2024-10-24, 14:35
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så vad är det som pekar på att strimmorna på en klarblå himmel är molnsådd och inte kondensationsstrimmor från helt vanliga trafikflygplan?

Kondensspår blir inte kvarliggande, och dom bildas på runt 3000 meters höjs, inte på 10 000 meters höjd, där måste andra ämnen än vatten användas, om spåren ska stanna och bli nysådda cirrusmoln.
Citera
2024-10-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Kondensspår blir inte kvarliggande, och dom bildas på runt 3000 meters höjs, inte på 10 000 meters höjd, där måste andra ämnen än vatten användas, om spåren ska stanna och bli nysådda cirrusmoln.

Cirrusmoln motbevisar ditt trams. De består av vatten, bildas på 10000 meters höjd och är kvarliggande.

Fenomenet kvarliggande contrails finns ju dessutom beskrivet i 80 år gamla böcker, dvs långt innan chemtrails blev påhittat.
Citera
2024-10-24, 14:55
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Som jag slagit fast tidigare så saknar du de absolut mest grundläggande kunskaperna i vetenskap så är meningslöst att ens diskutera. Att du försöker lära andra är verkligen absurt. Jag har givit dig tillfälle att styrka att du har basala vetenskapliga kunskaper inom aktuella fält genom att visa hur man löser lite enkla beräkningar i fysik, men du svarar inte för att du inte kan.
Citera
2024-10-24, 15:08
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Nej contrails bildas inte på 3000 meters höjd. Luften där är inte tillräckligt kall för att dessa skall kunna uppstå på den höjden. Samtliga strimmor som jag sett från 70-talet och fram till och med idag ligger på betydligt högre höjd där luften är tillräckligt kall.
Citera
2024-10-24, 15:56
Medlem
Citat:
Kondensspår blir inte kvarliggande, och dom bildas på runt 3000 meters höjs, inte på 10 000 meters höjd ...

Sitter just nu och tittar på flight CCA825 som lämnar en strimma efter sig.
Det handlar om ett passagerarflyg, en A359 från China Airlines, och den befinner sig på 39000 fot på sin väg från London till Peking.

39000 fot är 11800 meters höjd och planet skapar en kondensationsstrimma. Som ligger kvar.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-24 kl. 16:00.
Citera
2024-10-24, 16:22
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Videon visar kvarliggande spår samtidigt som små contrails "skjuter förbi".
Contrails dunstar ju , därför ligger dom inte kvar.

Vill man att spåren ska ligga kvar som i videon så måste man spraya andra ämnen.
Kvarliggande spår är inget som händer automatiskt genom contrails.

Det bevisar videon.

Nej, videon bevisar definitivt inte det du tror.
Men lite nyfiken på varför solen inte flyttat på sig under 2h, den borde rört sig 30° på den tiden. Men i övrigt visar den inte ett skit.
Citera
2024-10-24, 16:27
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Cirrusmoln är molnsådd dvs flygplan planterar ett moln som växer sig större ju längre flygplanet släpper ut molnsåddsämnen.

Molnsådd och frösådd.
Sår du ett frö så växer en planta upp.
Sår du ett moln så växer ett cirrus-streck fram på himlen.

Lol jag frågade ai varför molnsådd inte är som frösådd.. att ett moln växer fram.
Ai fick lov att erkänna att den frågan var bra lol.

Är du komplett idiot?
Fråga din AI om följande moln är orsakade av mänsklig aktivitet.

Cirrus uncinus
Cirrostratus
Cirrocumulus

Dessa är cirrusmoln.
Citera
2024-10-24, 16:35
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Vill man så ett cirrus som växer som ett frö i jord, fast på himlen, så spelar det ingen roll vilken höjd eftersom iskristaller i contrails ligger aldrig kvar på himlen.. och därför sprayas ämnen, när ett artificiellt moln skapas.. och även när torris sprayas för att skapa regn.

Nyttan med att så nya moln är att planeten kyls ner, samt att solens förändring döljs då.. och ufon, niburu.
Dom har mycket att dölja.

