2024-10-24, 13:14
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Det var en helt perfekt tackling, Hrivik agerar som en junior i situationen. Lever ni kvar i Hellkvists resonemang att man inte får tackla dyra importer?
En chargingutvisning ska ådömas den spelare som åker på, hoppar in i eller som tacklar
en motståndare onödigt hårt på något sätt.
Med onödigt hård tackling menas en spelare som närmat sig en motståndare i hög
hastighet och som ett resultat av detta tacklar en motståndare på ett våldsamt sätt. En
charging kan ske in i sargen, in i målburen eller på öppen is.

Förr i tiden var det tre skär som gällde, mer godtyckligt idag. Men det är väldigt hög hastighet och det sker "på ett våldsamt sätt". Dessutom ser han siffrorna lång väg. Kul när det smäller på men tyvärr inte enligt reglerna.

Den på Cehlarik var det inget fel på. Korrekt utförd tackling.
2024-10-24, 13:28
Medlem
Bartman777s avatar
Kärringregler.
"Onödigt hårt", "hög hastighet"? Vad är det för muppiga formuleringar?

Jag ser inget problem i att tackla hårt, i sig. Det beror väl snarare på hur man tacklar isåfall, om man använder en armbåge tex, eller något annat.

Och hög hastighet... ja, hela sporten går ju på tok för fort idag, så då kan vi ju skippa tacklingar helt då och göra om skiten till bandy.

Nej, jag blir så förbannat less på hockeyns utveckling.

RIP.
2024-10-24, 14:35
Medlem
MitchRapps avatar
Ni ser väl mängden hjärnskakningar, andra skador och problem. Fattar vem som helst att tacklingar måste begränsas och anpassas, på något sätt.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-10-24 kl. 14:57.
2024-10-24, 14:44
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Kärringregler.
Helt enig. Vad betyder det ens? Hur avgör man vad som är "onödigt"? Att tackla sönder Joel Lundqvist är aldrig onödigt t.ex.

Oavsett borde denna räknas inom definitionen. Annars vet jag inte vad regeln är till för.
2024-10-24, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Kärringregler.

Jag ser inget problem i att tackla hårt, i sig. Det beror väl snarare på hur man tacklar isåfall, om man använder en armbåge tex, eller något annat.

Och hög hastighet... ja, hela sporten går ju på tok för fort idag, så då kan vi ju skippa tacklingar helt då och göra om skiten till bandy.

Nej, jag blir så förbannat less på hockeyns utveckling.

RIP.
Onödigt hårt 😂
Nu förstår man varför Växjö vinner guld.
Hade riktigt hockey tillåtits så hade damerna ifrån Sveriges golvbrunn redan varit begravda.

Trodde aldrig att jag någonsin skulle sakna tex en tuggummi tuggande Tommy Sjödin.
Eller Robert Nordmark (en fitta dock), Bert Robertsson, stor fittan Mats Lusth eller tjockis Leif Carlsson.
2024-10-24, 21:31
Medlem
https://x.com/19trettio2/status/1849499201698197657?s=46&t=_3zDCcS3iSI5lWsRuz-PrQ

Har vi nästa 5k in till DN från Andreas Johnson.
Fanns ifs ett urval från både han och brorsan under kvällens match som både domarna och samtliga sixfingers på läktaren inte såg igenom.
2024-10-24, 22:13
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Då går vi på vad som presterats på SHL-is av den här kärnan i truppen. Rödin, Larsson, Bertilsson, Söderström, Scott och Ölund med all deras talang och hockeykunnande var med och cementerade Brynäs i SHLs botten under deras senaste SHL-säsonger. Det är vad som presterades på isen och vad resultatet blev.

5 av dessa var dessutom med och spelade ner Brynäs, det är vad som presterades på isen och vad resultatet blev.

Det är väl mer relevant än att man vann hockeyallsvenskan med 5 ggr mer pengar än konkurrenterna. Det är vad som presterades i SHL sist när de hade samma förutsättningar som de andra lagen.

Så går vi efter den måttstocken så drattar ni ur igen då?

Det tror jag kanske inte, men att det här är ett topplag baserat på de fem första matcherna är verkligen en svag analys, SHL spelas över 52 omgångar och att Brynäs skulle vara ikapp lagen man var 30-40 poäng efter under sin senaste SHL-sejour tror jag inte.

Däremot tror jag att man är bättre än då, men inte mycket bättre.

Brynäs kommer tillhöra botten 5-6 och skulle man komma 9-10 är det en riktigt bra säsong.

Fortfarande säker på den analysen? Visst är Brynäs på lite ostadiga ben, men de ligger just nu tvåa i tabellen och match för match hittar man mer lugn, det är en ganska stor uppsättning som inte lirat med varandra tidigare, så låter man det här mogna kommer resultaten hålla i sig men på stadigare ben.

Slutspel är jag övertygad om att det blir, men där kan det finnas risk att man ryker rätt snabbt. Det tar ett år till innan Brynäs är redo för att slåss om toppen, men däremot tycker jag att dina slutsatser missar mål med rätt stor marginal.

Dock står dom inför risken att sluta bli underskattade, och kommer garanterat möta på hårdare motstånd i takt med att laget hittar mer storkukslugn
2024-10-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Fortfarande säker på den analysen? Visst är Brynäs på lite ostadiga ben, men de ligger just nu tvåa i tabellen och match för match hittar man mer lugn, det är en ganska stor uppsättning som inte lirat med varandra tidigare, så låter man det här mogna kommer resultaten hålla i sig men på stadigare ben.

Slutspel är jag övertygad om att det blir, men där kan det finnas risk att man ryker rätt snabbt. Det tar ett år till innan Brynäs är redo för att slåss om toppen, men däremot tycker jag att dina slutsatser missar mål med rätt stor marginal.

Dock står dom inför risken att sluta bli underskattade, och kommer garanterat möta på hårdare motstånd i takt med att laget hittar mer storkukslugn
De har absolut överraskat mig och är bättre än vad jag trodde så här långt. Men det är 80% av serien kvar och många lag trampar lite vatten. Allt annat än nedflyttning och ingemansland är jättebra.
2024-10-24, 22:32
Moderator
vfs avatar
Citat:
https://x.com/19trettio2/status/1849499201698197657?s=46&t=_3zDCcS3iSI5lWsRuz-PrQ

Fanns ifs ett urval från både han och brorsan under kvällens match som både domarna och samtliga sixfingers på läktaren inte såg igenom.

Det var inte snyggt. Måste bli åtgärd på den. Synd att det aldrig blir avstängning.
2024-10-24, 22:36
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:

Färjestad spelade som vanligt sin jävla ryggsäckshockey. Borde byta ut boll och klubb mot holding och interference i klubbnamnet. Men bara för att inge Skellefteåspelare börjar trampa vatten vid varje holding vid sargerna så ser ingen domare det.
2024-10-24, 22:38
Medlem
perry2s avatar
Färjestads Goalkeeping e nr 13 i ligan...bara MoDo e sämre
2024-10-24, 22:40
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Andreas Johnsson har inga skamkänslor i kroppen...precis som Pudas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in