Citat:
Ursprungligen postat av
gart
Hur många veckor åt du noll kolhydrater?
Och vad, mer specifikt, åt/drack du under den tiden? Vilka matvaror?
Jag åt mycket 90/10 köttfärs, och alla sorters gräsbetat kött jag kunde hitta och hade råd med. De fetaste sorterna jag kunde hitta naturligtvis. Mycket ägg. Stekte allt med gräsbetat smör . Inga mejerier förutom smör, har aldrig funkat för mig.
Var Carnivore I runt ett halvår, gick upp mycket i vikt men alla gudarna säger ju att man ska vara det i minst 3 månader så att kroppen kan "resetta" sig

Gick upp runt 10KG fett trots att jag tränar väldigt mycket. Mycket fet mat är väldigt gott och beroendeframkallande....
Var KETO nästan 2 år innan dess med fortfarande mycket fett och fet kött men kunde någorlunda hålla vikten eftersom jag fyllde upp med VÄLDIGT många kalorifattiga grönsaker. Runt 20-50 gram max kolhydrater under keto tiden och så nära noll man kan komma under carnivore tiden. Förutom det minimala som finns i ägg och kött. Åt aldrig skräp nu eller under keto/carnivore. Endast wholefood.
Kalorier in och ut är det enda som räknas min vän! Relevansen mellan att äta träd och mat är noll och jag hörde och köpte även dessa "argument" från Youtube gudarna back in the day