2024-10-24, 22:11
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittsmcgee
Lite förvånande ändå att Adam, som är utbildad jurist, är så otroligt dålig på att formulera sig.

Otroligt sant. Mycket av hans tankar som han försöker få ur sig är helt obegripliga. Jurist innebär ju mycket, men att han skulle arbeta som advokat känns ju inte så troligt.
Citera
2024-10-24, 22:24
Medlem
Jävlar, är lite shell-chocked efter att ha zappat in mot slutet av programmet. Va fan hände? Elsa låste sig helt och Adam pudlar för att han är rädd för hur han ska framstå. Och jag får fan ptsd från tidigare relationer med brudar som Elsa.
Citera
2024-10-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det låter som Rosanna förra året. Är hon värre än Rosanna och Carro? Och Lina? Socionom-kvinnan i stugan? Eva?
Är hon på den nivån?

Sen, nån annan skrev att hon är högutbildad. Är hon det?? Vad har hon för utbildning?
Det står att hon är ”konsult”. I vad?

På tal om nåt helt annat, tror inte att jag hade tyckt att Ninni och Andreas var tråkiga. Jag tänker sträckkolla på hela serien om några veckor bara för att se dem.
Hon är förresten oerhört söt.

Har inte sett förra åren så vet Inte. Du får kika och bilda egen uppfattning. Speciellt avsnitt 3 eller vad det var ikväll var ju hemskt

Men ja Ninni och han Andreas är ju jättesöta, tråkiga kanske vissa tycker men asså de är bedårande. Vill så väl och uppskattar varandra sååå mycket (dvs tycker inte att den andre är tråkig eller mesig eller så) fint att se! Det handlar ju ändå om matchningar.
Citera
2024-10-24, 22:25
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
HAHA, NPC-paret var bästa namnet. Vill lägga på Oblivion-musiken varje gång de är i bild.
Haha, exakt det där med Oblivion-musiken tänkte jag på nu i senaste avsnittet. Någon borde klippa in musiken och göra ett montage.
Citera
2024-10-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolkomAnnor
Tydligt exempel på gaslightning. Hon får det att se ut som att han är dum, medan han egentligen bara försökte uttrycka ett behov som hon själv gjort vid flera tillfällen.

Ja men precis, det vet det som var så obehagligt! Och hur avsnittet slutade. Jag kände fan: det här är inte okej. Nån måste måste typ… ingripa, haha. Nej men lite så
Citera
2024-10-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyralampor
Exakt så. Därför förstorar hon den här konflikten. Hon har "äntligen" något "konkret" (och icke-ytligt) att kunna bli avvisande över.

Precis, hon har heller inte mycket att förlora i att gå in i en konflikt.
Citera
2024-10-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Nej, hon sa att alla som har konto på Flashback är galningar.

För att några skrivit om henne i negativa ordalag. Jag har läst/skrivit på Flashback i många år och märkt att stor del medlemmar senaste åren är supervänster. Märks i aktuella brott och även i tv-forumen. Förr var det 90% "rassefascistbyggabomberknarkavilt"-folk men många som inte är insatta tror att klientelet fortfarande ser ut så. Förutom id-vänsterhjonen och rasisterna finns massor av vanliga och sunda medlemmar.
Citera
2024-10-24, 22:32
Medlem
Elsa! Varför sökte du till detta programmet? Och varför behandlar du Adam som en fläck på väggen?

Det är så jobbigt att se Elsa och Adam.
Citera
2024-10-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolkomAnnor
Tydligt exempel på gaslightning. Hon får det att se ut som att han är dum, medan han egentligen bara försökte uttrycka ett behov som hon själv gjort vid flera tillfällen.

Och måste bara svara igen, det som är så irriterande och fel (!) är att hon vänder allt rimligt han försöker förklara till något elakt å fel och ”fel på honom, hur kan han göra så, hemska honom, förstör hela hennes dag” osv. Hon väljer att tolka allt helt fel. Å har en extremt starkt självisk självsyn eller vad man säger. Ja det framgår nog för de flesta som sett senaste avsnittet Adam blir osäker och får dåligt samvete…. Hon eldar på det…

Usch, jag blir jätteledsen.
Citera
2024-10-24, 22:35
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Otroligt sant. Mycket av hans tankar som han försöker få ur sig är helt obegripliga. Jurist innebär ju mycket, men att han skulle arbeta som advokat känns ju inte så troligt.
Är ni tröga eller? för mig var det glasklart vad han ville ha sagt vid båda tillfällena, att när han ställer frågor så ger hon inga informativa svar till honom, så varför ska han ställa frågor och försöka lära känna henne undrar han (även om han inte kan förstå det själv eller är rädd för att hon ska bli pissed om han säger det rakt ut)

Han frågar om favoritlåt, han får ingen svar, sedan det andra exemplet
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Adam du är en man som inte ställer motfrågor till mig
Varför blev du deprimerad?
Det vill jag nog inte prata om (inför kameran)
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-24 kl. 22:39.
Citera
2024-10-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Är ni tröga eller, för mig var det glasklart vad han ville ha sagt vid båda tillfällena, att när han ställer frågor så ger hon inga informativa svar till honom, så varför ska han ställa frågor och försöka lära känna henne undrar han (även om han inte kan förstå det själv)

Han frågar om favoritlåt, han får ingen svar, sedan det andra exemplet

Men precis han ville bara ge ett exempel på tillfällen då han t e ställer frågor men hon inte svarar å kanske inte tänker på ett han ställer frågor om henne, eftersom hon påstod att han aldrig ställer frågor om henne (när han gör det…)

För mig var det solklart men tyvärr tolkade hon det som en stor attack på hela henne ”gör du en grej av att jag inte hade ett svar på din fråga, fy fan vad sjukt!!! Du har förstört hela min dag! Du är ju sjuk!”
😩
Citera
2024-10-24, 22:41
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Elsa är väl en typisk sån där tjej som svarar "allätare" när man frågar efter hennes favoritmusik.

Noll djup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in