han i näst sista podden.
Påfallande extremt i relation till vad föräldern gjort sig skyldig till. Inte berömt sonen för hans framgång.

Är det ett uttryck för samma brist på konsekvenstänk som när han själv inte ändrar handlingar han skäms över? Exempelvis sluta koka kräftor 🦞.

Ett glapp i karaktären. Kanske rent kognitivt som vi ser hos unga — inte minst barnsoldaterna. Med den skillnaden att dom inte skäms.

Kan det vara så att Alex skamkänsla kommer EFTERÅT, när han tänker på vad han gjort. I stunden är han kanske lika skamlös som ett barn (e.g. barnsoldat)? Men av någon anledning inte leder till ånger och rättelse.
Senast redigerad av Jof 2024-10-25 kl. 01:04.
Citera
2024-10-25, 09:12
Medlem
Hur FAN kan de vara så illojala mot sina sponsorer?
Nu är det ny hundmat bara några veckor efter den första.
Lendo och samla.
Wv och Mazda.
Osv osv osv.
Vilka jävla fittor!
Citera
2024-10-25, 09:14
Medlem
Och hur många olika snus har de gjort reklam för? Tre?
Citera
2024-10-25, 09:22
Medlem
Varför plågar du dig själv genom att lyssna på massa falsk reklam?
Citera
2024-10-25, 11:09
Medlem
peterZiipens avatar
Per Holknekt bör ha varit sista avsnittet om jag förstått saken rätt. Glöm inte att avprenumerera från PodMe, ni som fixat abonnemang enbart för Mardromsgästen, så pengarna inte dras månad ut och månad in.
Citera
2024-10-26, 20:56
Medlem
Jofs avatar
Hela tiden rör dom sig mot skam.
Speciellt Alex. Det är en granne till moral. Båda tycker om att vara där.
Är det en anledning till att dom är så populära?
Speciellt när någon av dom inte låter stoppas av skammen.
Senast redigerad av Jof 2024-10-26 kl. 21:05.
Citera
2024-10-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Per Holknekt bör ha varit sista avsnittet om jag förstått saken rätt. Glöm inte att avprenumerera från PodMe, ni som fixat abonnemang enbart för Mardromsgästen, så pengarna inte dras månad ut och månad in.

Funderar på att prenumerera gratis-period för att lyssna på Alling, Sauk och Holknekt men... är det värt det ens gratis? Får man video på podme också? I och med att de har haft kameror som rullat?
Citera
2024-10-27, 13:55
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aksnevsakslegne2
Funderar på att prenumerera gratis-period för att lyssna på Alling, Sauk och Holknekt men... är det värt det ens gratis? Får man video på podme också? I och med att de har haft kameror som rullat?
Ingen video vad jag kan se. Det filmade materialet verkar enbart ha använts i marknadsföringssyfte. Podden var helt ok, men knappt bättre än ett vanligt A&S-avsnitt. Skulle inte säga att man har gått miste om något. Både Alex och Sigge var för veka. Det var sällan som de vågade säga vad de egentligen kände, och deras ursäkter var ofta pinsamt usla. Podden var bättre på pappret. Mardrömsgästen får 3 av 5 i betyg. Deras frågepodd som man kan betala för via Spotify var mycket mer underhållande i mitt tycke.

Lite kort om avsnitten:
- Holknekt var faktiskt ett trevligt och behagligt samtal. Han framstod som intelligent, jordnära, lugn och harmonisk. Han hade även bra och rimliga förklaringar till alla de gånger som Alex och Sigge "gjort narr" av honom.

- Sauk var också ett relativt lugnt samtal, skillnaden här var dock att A&S satt på helspänn. De valde sina ord väl, och spelade inte ens upp gamla klipp. A&S satt mest och smörade för Sauk.

- Alling var det hetsigaste avsnittet av alla 6. Förmodligen den enda gästen som gick ifrån poddisnpelningen lika upprörd innan som efter.
Citera
2024-10-27, 23:45
Avslutad
Citat:
Ingen video vad jag kan se. Det filmade materialet verkar enbart ha använts i marknadsföringssyfte. Podden var helt ok, men knappt bättre än ett vanligt A&S-avsnitt. Skulle inte säga att man har gått miste om något. Både Alex och Sigge var för veka. Det var sällan som de vågade säga vad de egentligen kände, och deras ursäkter var ofta pinsamt usla. Podden var bättre på pappret. Mardrömsgästen får 3 av 5 i betyg. Deras frågepodd som man kan betala för via Spotify var mycket mer underhållande i mitt tycke.

Lite kort om avsnitten:
- Holknekt var faktiskt ett trevligt och behagligt samtal. Han framstod som intelligent, jordnära, lugn och harmonisk. Han hade även bra och rimliga förklaringar till alla de gånger som Alex och Sigge "gjort narr" av honom.

- Sauk var också ett relativt lugnt samtal, skillnaden här var dock att A&S satt på helspänn. De valde sina ord väl, och spelade inte ens upp gamla klipp. A&S satt mest och smörade för Sauk.

- Alling var det hetsigaste avsnittet av alla 6. Förmodligen den enda gästen som gick ifrån poddisnpelningen lika upprörd innan som efter.

Går deras frågepodd fortfarande? Var inte det typ ett engångs avsnitt?
Citera
2024-10-27, 23:58
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Går deras frågepodd fortfarande? Var inte det typ ett engångs avsnitt?
Var bara ett avsnitt (tror jag). Nämnde den bara för att det var deras senaste sidoprojekt i poddform, utöver Marddrömgästen.
Citera
2024-10-28, 00:08
Medlem
Citat:

Lite kort om avsnitten:

Tack för ditt fördjupande svar! Då kommer jag skippa det ändå, synd att det inte gick helt i mål med ett ganska spänannde koncept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in