Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-24, 15:46
Medlem
Truman Capotes avatar
Kanske ot, men varför kallade han sig C Gambino? Jag menar med tanke på att det finns en amerikansk artist som kallar sig för Childish Gambino, som jag förmodar var före denne.
Citera
2024-10-24, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackmaffian
Vilka är de häktade?

Även om det har häktats så är häktningsframställan i det här målet maskade
Citera
2024-10-24, 15:52
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truman Capote
Kanske ot, men varför kallade han sig C Gambino? Jag menar med tanke på att det finns en amerikansk artist som kallar sig för Childish Gambino, som jag förmodar var före denne.

Troligtvis ville han sno åt sig originalets lyssnare på Spotify.
Citera
2024-10-24, 16:18
Medlem
Citat:
Vilka är de häktade?
Varför är de viktigt för dig att veta?
Citera
2024-10-24, 16:46
Medlem
Citat:
Vilka är de häktade?

En av de häktade har framkommit, men det är sekretess på samtliga:
(FB) Rapartisten C Gambino död efter skottlossning på Hisingen, Göteborg (2024-06-04)
Citera
2024-10-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
En av de häktade har framkommit, men det är sekretess på samtliga:
(FB) Rapartisten C Gambino död efter skottlossning på Hisingen, Göteborg (2024-06-04)

Varför är de sekretess?
Citera
2024-10-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Varför är de sekretess?
Det är sekretess på de häktade och deras anhöriga p.g.a hotbilden tyckte jag framkom tidigare i tråden. Det låg något från Dagens Nyheter om det har jag för mej.
Citera
2024-10-24, 17:36
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truman Capote

Som folk även nämt tidigare har det antagligen mer att göra med gambino-familjen vars ledare hette Carlo Gambino... tror inte han på något sätt härmar CHILDISH gambino som är med i komediserier och gör helt annan typ av musik
Citera
2024-10-24, 17:40
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Troligtvis ville han sno åt sig originalets lyssnare på Spotify.

Wow vilken intelligent teori... har såklart inget med childish gambino att göra och ingen som söker på childish gambino eller Donald Glover kommer istället få upp C. Gambino och börja lyssna på svensk gangsterrap
Citera
2024-10-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HKintePK
Det är sekretess på de häktade och deras anhöriga p.g.a hotbilden tyckte jag framkom tidigare i tråden. Det låg något från Dagens Nyheter om det har jag för mej.

Intressant hur det skiljer sig mellan mord och mord
Citera
2024-10-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ja det blir ganska tydligt det håller jag med om. Men det framstår som om åklagaren inte är helt tillförlitlig heller. Har enl uppgift sekretessbelagt de häktade och deras anhöriga, samtidigt som hon tycks ha dragit in helt fel mål under Gambinomålet, mål som inte skulle vara kopplade i någon ände framkom det dessutom. Så det verkar som inte alla hästarna är i stallet ur åklagaraspekt heller. Ja jösses vilken cirkus kan ju jag tycka.
Citera
2024-10-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ja de har blivit allt vanligare på senaste men är fortfarande rätt så ovanligt. Men just när mord sker inom kriminella kretsar så borde namnen aldrig bli offentliga pga att barn kommer ta anhörigas liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in