2024-10-24, 14:24
Medlem
Crabbofixs avatar
du kan ju börja med att gå 1 timmes promenad för varje inlägg du skriver på flashback
Citera
2024-10-24, 14:27
Bannlyst
Vad ska du göra när du har nått målet? Återgå till ditt forna matmissbruk?

Snabbaste vägen är alltid fasta. Ät bara vitaminer och salt, drick bara vatten och kaffe/te.

1 kg = 7000 kcal => cirka 285 g viktminskning per dag eller 2 kg per vecka. Det tar dig 13 veckor eller tre månader.
Citera
2024-10-24, 14:41
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Ni som gått från 4000kalorier om dagen till 1500. Hur gjorde ni?`

Jag vill bara rasa i vikt snabbt av med allting från 95kg till 70 på snabbast möjliga väg men samtidigt faller jag hela tiden dit på min egna svaghet.

Vad har ni som lyckats gjort för att kontra begäret och behovet av onyttig mat?

Funderar på att äta keto men de blir aldrig till skott och vill veta hur ni hanterar perioden när man är vansinnnig av all hunger! En bra strategi!

Tack för hjälp
Jag gick ner från 120 kg till 85 kg.
Recept
1. fasta rutiner
2. Samma frukost - musli eller gröt eller bara en/två frukter
3. vanlig lunch, men aldrig proppmätt, ta aldrig två gånger
4. Ingen mat efter 1800 utom en frukt
5. Köp inget godis
6. Ingen alkohol/vin/öl etc
7. snabb promenad 40 minuter 6 dagar i veckan
8. okey att slarva en gång i veckan t ex lördag med lite godis och whiskey
---------
Det hände väl att jag frångick detta ngn gång även andra dagar än lördagar då och då utan att jag slog på mig själv.
Gick ner ca 0,8 kg per vecka och fick in en rutin som jag till stor del håller även idag.
Långsamt? ja, men uthärdligt och effektivt på sikt.
Citera
2024-10-24, 14:55
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Ni som gått från 4000kalorier om dagen till 1500. Hur gjorde ni?`

Jag vill bara rasa i vikt snabbt av med allting från 95kg till 70 på snabbast möjliga väg men samtidigt faller jag hela tiden dit på min egna svaghet.

Vad har ni som lyckats gjort för att kontra begäret och behovet av onyttig mat?

Funderar på att äta keto men de blir aldrig till skott och vill veta hur ni hanterar perioden när man är vansinnnig av all hunger! En bra strategi!

Tack för hjälp

Du måste bygga om till en diet som är hållbar och gå ner i vikt lagomt snabbt.
Varför du misslyckas är förmodligen för att det ska gå så jävla snabbt
Citera
2024-10-24, 15:28
Medlem
Flytande kost t ex modifast. Fruktansvärt vidrigt men effektivt. Tills du blir fet igen.
Citera
2024-10-24, 15:30
Medlem
Yeshims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Vad ska du göra när du har nått målet? Återgå till ditt forna matmissbruk?

Snabbaste vägen är alltid fasta. Ät bara vitaminer och salt, drick bara vatten och kaffe/te.

1 kg = 7000 kcal => cirka 285 g viktminskning per dag eller 2 kg per vecka. Det tar dig 13 veckor eller tre månader.

Endast vattenlösliga sådana då eller? Eller finns det fettlösliga vitaminpiller med ett lagom lager fett omkring?

Jag går endast på vatten, kaffe, te och Himalaya-salt. Dock känner jag att jag saknar någon ingrediens de gånger jag försökt. Mitt personliga rekord är åtta dygn.
Citera
2024-10-24, 15:42
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Är det bara ett experiment eller är ditt mål att behålla vikten livet ut?
För att det ska hålla så måste du hitta ett sätt att äta som du står ut med i längden. Förbud är skitdåligt tex. Får du inte äta sånt du älskar så kommer det absolut inte funka en längre tid.
Äta allt du vill äta men små mängder! Ät godis om du vill men bara nåt litet och sällan. Minska på allt rejält.
Som nån sa, mindre tallrikar och liknande trix är bra.
Citera
2024-10-24, 16:28
Medlem
Ferhs avatar
Det överlägset snabbaste sättet är att helt och hållet sluta äta mat, i kombination med flera timmars träning varje dag i syfte att snabba på förbränningen av fett.

Det är möjligt att gå ner runt 25 kilo på en månad på det sättet, men det är typ världsrekord-nivå, så det är mer realistisk att sikta på att gå ner 25 kilo på en och en halv månad.
Citera
2024-10-24, 16:29
Medlem
Gymma några gånger i veckan. Kör ett lagom underskott på 500 kalorier över längre tid.
Citera
2024-10-24, 16:51
Medlem
Ilimitados avatar
Jag kan bara tala ur egen erfarenhet. Men jag tycker det är skitjobbigt att fixa mat hela tiden, handla osv. Det enda man behöver göra är att ge efter för det och hoppa över lite handlingar och måltidsfixande. Om man bara äter då man är hungrig så går man ner i vikt. Hetsätningen som många människor har problem med har inget med hunger att göra.
Citera
2024-10-24, 16:52
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
ha ha, har sett 120 till 65 på nån månad, mycket pålitlig metod, har sina nackdelar kontot bantas en del oxå.
Finns inget billigare än fultjack!
Citera
2024-10-24, 16:55
Medlem
manskrafts avatar
Börja räkna alla kalorier i en app, typ LifeSum, och långsamt utveckla en ätstörning där du väger varje tuggas njutning mot energin som kommer fastna som extrakilon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in