2024-10-24, 12:57
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Men snälla du pratar av egen erfarenhet, ditt hat mot Jocke är otäckt, lämna bort din telefon.

Jag förlåter alla inklusive Jocke för hans hatiska hämdbudskap till barnen.
För det är inte min rätt att döma nån. Gudar dömer, men inte jag.

Jockiboi däremot, han dömer gärna, och har stora problem med att kunna förlåta, och han kommer aldrig bli förlåten av gudar för det hatiska budskap som han lärde ut till barn.
Citera
2024-10-24, 18:38
Medlem
Pinto87s avatar
Så Christopher, El Tönto och Golof skakar alla galler inatt och många dagar framöver? 😆😆😆

Alla 3 har gått på Jocke. Jocke däremot skattar en halv miljon i månaden på företaget.
Citera
2024-10-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker du funderar på ditt eget ordval - "inte vågar" - och vad som ligger i det i så fall.

Stämningen säger möjligen något om vad Joakim är för människa - inte vad Chrippa är för människa.
Det enda den säger är nämligen att Jocke valt att stämma Chrippa - ingenting annat.

Hon vågar inte för att hon vet att Jocke har rätt i de han säger, hon vet exakt vad hon har utsatt honom för.

Vad säger det om Joakim? att han inte vill att hans bror ska läsa upp hans sekretess papper som han inte har rätt till?
Citera
2024-10-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Tack

Tack

Jag säger inte att dem inte kommer kunna säga intressanta saker.

Jag säger bara att dokumentären kommer inte gräva för att försöka få fram sanningen, vi kommer inte få veta om jockes mamma faktiskt tvinga honom att se skräckfilmer eller ej, vi kommer inte veta om jockes mamma faktiskt hotade med självmord eller ej, vi kommer inte få veta om jockes mamma tvingade jocke att skada sig så det kom blod eller ej.
Vi kommer inte få svar på frågorna om mamman ljög eller talade sanning när hon berättade om jockes agerande och beteende.

Eftersom psykologen kommer inte ha laglig rätt att prata om mamman, psykologen kommer inte lagligt kunna säga "det var uppenbart att mamman bara ville bli av med jocke eftersom han liknade sin pappa"
Och Socchefen kommer inte heller få berätta om mamman eftersom det går under sekretessen, jocke kanske kan upphäva sin egen sekretessen (tveksam om man ens kan göra det), men han kan inte upphäva sekretessen gällande mamman.

Du har rätt i att man inte kan bryta mammans sekretess.
Men dokumentären handlar ju främst om Jocke så vi kommer ju ändå få ta del av vad han har gått igenom.
Många har ju hävdat att soc och bup papper inte finns utan det är påhitt, nu får ju alla se att så är inte fallet.
Citera
2024-10-24, 19:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du har rätt i att man inte kan bryta mammans sekretess.
Men dokumentären handlar ju främst om Jocke så vi kommer ju ändå få ta del av vad han har gått igenom.
Många har ju hävdat att soc och bup papper inte finns utan det är påhitt, nu får ju alla se att så är inte fallet.
Klart papprena finns. Det tror jag absolut att dem gör.
Jag ifrågasätter bara det man säger när man påstår att Jocke läser upp sina soc papper. Om allt det verkligen står i papperna.
Citera
2024-10-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Klart papprena finns. Det tror jag absolut att dem gör.
Jag ifrågasätter bara det man säger när man påstår att Jocke läser upp sina soc papper. Om allt det verkligen står i papperna.

Ja vi får se vad som visas i dokumentären helt enkelt.
Citera
2024-10-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Så Christopher, El Tönto och Golof skakar alla galler inatt och många dagar framöver? 😆😆😆

Alla 3 har gått på Jocke. Jocke däremot skattar en halv miljon i månaden på företaget.

Äntligen kan Jocke få lite rättvisa och även Julia som skulle bli kastad under bussen men det var inte av Jocke.

Gone girl 2.0
Citera
2024-10-24, 19:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Äntligen kan Jocke få lite rättvisa och även Julia som skulle bli kastad under bussen men det var inte av Jocke.

Gone girl 2.0
Hur får Jocke "rättvisa" av att EKO utreder Chrippa?
Vad har Jocke med Chrippas ekonomi att göra?

Förklara
Citera
2024-10-24, 19:41
Medlem
Citat:
Hur får Jocke "rättvisa" av att EKO utreder Chrippa?
Vad har Jocke med Chrippas ekonomi att göra?

Förklara

Om du tror att allt bara gäller eko så har du fel, han greps för de idag men det finns flera allvarliga saker som han säkerligen kommer dömas för.

Jocke, Jonna och Julia kommer få upprättelse.
Skyddsplaceringen fungerade sådär va? Var det möjligtvis ännu en lögn?

Som sagt Gone girl.
Citera
2024-10-24, 19:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om du tror att allt bara gäller eko så har du fel, han greps för de idag men det finns flera allvarliga saker som han säkerligen kommer dömas för.

Jocke, Jonna och Julia kommer få upprättelse.
Skyddsplaceringen fungerade sådär va? Var det möjligtvis ännu en lögn?

Som sagt Gone girl.
Upprättelse för vad?

Hittills svamlar du bara - i vanlig ordning.
Citera
2024-10-24, 19:51
Medlem
Citat:
Upprättelse för vad?

Hittills svamlar du bara - i vanlig ordning.

Ditt svar till alla att dom svamlar, du förstår verkligen ingenting om vad som pågar, vad han har sagt och gjort mot andra och i flera fall mot barn.
Men sen är frågan om det är han som ligger bakom allt eller om han fått hjälp på vägen.?
Citera
2024-10-24, 20:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ditt svar till alla att dom svamlar, du förstår verkligen ingenting om vad som pågar, vad han har sagt och gjort mot andra och i flera fall mot barn.
Men sen är frågan om det är han som ligger bakom allt eller om han fått hjälp på vägen.?
Du svarar inte på frågan.
Vad har Chrippa gjort Jocke och Jonna som de nu får upprättelse för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in