2024-10-24, 23:55
Medlem
Fy fan SVT, plocka bort Elsa ur programmet och ge Adam någon form av ersättning för lidandet dom utsatt honom för. Jag blir upprörd över hur dom kan låta någon brytas ner framför kameran och sedan sända det. Elsa har ju uppenbart någon form av personlighetsstörning. Narcissism, gaslighting. Hennes beteende bryter sakta ner Adam. Han blir mer och mer osäker. Det är därför han upplevs som obegriplig, snurrar till sina resonemang, för att Elsa bemöter honom offensivt vad han än säger. Han blir osäker på hur han ska uttrycka sig. Det gränsar till psykologisk misshandel. Helt vansinnigt att experterna matchar ett sånt par. Om dom är experter måste dom förstått hur Elsa är som person. Hon rent av elak och har noll självinsikt. Tragiskt när man är 27. Hon måste levt i en bubbla av lika naiva och bekräftande tjejkompisar ett helt liv. Hade en kille betett sig som Elsa hade moben varit efter honom. Det enda bra med att hon synts i programmet är att andra killar kanske fattar att dom ska akta sig för henne. Och jag är ändå tjej som skriver detta. Men jag känner väl igen mig för varit i liknade relationer när jag var yngre. Gör ont i magen att se. Spring Adam!
Citera
2024-10-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmejan1234
Fy fan SVT, plocka bort Elsa ur programmet och ge Adam någon form av ersättning för lidandet dom utsatt honom för. Jag blir upprörd över hur dom kan låta någon brytas ner framför kameran och sedan sända det. Elsa har ju uppenbart någon form av personlighetsstörning. Narcissism, gaslighting. Hennes beteende bryter sakta ner Adam. Han blir mer och mer osäker. Det är därför han upplevs som obegriplig, snurrar till sina resonemang, för att Elsa bemöter honom offensivt vad han än säger. Han blir osäker på hur han ska uttrycka sig. Det gränsar till psykologisk misshandel. Helt vansinnigt att experterna matchar ett sånt par. Om dom är experter måste dom förstått hur Elsa är som person. Hon rent av elak och har noll självinsikt. Tragiskt när man är 27. Hon måste levt i en bubbla av lika naiva och bekräftande tjejkompisar ett helt liv. Hade en kille betett sig som Elsa hade moben varit efter honom. Det enda bra med att hon synts i programmet är att andra killar kanske fattar att dom ska akta sig för henne. Och jag är ändå tjej som skriver detta. Men jag känner väl igen mig för varit i liknade relationer när jag var yngre. Gör ont i magen att se. Spring Adam!

Det skulle inte förvåna mig om Elsa är alkis eller har något annat missbruksproblem som hon döljer väl för sina närmaste.

Jag undrar varför inte hennes föräldrar och syskon inte stoppat henne eller avrått henne från medverkan. De känner ju henne så väl. Inte ens systern som var med i dagens avsnitt dolde ju att Elsa har väldigt svåra problematiska sidor. Eller trodde de att Elsa skulle få snabb-terapi genom att vara med i programmet? Är det kanske därför folk söker?
Citera
2024-10-25, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Den gode Hector har nog tröttnat.
Magnus visade sig alltså vara en skitnödig jävel. Det kunde man kanske väntat sig av en groomad sosse...

Nå, Hector står nog ut. Men det ÄR jävligt jobbigt med folk som måste prinsess-skita. Intressant att baletthoppan Hector var mycket mer chill med det primitiva livet.
Citera
2024-10-25, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Elsa är väl en typisk sån där tjej som svarar "allätare" när man frågar efter hennes favoritmusik.

Noll djup.
Haha, klockrent antagande.
Citera
2024-10-25, 00:19
Medlem
Borde vi inte prata lite mer om Selmas moment på hotellet? Plötsligt uppstod en glipa i hennes flams-pansar! Och hon blev en riktig människa för en stund. Jag hoppas att Andreas vågar lirka in kniven i glappet och vrida till. Annars lär de aldrig komma nära på allvar.

Vad tror ni att Selma går och bär på?
Citera
2024-10-25, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Har skäggbögen bajs-fobi?

Ja. Men vem fan vill gå på nån äcklig "miljötoalett" utan tillgång till rinnande vatten när man är på bröllopsresa? Tycker det är fullt förståeligt att han känner sig obekväm när han ska skita. Fattar inte att folk utsätter sig frivilligt.
Citera
2024-10-25, 00:25
Medlem
Sannolikt har man klippt det på så sätt att Elsa framstår så som folk skriver härinne, hon är nog en härligare tjej egentligen.
Citera
2024-10-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Sannolikt har man klippt det på så sätt att Elsa framstår så som folk skriver härinne, hon är nog en härligare tjej egentligen.

Omöjligt. Tror du att normal människa håller på som hon gör?
Citera
2024-10-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Omöjligt. Tror du att normal människa håller på som hon gör?

Tror du att hon håller på så hela tiden? Man klipper för att det ska bli drama för tittarna.
Citera
2024-10-25, 00:35
Medlem
dialektikers avatar
Jag är glad över att jag orkar tröska mig igenom lite av denna säsong.
Elsa = kylig, ytlig och tonåring (fota alla måltider, är hon bombad?) Lycklig över att höra att hon ser rik ut.
USCH och tvi vilken osympatisk människa.
Hur kan han ens överväga att fortsätta att umgås med henne en kvart?
Citera
2024-10-25, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Tror du att hon håller på så hela tiden? Man klipper för att det ska bli drama för tittarna.

Om man är sund person så beter man sig inte en enda sekund som hon. Varför tror du vissa delttagare i dokusåpor aldrig visas få utbrott? Jo för att de inte får utbrott. Elsa behöver inte fulklippas, bara att låta kameran gå ju.
Citera
2024-10-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Borde vi inte prata lite mer om Selmas moment på hotellet? Plötsligt uppstod en glipa i hennes flams-pansar! Och hon blev en riktig människa för en stund. Jag hoppas att Andreas vågar lirka in kniven i glappet och vrida till. Annars lär de aldrig komma nära på allvar.

Vad tror ni att Selma går och bär på?

Hon har kanske dålig självkänsla och hög ångestnivå som hon döljer genom att alltid springa runt, hoppa och skratta och skämta. När hon möter allvar, när någon försöker skapa känslomässig kontakt så ökar ångestnivån till outhålliga nivåer för henne och hon stänger av. Jag gissar bara.

Hennes slarv med tider tyder på social oförmåga, ren ohövlighet och cynism, hon vet att folk alltid väntar på henne. Hon verkar både totalt ouppfostrad och ha väldigt dålig social träning (får panik när brudgummen i röstmeddelandet föreslår middag med vin). Hennes nedbajsade hem (kaninen) tyder ju också på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in