Citat:
Ursprungligen postat av
Zorrkan
Då går vi på vad som presterats på SHL-is av den här kärnan i truppen. Rödin, Larsson, Bertilsson, Söderström, Scott och Ölund med all deras talang och hockeykunnande var med och cementerade Brynäs i SHLs botten under deras senaste SHL-säsonger. Det är vad som presterades på isen och vad resultatet blev.
5 av dessa var dessutom med och spelade ner Brynäs, det är vad som presterades på isen och vad resultatet blev.
Det är väl mer relevant än att man vann hockeyallsvenskan med 5 ggr mer pengar än konkurrenterna. Det är vad som presterades i SHL sist när de hade samma förutsättningar som de andra lagen.
Så går vi efter den måttstocken så drattar ni ur igen då?
Det tror jag kanske inte, men att det här är ett topplag baserat på de fem första matcherna är verkligen en svag analys, SHL spelas över 52 omgångar och att Brynäs skulle vara ikapp lagen man var 30-40 poäng efter under sin senaste SHL-sejour tror jag inte.
Däremot tror jag att man är bättre än då, men inte mycket bättre.
Brynäs kommer tillhöra botten 5-6 och skulle man komma 9-10 är det en riktigt bra säsong.
Fortfarande säker på den analysen? Visst är Brynäs på lite ostadiga ben, men de ligger just nu tvåa i tabellen och match för match hittar man mer lugn, det är en ganska stor uppsättning som inte lirat med varandra tidigare, så låter man det här mogna kommer resultaten hålla i sig men på stadigare ben.
Slutspel är jag övertygad om att det blir, men där kan det finnas risk att man ryker rätt snabbt. Det tar ett år till innan Brynäs är redo för att slåss om toppen, men däremot tycker jag att dina slutsatser missar mål med rätt stor marginal.
Dock står dom inför risken att sluta bli underskattade, och kommer garanterat möta på hårdare motstånd i takt med att laget hittar mer storkukslugn