Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Jag vill ned snabbt inför en gala premiär mot vinter och sedan studsa tillbaka på 2000-2500kalorier.
När i vinter? Och är det viktiga att du når målvikten då, och det som händer efter är oviktigt?
-Motionera genom att ta väldigt långa promenader. Gå till och från arbetet även om det så är ett par mil.
-Ät mat som mättar, som innehåller lite energi men mycket fibrer, typ rotfrukter, grönsaker, bönor, linser.
-Se till att få i dig de vitaminer det du äter saknar.
-En kalori är alltid en kalori, men vissa kalorier kommer ju ut igen - så satsa på dessa :-)
Kan ha fel gällande motionen, men jag tänker att promenader inte bygger muskler på samma sätt som att exempelvis lyfta skrot.
Gunde Svan är ju långt ifrån överviktig. Han funderar på hur man kan göra allt så effektivt som möjligt, för att spara energi. Överviktiga jag känner har anammat den metoden lite fel, genom att istället undvika att göra saker.
Jag skulle (borde) göra saker genom att förbruka så mycket energi som möjligt. Inte välja mellan att cykla eller ta bilen till ICA, utan att välja mellan att gå till den näst närmaste ICA eller den nästnäst närmaste.