Project bluebeam sägs ju ha med chemtrails att göra också.
Dom ska projicera ljud in i ditt huvud och få dig att höra "gud" som säger dittan och dattan medans du även ser en stor figur i himlen, som om du hade vr-headset på huvudet.

Det är då det blir kaos på riktigt. Beroende på vad som sägs i Ljudsignalen som projiceras in i folks huvuden.

Jag har alltid varit skeptisk gällande bluebeam, men med tanke på chemtrailsen och hur det nu ligger massa ämnen där uppe.. så förvånar det icke om man sen hör en röst inne i huvudet.. Och alla hör samma röst och budskap.

Sätt in mikrochippet i högerhanden så kan vi alla leva i fred, det är möjligtvis vad budskapet kommer handla om, och en ny världsreligion där rösten i huvudet är den nya guden som ni troende kommer att tvingas erkänna då ni inte kan förklara hur en röst talar inifrån.

Niburu sägs ju stå bakom solen nu och strålningen från solen är dubbel men kommer bli trippel det normala.
Även folk med mörk hy blir ju solbrända nu för tiden.

Finns mycket att dölja, och förmedla.. med chemtrails.

Nu är det ju så att det du tror kyler ner faktiskt värmer upp genom att blockera in värmen.
Du skulle inte hoppat av skolan.
När du inte ens kan den kemiska formeln för vatten vet man hur illa det är med din kunskap.
Citera
2024-10-24, 18:55
Medlem
Citat:
Nej flyghöjden är självklart inte en marginell faktor för om strimmorna blir kvarliggande eller inte. Det är betydligt mer sällsynt med strimmor på 28000 fot än 37000 fot.

den eventuella skillnaden (om någon) i generell flyghöjd sedan 30 år tillbaka är så liten att vi kan släppa frågan, menade jag.

Citat:

Är du en tokig rättshaverist? Det står tydligt i artikeln jag länkat till.

det står verkligen inte tydligt. du påstod ju att du har förklarat, och det är din förklaring jag efterfrågar. i artikeln hittar jag ingen förklaring annat än att den relativa luftfuktigheten skulle vara högre i kallare avgaser. vad detta skulle ha för betydelse förstår jag dock inte, då den omgivande luftfuktigheten är som den är, och det är i denna som de kvarliggande molnen bildas (eller icke bildas).
Citera
2024-10-24, 18:58
Medlem
Citat:

Och molnsådd är en helt annan grej. Det handlar om att "så" ovanför regnmoln, det handlar inte om att så en klar himmel.

här kan du ju läsa apropå att 'så' en klar himmel:

"If clouds were seeded before their downwind arrival to a desired location, the result could be a suppression of precipitation. In other words, precipitation could be “forced” to fall before its arrival in the desired territory, thereby making the desired territory “dry.” The strategic and operational benefits of doing this have previously been discussed.”

https://wikispooks.com/w/images/d/dd...he_Weather.pdf
Citera
2024-10-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
här kan du ju läsa apropå att 'så' en klar himmel:

"If clouds were seeded before their downwind arrival to a desired location, the result could be a suppression of precipitation. In other words, precipitation could be “forced” to fall before its arrival in the desired territory, thereby making the desired territory “dry.” The strategic and operational benefits of doing this have previously been discussed.”

https://wikispooks.com/w/images/d/dd...he_Weather.pdf

Pratar inte vi om blue sky seeding i den här tråden? Eller pratar du om strimmor som finns ovanför molnen och som vi därför inte kan se?
Citera
2024-10-24, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
den eventuella skillnaden (om någon) i generell flyghöjd sedan 30 år tillbaka är så liten att vi kan släppa frågan, menade jag.

Du kan släppa det. Jag ser det som en delförklaring till att det finns fler contrails idag är än för 30 år sedan.
https://www.cbsnews.com/news/aircrafts-contrails-climate-change/
Vetenskapliga artikeln hittar du här:
https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/ad5b78

Men visst, att antalet flygresor har mångfaldigast de senaste 30 åren har ju större påverkan. Och andra flygplansmodeller och klimatförändringar påverkar ju också.

Vad vi däremot vet är att att ökningen inte beror på att det flyger omkring en massa obemannade KC135 som sprutar ut kolaska.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-24 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in