Hon har noll självinsikt, tragiskt att se. Han vill ha ett samtal, men hon fattar ingenting. Hon är på fel nivå. Han är mogen och insiktsfull, hon är bara barnslig och vill vara influencer. Otroligt.
Är det såna tjänster hon säljer som ”konsult” eller?
När Adam tog upp afterski-frågan some ty exempel på frågor han ställer till henne (eftersom hon anklagat honom för att inte ställa några frågor) och hon flippar och helt dumförklarar honom. Jag tycker det var så trist att se. ”Du förstörde hela afterskin för mig nu”… alltså Adam tog ju inte upp det som att hennes svar inte var något fel utan just för att ge exempel på att det är såna typer av frågor som han ställer.
Hon ligger och anklagar honom länge för att bete sig dåligt och förstöra och att han säger dumma saker och han tvingas instämma i att han hanterat det dåligt, så manipulativt. Eller gaslighting. Eller så fattar hon bara verkligen inte vad han menar öht men då är det verkligen ett tecken på att dessa människor är så olika eller har så olika intelligensnivå eller whatever.
Hoppas någon terapeut kan hjälpa dem, Elsa verkar ju inte må bra och jag mår faktiskt dåligt för Adam. Tror det här kommer knäcka hans självkänsla…
Tydligt exempel på gaslightning. Hon får det att se ut som att han är dum, medan han egentligen bara försökte uttrycka ett behov som hon själv gjort vid flera tillfällen.
Elsa finner inte Adam fysiskt attraktiv. Därför blir hon romantiskt ointresserad av honom. Han borde backa helt, men inte helt lätt alltid. Slutar aldrig bra att söka en otillgänglig persons bekräftelse.
Känns inte som detta är första gången liknande situationer uppstått i GVFÖ.. bra tv?
Ja hon gör det inte lätt för honom... Första dagen var väl bra för dom. Men sen spårar det ur när hennes stora ohanterade bagage kommer fram med ångest och osäkerhet kring allt. Hon nästan stöter ifrån allting. Man kan undra vad det där kommer ifrån från början.. Sökande till hemmet som en bebis och starkt behov av trygghet.
Så vad kan Adam egentligen göra. Onekligen ser dynamiken svår ut, Adam reagerar som jag förväntar mig, med osäkerhet och försöker närma sig på något sätt. Men ju mer han gör det desto värre blir det.. Han måste egentligen stå upp för sig själv och sina behov. Knepigt sätt att börja på.
Afterskin gav hopp. Dom hamnade i lite balans. Men återigen när en konflikt uppstår, tappar Adam orden och beskyller sig själv istället för att stå upp för sig själv och vad han menar. Men med det sagt gör inte Elsa det lätt för honom som går i total försvar så fort hon får någon kritik mot sig. Obalansen är enorm och går att ta på nästan.
Spännande hur detta ska sluta.
Jag håller också med om att de är uppenbart att Elsa också inte finner kanske Adam fysiskt Attraktiv som gör saken värre.
Elsa finner inte Adam fysiskt attraktiv. Därför blir hon romantiskt ointresserad av honom. Han borde backa helt, men inte helt lätt alltid. Slutar aldrig bra att söka en otillgänglig persons bekräftelse.
Exakt så. Därför förstorar hon den här konflikten. Hon har "äntligen" något "konkret" (och icke-ytligt) att kunna bli avvisande över.
ja, att Elsa blev uttagen var inte sjysst mot vare sig henne själv eller Adam. Jag undrar om inte Elsa fortfarande har en obehandlad depression. Eller något annat trauma/jobbigt som hon antyder hände henne under de två terminer hon läste ekonomprogrammet i Halmstad. Hon skulle aldrig ha blivit uttagen till programmet!
Det kommer tyvärr bli Adam som blir syndabocken för Elsas mående, det kommer att bli han som ska anpassa sig och som får skulden för att allt.
Selma borde inte heller ha blivit uttagen. Programmet handlar ju om att utvecklas i en relation, ja tom i ett äktenskap med en främling men hon klarar inte av ett allvarligt samtal som bygger på emotionell kontakt. Det här märks direkt i en casting eller samtal med psykolog. Men i vanlig ordning tar de med en så trasig/omogen/underutvecklad person.
Stackars Andreas när hon flamsar och skrattar sig igenom kärleksakten.
Selma är otroligt motbjudande, ser alltid ovårdad ut och uppför sig som en förpubertal unge och klär sig därefter också.
Det blir Selma som styr nivån på den relationen. Allt kommer att vara bra så länge Selma får flamsa och fåna sig, vi får hoppas att Andreas inte har mer behov än så. Någon känslomässig connection kommer han aldrig att få från henne. Hon är typen som fnissar sig igenom en begravning.
Castingen och ”experterna” har verkligen lyckats i år igen!
Tittat klart....fy helvete vilken manipulativ sopa den där Elsa är...
Första gången jag verkligen känner avsmak över en av deltagarna i GVFÖ...Elsa, kvinnan som satt i system att knäcka en man inför kameran. Tror hon har stora behov av att dissa en man...
Det låter som Rosanna förra året. Är hon värre än Rosanna och Carro? Och Lina? Socionom-kvinnan i stugan? Eva?
Är hon på den nivån?
Sen, nån annan skrev att hon är högutbildad. Är hon det?? Vad har hon för utbildning?
Det står att hon är ”konsult”. I vad?
På tal om nåt helt annat, tror inte att jag hade tyckt att Ninni och Andreas var tråkiga. Jag tänker sträckkolla på hela serien om några veckor bara för att se dem.
Hon är förresten oerhört söt.
Elsa säger att hon ekonom.
Hon känns inte lika hemsk som Rosanna för hon var vidrig. Men hon är i nivå med Lina och Carro och det kommer nog märkas alltmer ju längre programmet håller på. Adam borde bryta nu, för han har inte en chans, och för att inte bli skadad av Elsa och ”experterna”.