2024-10-24, 17:05
Medlem
Fennecs avatar
Drick aldrig kalorier, ingen läsk, juice odyl. Bara typ vatten, kaffe, te osv. Och gå aldrig och handla när du är hungrig, det är lätt att stoppa i massa saker "man är sugen på", men finns inget hemma är det svårare att stoppa i sig onödiga saker. Sen väga allt, räkna alla kalorier, oftast stoppar man i sig mycket mer än man tror genom att småäta saker mellan måltider. Hitta en träningsform du gillar och kan hålla fast vid, och gör det regelbundet.
Citera
2024-10-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe

Funderar på att äta keto men de blir aldrig till skott och vill veta hur ni hanterar perioden när man är vansinnnig av all hunger! En bra strategi!

Tack för hjälp

Den "hunger" du kommer känna första veckan går över eftersom det egentligen inte är hunger du känner. Din kropp får abstinensbesvär.
Borde räcka med att öka proteinintaget eftersom det blir väldigt mättande. Alternativt muncha på något annat som inte innehåller massa kolhydrater/socker, typ ost, oliver osv.
Senast redigerad av Deballerur 2024-10-24 kl. 17:20.
Citera
2024-10-24, 17:14
Medlem
Haha, första svaren..

Av alla Expressens och aftonpressens vikt och bantingsmetoder... varför har man inte talat om tjackmetoden? Den verkar en del här tycka fungerar bäst..

Till ämnet. Rör på dig mer. Ät bättre mat. Enkelt.

Träna inte bara sen, gör det även nu.
Citera
2024-10-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Finns inget billigare än fultjack!
och det vill man ju ha, en femma om dagen kommer man fort upp i och då blir det pengar även om bra tjack har blivit billigt,
Citera
2024-10-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Haha, första svaren..

Av alla Expressens och aftonpressens vikt och bantingsmetoder... varför har man inte talat om tjackmetoden? Den verkar en del här tycka fungerar bäst..

Till ämnet. Rör på dig mer. Ät bättre mat. Enkelt.

Träna inte bara sen, gör det även nu.
ja om du verkligen vill ner i vikt fort finns inget bättre, har sina konsekvenser dock
Senast redigerad av koktkille 2024-10-24 kl. 17:22.
Citera
2024-10-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ni som gått från 4000kalorier om dagen till 1500. Hur gjorde ni?`

Jag vill bara rasa i vikt snabbt av med allting från 95kg till 70 på snabbast möjliga väg men samtidigt faller jag hela tiden dit på min egna svaghet.

Vad har ni som lyckats gjort för att kontra begäret och behovet av onyttig mat?

Funderar på att äta keto men de blir aldrig till skott och vill veta hur ni hanterar perioden när man är vansinnnig av all hunger! En bra strategi!

Tack för hjälp

Jag ligger på 1700 kalorier när jag skall slimma till lite på 181cm.

Det är rätt mycket att äta om du bara tar bort allt superkoncentrerat skit av energi såsom chokladkakor.

Först måste du lära dig räkna kalorier. Skaffa en app och börja läsa på alla förpackningar.

Man lär sig snabbt vad som är rena energibomber och vad som är normalt.

Sen anpassar man vad man äter utefter hur mycket du måste mätta magen.

Men ärligt aldrig behövt gå vrålhungrig på 1700 kalorier per dag. Inte ens nära.
Citera
2024-10-24, 17:30
Medlem
Det absolut lättaste sättet att gå ner i vikt är att börja med amfettamin. En kompis gick från 125kg till 80kg på 4 månader när han började med den skiten. Leder såklart till andra hälsoproblem, men om ditt mål är att torska vikt snabbt så är det överlägset.
Citera
2024-10-24, 17:35
Medlem
Citat:

Jag vill bara rasa i vikt snabbt av med allting från 95kg till 70 på snabbast möjliga väg men samtidigt faller jag hela tiden dit på min egna svaghet.

Tack för hjälp

Sluta ät frukost. Om jag inte äter frukost kan ja va utan mat hela dagen och även flera dagar. Äter jag frukost blir jag väldigt hungrig igen vid lunch osv.
Citera
2024-10-24, 17:44
Medlem
Drick nån sorts smaksatt kolsyrat vatten när du känner dig hungrig. Fyller buken utan kalorier
Citera
2024-10-24, 17:44
Medlem
Citat:
Jag vill ned snabbt inför en gala premiär mot vinter och sedan studsa tillbaka på 2000-2500kalorier.
När i vinter? Och är det viktiga att du når målvikten då, och det som händer efter är oviktigt?

-Motionera genom att ta väldigt långa promenader. Gå till och från arbetet även om det så är ett par mil.
-Ät mat som mättar, som innehåller lite energi men mycket fibrer, typ rotfrukter, grönsaker, bönor, linser.
-Se till att få i dig de vitaminer det du äter saknar.
-En kalori är alltid en kalori, men vissa kalorier kommer ju ut igen - så satsa på dessa :-)

Kan ha fel gällande motionen, men jag tänker att promenader inte bygger muskler på samma sätt som att exempelvis lyfta skrot.

Gunde Svan är ju långt ifrån överviktig. Han funderar på hur man kan göra allt så effektivt som möjligt, för att spara energi. Överviktiga jag känner har anammat den metoden lite fel, genom att istället undvika att göra saker.
Jag skulle (borde) göra saker genom att förbruka så mycket energi som möjligt. Inte välja mellan att cykla eller ta bilen till ICA, utan att välja mellan att gå till den näst närmaste ICA eller den nästnäst närmaste.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-10-24 kl. 17:49.
Citera
2024-10-24, 17:47
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:

Tack för hjälp
Som någon skrev här - prova Ozempic, har sett ett par släktingar rasa i vikt, kanske 1,5 kilo i veckan och det på lästa tänkbara dos och de åt mat och njöt av livet samtidigt. De nådde normalvikt och ligger kvar där fortfarande (den ene efter ett år och den andre efter ett halvår). Som jag förstått blir man helt enkelt inte särskilt hungrig och tappar intresset för godis och annat skräp.

Det är kostsamt, särskilt om man ska få det från någon "viktdoktor", kanske blir uppemot 1500 i månaden, men det fungerar verkligen och det är oändligt mycket billigare än idiotförslagen om amfetamin och dessutom både lagligt och i princip riskfritt i jämförelse.

Annars är det ju upp till dig och din disciplin, det går att göra utan hjälpmedel...
Citera
2024-10-24, 17:50
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Vet inte om någon tipsat, men börja röka.
Rökning minskar aptiten samtidigt som du byter ut ett missbruk som kostar mer för statskassan (sockermissbruk) än vad den faktiskt drar in (tobaksskatten).

Har du otur får du lungcancer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in