2024-09-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Så att ni säljer slut på platserna i slutspelet gör att ni bör öka kapaciteten på arenan med 50%?

Finns som sagt många andra lag med betydligt högre beläggningsgrad. Och tror inte alla är ute och cyklar med alldeles för små arenor.
Från SHL artikeln tidigare i år. Ganska tydligt vilka lag som borde fundera på att bygga ut på riktigt.
Tja eftersom ca 50% av matcherna hade sålt över 20 000 biljetter så är det väl inte fel, eller vad menar du?
Slutspelet hade kunnat sälja längt över 20 000 platser, senast gick alla matcher inom en timma....

Sedan används ju arena till en rad världsartister som skulle bra mer än vad arena tar in i dag.

Vadå många andra arenor??? Frölunda är det lag i Sverige som har mest fans, ca 30% fler än 2an DIF...
2024-09-23, 22:14
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Tja eftersom ca 50% av matcherna hade sålt över 20 000 biljetter så är det väl inte fel, eller vad menar du?
Slutspelet hade kunnat sälja längt över 20 000 platser, senast gick alla matcher inom en timma....
Nyss sa du att det var slutsålt 10 matcher i grundserien + 7 i slutspelet. Frölunda spelade totalt 66 matcher i SHL förra säsongen. Hur är det ens nära 50%?

Citat:
Vadå många andra arenor??? Frölunda är det lag i Sverige som har mest fans, ca 30% fler än 2an DIF...
Som sagt, många andra klubbar är MYCKET bättre än frölunda på att fylla sina arenor. Lagen jag postade som ligger i topp har visserligen bara ungefär hälften så stora arenor däremot.

Luleå t.ex fyller sin arena i princip varje match, enligt siffrorna från SHL. 99.8%.

Lovar du gnäller på Västlänken också och tycker det är viktigare att kommundopa Frölunda , blir extra komiskt när du har helt sjuka förväntningar på en ny arena. Får man in typ 10k i Frölundaborg och fyller den varje match hade det nog funkat bra för Frölunda.
Senast redigerad av Dirty. 2024-09-23 kl. 22:23.
2024-09-23, 22:45
Medlem
Citat:
Nyss sa du att det var slutsålt 10 matcher i grundserien + 7 i slutspelet. Frölunda spelade totalt 66 matcher i SHL förra säsongen. Hur är det ens nära 50%?

Som sagt, många andra klubbar är MYCKET bättre än frölunda på att fylla sina arenor. Lagen jag postade som ligger i topp har visserligen bara ungefär hälften så stora arenor däremot.

Luleå t.ex fyller sin arena i princip varje match, enligt siffrorna från SHL. 99.8%.

Lovar du gnäller på Västlänken också och tycker det är viktigare att kommundopa Frölunda , blir extra komiskt när du har helt sjuka förväntningar på en ny arena. Får man in typ 10k i Frölundaborg och fyller den varje match hade det nog funkat bra för Frölunda.
Nu vet jag inte hur det är med huvudräkningen men jag antar att du är Lule-fan och ni är ju kända för att vara det mest korkade fansen i landet...
Alltså 26+7 matcher förra säsongen var hemmamatcher, 10+7 var slutsålda vilket blir en bit över 50%...

Vad menar du med kommundopa??? GBG:s kommun betalar inte Frölunda en krona i bidrag! Däremot drar dom in högsta hyran i SHL för ett lag, så lägg av för fan!
2024-09-23, 22:48
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Nu vet jag inte hur det är med huvudräkningen men jag antar att du är Lule-fan och ni är ju kända för att vara det mest korkade fansen i landet...
Alltså 26+7 matcher förra säsongen var hemmamatcher, 10+7 var slutsålda vilket blir en bit över 50%...

Vad menar du med kommundopa??? GBG:s kommun betalar inte Frölunda en krona i bidrag! Däremot drar dom in högsta hyran i SHL för ett lag, så lägg av för fan!
Ah fan, där gjorde jag bort mig Tänkte inte på att bara hälften var hemmamatcher.

Näe, de gör inte de i dagsläget kanske. Men du skriker som ett litet barn om att få lite kommundoping.
2024-09-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ah fan, där gjorde jag bort mig Tänkte inte på att bara hälften var hemmamatcher.

Näe, de gör inte de i dagsläget kanske. Men du skriker som ett litet barn om att få lite kommundoping.
Men varför dillar du om kommundoping. när du inte har en aning om att Frölunda får 0 kr av GBG:s kommun???
Har själv haft min son i föreningen under U16 elit och J18 eliit och då fått en bra insyn i Frölundas inre.
2024-09-23, 22:55
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Men varför dillar du om kommundoping. när du inte har en aning om att Frölunda får 0 kr av GBG:s kommun???
Har själv haft min son i föreningen under U16 elit och J18 eliit och då fått en bra insyn i Frölundas inre.
Du vill uppenbarligen ha en enorm arena centralt i Göteborg för en spottstyver. Vi pratar om i särklass den största hockeyarenan i Sverige.
2024-09-24, 02:23
Medlem
Citat:
Du vill uppenbarligen ha en enorm arena centralt i Göteborg för en spottstyver. Vi pratar om i särklass den största hockeyarenan i Sverige.
Jag???
Frölunda vill ha det då det kan dra över 20 000 till en del matcher samt det flesta i slutspelet...
2024-09-24, 07:05
Medlem
Gvasalias avatar
Citat:
Varför måste man hålla på samma lag i olika sporter???
Frölunda HC har för övrigt bara ishockey och inga fotbollslag....
Du är kanske ny inom området supporterskap, det noterar jag. Men det är lite som att vara troende och tro på flera gudar. Man gör det helt enkelt inte.
2024-09-24, 07:37
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Jag???
Frölunda vill ha det då det kan dra över 20 000 till en del matcher samt det flesta i slutspelet...
Fast det spelar ju ingen roll ifall det kommer så många ifall Frölunda inte får ta del av pengarna på ett bättre sätt? Ifall dom investerar i sig själva istället för att låta staden styra så får dom mer kring försäljning och all intäkter som kommer kring matcherna själva.

.. och sån jävla stämning i Scandinavium är det ju knappast att man behöver ha 8000 platser till.
8000 till som sjunger Sweet Caroline och jublar när fyrverkerierna går av..
2024-09-24, 08:53
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Karma för Zaar. Han skulle aldrig ha tacklat Pudas.
Zaar borta hela säsongen. Tufft för Rögle att få en sådan skada på sin bästa forward i första matchen. Även Everberg skadad snackas det om. Nu måste skåningarna värva om dom ska ha någonting framåt.
Senast redigerad av J.R. 2024-09-24 kl. 08:59.
2024-09-24, 09:06
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Zaar borta hela säsongen. Tufft för Rögle att få en sådan skada på sin bästa forward i första matchen. Även Everberg skadad snackas det om. Nu måste skåningarna värva om dom ska ha någonting framåt.

"Problemet" är väl att dom tvingas bära Zaars kostnad tills försäkringen kickar in och Everberg borde kunna vara tillbaka relativt snabbt med brutet finger. Tycker truppen är såpass bra att dom inte behöver få panik än på samma sätt som HV över OFM.
2024-09-24, 10:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Bröt Zaar tummetotten i matchen mot IKO? Jag såg matchen och har inget minne av att han skadade sig. Tungt avbräck, i alla fall.

Edit: Ajdå, tummen på Everberg och finger på Zaar.
Senast redigerad av Blot-Sven 2024-09-24 kl. 10:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in